lars9 Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 har forsket litt mer på dette, smoothwall klarer ikke å melde seg hos smoothwall.com, prøvd med DHCP for RED - NIC (3Com 3C509c), så med statisk IP (10.0.0.2 - mask 255.0.0.0 alternativ uten verdi på masken) og gateway 10.0.0.1 DNS1 217.13.4.21 DNS2 217.13.7.136 på netopia routeren -alt uten suksess - også ping 10.0.0.1 - ingen svar, men ethernet lysdioden lyser på netopia maskinen etter at Smoothwall e bootet opp hvis jeg bruker win 98 med DHCP mot Netopia routeren fungerer det greit, jeg begynner å mistenke 3com kortet - er det noen som bruker 3c509c kort sammnen med smoothwall ?? jeg har nextgentel med netopia router. lurer litt om det anbefales ekstra hardware brannmur (smoothwall router?). har allerede satt opp en gammel pcmed to nic'er - 3com EthIII = red, unex med realtek 81398 = green - med smoothwall, oppsetting ser ut som den har fungert, kommer inn i smoothwall maskinen med win98 pc via GREEN med opera browser, også meldingen om registrering av smoothwall under smoothwall-oppstart gir ingen feilmelding mer - ethernet lysdiode på netopia lyser. Håper at noen ha erfaringer med slik - selv hvis det ikke trenges brannmur hadde jeg lyst å få det til. <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: lars9 på 2002-06-08 21:56 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: lars9 på 2002-06-08 22:14 ] Lenke til kommentar
lars9 Skrevet 8. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2002 byttet nettverkskort - alt virker nå, måtte bruke smoothie også som Dhcp server for mitt nettverk, virket ikke med statiske adresser ?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå