havfal Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 hei jeg er ikke sikker på om dette er rett kategori, men jeg fannt ingen bedre. Topic sier vel hva dette dreier seg om. jeg har nettopp lastet ned Mozilla Thunderbird som jeg regnet med ville passe bra som e-post klient for gmail adressen min. men når jeg kommer til der hvor det står outgoing og incoming e-mail, er jeg ikke sikker på hva jeg skal skrive. Har prøvd med gmail.com på begge (som jeg er vandt med fra online.no (men der er det som selvfølgelig online.no i stede)). når jeg prøvde å sende en testmail gikk dette da ikke(gmail.com altså). det gikke heller ikke ann å motta e-post. Det var rett adresse o.l for jeg fikk mailen da jeg sjekka på nette. så jeg lurer enkelt og greit på hva som skal stå i utgående (POP eller hva det er) og hva som skal stå i innkommende(SPTM eller noe lignenende) mvh Håvard Lenke til kommentar
mandela Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 http://gmail.google.com/support/bin/answer.py?answer=13285 Lenke til kommentar
bertie Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 hvis du logger inn på gmailen din, så skal det stå en beskrivelse der på account settings. Du må sette på slik at du kan motta mailen via pop (inne på gmailinnstillingene). Der skal det stå hvordan du konfigurerer de forskjellige mailprogrammene. Men her er hva jeg har lagt inn: pop.gmail.com port 995 user name: ditt brukernavn kryss av på "use secure connection"(SSL) så trykker du på "Outgoing Server" (SMTP) i menyen til venstre. hvis det bare er Gmail du skal bruke, så legger du inn smtp.gmail.com på server name og velger port 587, legger inn [email protected] på user name and password. Velg TLS på secure connection. Da er du i mål. bertie Lenke til kommentar
the canoner Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 kosen får eg det inn i outlook express da prøvde med det som sto her men fan ingen plass å skrive portene kva gjørr eg ? Lenke til kommentar
iacob Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 kosen får eg det inn i outlook express da prøvde med det som sto her men fan ingen plass å skrive portene kva gjørr eg ? Bytter til Thunderbird? Lenke til kommentar
the canoner Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 ikke min pc (kan ikke) Lenke til kommentar
havfal Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 woho! det gikk, takker alle sammen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå