Gå til innhold

integrert lk vs. audigy 2 ZS

Anbefalte innlegg

i denne tråden har jeg fått anbefalt at det er bedre med integrerte lydkort enn audigy'en jeg hadde planlagt å kjøpe. skal bruke pc'en til spill og sånt, og jeg kjøpte disse bare sånn at jeg skulle få surround og slikt, så jeg har investert litt fra før. Derfor vil jeg også at lydkortet skal leve opp til hodetelefonene, (støtte surround, go lydkvalitet osv.) men her sier godeste jonpet55 at integrerte er like gode som audigy 2 ZS.

Stemmer dette?

ps: hvis du leser dette jonpet55, så mener jeg ikke å henge deg ut på noen måte (hvis det du sier kanskje er feil f.eks. jeg har ikke peiling på lyd selv, så det er ikke så mye jeg skulle ha sagt)

vil bare få bekreftelse på det du sa. når jeg først kjøper pc, vil jeg jo at det skal være tipp-topp alt sammen, og så er det jo noen hundringser på spill her også! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket hovedkort vurderer du? og hvilket "lydkort" er integrert på det?

Er det Realtek basert, så hadde jeg uten tvil kjøpt et SB Audigy 2ZS til ca 500kr. Alle Realtek integrerte hovedkort jeg har testa skurrer masse, samt at det belaster CPU ganske mye (det er kun en lydcodec, som bruker CPU kraft for og lage lyder/effekter/etc. et Audigy 2ZS har egen lydprosessor, og trenger derfor ikke å belaste CPU = mer fps i spill).

Eneste onboard lydkortet som duger er Nvidia's SoundStorm, som kun er integrert på Nvidia's chipset Nforce 2 Ultra. Og det duger kun med Digital-utgangen. På analog-utgangen benytter det seg stort sett av en Realtek ALC650 codec, som er møkk.

Software'n til onboard lydkort er også av typisk veldig dårlig kvalitet, forutom for Nvidia's SoundStorm løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...