Gå til innhold

DVI kabel spørsmål...

eskarls

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dual link er ikke bedre enn Single link. Den har bare større båndbredde.

Skal du kjøre en 20" eller større på oppløsning 1600x1200 eller bedre skal du ha dual link. Hvis ikke er single link helt greit.

Geir :)

Har lest det at Dual link annbefales vis du skal ha en stor skjerm å kjøre i høy oppløsning, men det skader ikke å ha en dual link på noe litt mindre å ;)

Lenke til kommentar

D-sub er navnet på den 15 pins pluggen man vanligvis bruker for å koble kabler for VGA signaler med. Man kan godt sende VGA over andre slags kontakter, for eksempel BNC.

VGA beskriver altså signaltypen, D-sub beskriver den fysiske kontakten. Men i daglig tale kaller man D-sub for VGA.

Det finnes flere D-sub kontakter, blant annet 9 og 25 pins. Til VGA bruker vi 15 pins utgaven.

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg lurer også på om kvalitetsforskjellen på kablene er stor; skal jeg kjøpe en skjermet kabel fra komplett til overkant av 200, en "vanlig" kabel hos MPX til underkant av 200 eller skal jeg spare frakten/oppkravet og kjøpe en kabel på Elkjøp til 200?

Og er det noen forskjell i bildekvalitet på en Dual-Link i forhold til en Single-Link, på en 17" LCD? Jeg ser Øyvind sier det holder med Single-Link for 17" og 19", men om det er bedre med Dual-Link, er den jo ikke så mye dyrere.

_

johanf

Endret av johanf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...