LtdEdFred Skrevet 14. november 2001 Del Skrevet 14. november 2001 Tenkte bare jeg skulle dele min data's ytelse med dere. Når jeg spiller Counter-Strike får jeg lik grafikk i Software 800X600 som jeg får i Direct3D 640X480 :smile::):):):):):) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 14. november 2001 Del Skrevet 14. november 2001 hoho. både software og d3d er jo elendig i cs uansett go opengl @ 640x480!!! (jada vet det er lavt men jeg har jo bare 400mhz da!) Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 14. november 2001 Forfatter Del Skrevet 14. november 2001 Da har du samme skjebne som meg min venn. Sliter også med en 400MHz jeg også. Etter at jeg la inn XP funker ikke OPEN GL driveren mine og jeg fant ingen nye: ATI RAGE LT PRO hvis du vet om noen driver sider....? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 14. november 2001 Del Skrevet 14. november 2001 mitt tips til en CS spiller med dårlig compu: installer Win98SE. installer gfx kort drivere.* installer lydkort drivere. (installer bios.) ** bruk et tweaket configuration. *** * hvis det er nvidia så bruk detonator med 16dpi alltid, uten antialicing og uten vertical sync. ** dette er jo evt. da. *** dette kan du maile meg om. kan gi deg 30fps (+++) mer, og gi deg andre fordeler. dette består av dårligere grafikk, uten våpen (evt.), dårligere modeller. osv.osv.osv. ligger selv på rundt 50-60 FPS alltid. bare på harde brett det går under 35-40FPS. mail meg nå da Lenke til kommentar
LoserID Skrevet 14. november 2001 Del Skrevet 14. november 2001 hvorden finner man ut hvor mange frames man får i CS. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 14. november 2001 Del Skrevet 14. november 2001 loser: skriv "cl_showfps 1" i console'en. hvis du vil ha mer informasjon kan du skrive "net_graph 3" i console, uten ""'ene Lenke til kommentar
sxxxe83 Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 HAHA, 1024x768 med 4x4 FSAA, i OPEN GL, CS funker greit da, sitter med en 19" Hansol, klager ikke. T-bird [email protected] sammen med Asus v8200 Geforce 3 Delux... sXe Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Jeg har et Gainward pro 64ddr, W2K SP2. Når jeg spiller CS, og prøver med Opengl får jeg beskjed om at kortet ikke støtter opengl. Må sette det til 3d. Anyone? Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 15. november 2001 Forfatter Del Skrevet 15. november 2001 Hvis du kjører WIN XP eller Win 2k(er ikke sikker på den siste) må du laste ned nye drivere til kortet så det støtter OPEN GL i XP også. nesten sikkert at du finner ny driver her brukernavn (på log in) : drivers passord: all gå på driversearch Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 15. november 2001 Forfatter Del Skrevet 15. november 2001 Quote: On 2001-11-14 22:49, viCtim skrev:mitt tips til en CS spiller med dårlig compu:installer Win98SE.installer gfx kort drivere.*installer lydkort drivere.(installer bios.) **bruk et tweaket configuration. **** hvis det er nvidia så bruk detonator med 16dpi alltid, uten antialicing og uten vertical sync.** dette er jo evt. da.*** dette kan du maile meg om. kan gi deg 30fps (+++) mer, og gi deg andre fordeler. dette består av dårligere grafikk, uten våpen (evt.), dårligere modeller. osv.osv.osv.ligger selv på rundt 50-60 FPS alltid. bare på harde brett det går under 35-40FPS. mail meg nå da :smile: Bare noen spm til det du skrev: 1. hva mente du med at jeg skulle legge inn BIOS: det er jo der... 2. Hvordan skjermkort har du da? Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 ang. bios: legge inn en nyere, forbedret versjon.... -kan vel NESTEN sammenlignes med M$-patchene som kommer i et sett, med unntak av at patchene fra M$ bare SIER at de fikser noe.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 du som sa du fikk en feilmelding i CS om OpenGL ikke supported. kan nesten 100% sikkert garantere deg at dette vil fikse det: oppdater skjermkort drivere (for ditt os!) oppdater lydkort drivere oppdater directx vanlig feil melding. har komt av og til med meg, selv om det har funka før og slikt. ofte når jeg har installert noe nytt av drivere eller noe slikt. ---------------------------------------- det med "installering av bios", mente mer oppgradering ---------------------------------------- har selv et GF2Pro kort. prosessoren trekker gfxkortet laaaangt ned Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 15. november 2001 Forfatter Del Skrevet 15. november 2001 Quote: On 2001-11-15 15:59, viCtim skrev:du som sa du fikk en feilmelding i CS om OpenGL ikke supported. kan nesten 100% sikkert garantere deg at dette vil fikse det:oppdater skjermkort drivere (for ditt os!)oppdater lydkort drivereoppdater directx-har direct x 8.0 (vet at 8.1 er kommet)-siste lydkort driver-finnes ikke drivere til ATI kortet mitt så jeg kan kjøre XP i Open GL. fant ihvertfall ikke noe på driverguide.com(siste driveroppdaterting er fra 1998:(. for gammelt tenker jegvanlig feil melding. har komt av og til med meg, selv om det har funka før og slikt. ofte når jeg har installert noe nytt av drivere eller noe slikt.----------------------------------------det med "installering av bios", mente mer oppgradering :smile:----------------------------------------har selv et GF2Pro kort. prosessoren trekker gfxkortet laaaangt ned :smile: Lenke til kommentar
EmK Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Kjører CS på 1152x864 OpenGL med 99 fps (kan ha mer men da blir det litt rart ettersom skjermen kjører på 100hz) ------------------------------------------- AMD T-Bird 1.33 Ghz Win2k ASUS 8200 GeForce3 Deluxe 64 MB DDR 19" Hyundai P910+ Aopen AK73PRO VIA694X PC-133 RAID SB 1024 Live 512 MB SDRAM (Skulle vel egentlig hatt DDR men... det duger nå) 75 GB + 45 GB IBM Deskstar 75GXP (har ennå ikke kræsja.. men venter spent, har visst vært en del trøbbel med 75GXP serien..) ------------------------------------------- Lurer litt på om jeg skal prøve å klokke prosessor og skjermkort, men ser egentlig ikke helt vitsen i å risikere noe... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 16. november 2001 Del Skrevet 16. november 2001 skjermkort har du da?? har vel tweaka det?? det er jo ufarlig, så lenge det ikke er klokkefrekvenser og slikt på selve kortet ;D Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 16. november 2001 Forfatter Del Skrevet 16. november 2001 Quote: du som sa du fikk en feilmelding i CS om OpenGL ikke supported. kan nesten 100% sikkert garantere deg at dette vil fikse det:oppdater skjermkort drivere (for ditt os!)"gjorde dette. fulgte en guide på ATI's hjemmeside og la inn XP driveren fra CD*en. Har spilt med OPEN GL før, men fikk fortsat beskjed om at skjermkortet ikke støtter Open GL"oppdater lydkort drivere "skal gjøre dette, men hvordan kan d hjelpe?"oppdater directx prøver directx 8.1vanlig feil melding. har komt av og til med meg, selv om det har funka før og slikt. ofte når jeg har installert noe nytt av drivere eller noe slikt. Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 16. november 2001 Del Skrevet 16. november 2001 Quote: On 2001-11-15 15:59, viCtim skrev:du som sa du fikk en feilmelding i CS om OpenGL ikke supported. kan nesten 100% sikkert garantere deg at dette vil fikse det:oppdater skjermkort drivere (for ditt os!)oppdater lydkort drivereoppdater directx Hvordan i he*vete kan nye lydkort driver ordne OpenGL problemos??? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 17. november 2001 Del Skrevet 17. november 2001 amd...det kan det ikke såvidt jeg vet. jeg tenkte på 90% av feilmeldingene du kan få i et spill som CS.. Lenke til kommentar
normal Skrevet 17. november 2001 Del Skrevet 17. november 2001 Quote: On 2001-11-14 21:54, [TWM]Baltazar skrev:Da har du samme skjebne som meg min venn. Sliter også med en 400MHz jeg også.Etter at jeg la inn XP funker ikke OPEN GL driveren mine og jeg fant ingen nye: ATI RAGE LT PRO hvis du vet om noen driver sider....? http://www.ati.com eller nærmere bestemt http://support.ati.com/issuetype/driverdir...older=66&doc=52 sjekk også http://www.rage3d.com nå tenker jeg du ble glad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå