Gå til innhold

[GTA]Meget dårlig grafikk i SA. Hvorfor?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Loadinga ville blit den samme hvis man brukte samme textures men med høyere oppløsning på 'renderinga'.

 

Uansett finnes det en "boks" man kan kople til PS2 som gjør at man kan kjøre PS2'n på en PC-monitor. I tillegg følger det med software som gjør at man på mange spill faktisk øker oppløsninga i spillet.

 

Blaze Hi-Resolution VGA Adapter

 

The Blaze VGA Adapter actually uses software to UNLOCK the true high resolution of the PS2 console. The PS2 console is capable of running in a resolution of 640 x 400 but the more common 320 x 200 is always used. With his unique VGA adaptor games will come alive with clarity and crisp graphics.
Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Hm at folk her påstår at grafikk blir bedre ved å skifte kabel tar de grundig feil. Jeg har både den vanlige og en RGB kabel og ser ikke en eneste forskjell. Grafikken er like dårlig den. Men husk at dette er en PS2 vi snakker om og at

GTA SA er 3-4 ganger så stort som både GTA III og GTA Vice City. Så ikke rart at grafikken blir dårligere. PS! Nei TV`en jeg bruker er verken drit eller gammel :p hvis noen lurte på det.

Lenke til kommentar
Loadinga ville blit den samme hvis man brukte samme textures men med høyere oppløsning på 'renderinga'.

 

Uansett finnes det en "boks" man kan kople til PS2 som gjør at man kan kjøre PS2'n på en PC-monitor. I tillegg følger det med software som gjør at man på mange spill faktisk øker oppløsninga i spillet.

 

Blaze Hi-Resolution VGA Adapter

 

The Blaze VGA Adapter actually uses software to UNLOCK the true high resolution of the PS2 console. The PS2 console is capable of running in a resolution of 640 x 400 but the more common 320 x 200 is always used. With his unique VGA adaptor games will come alive with clarity and crisp graphics.

Den boksen støtter ikke Grand Theft Auto San Andreas, kun GTA III ;) .

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hm at folk her påstår at grafikk blir bedre ved å skifte kabel tar de grundig feil. Jeg har både den vanlige og en RGB kabel og ser ikke en eneste forskjell. Grafikken er like dårlig den. Men husk at dette er en PS2 vi snakker om og at

Jeg byttet fra standard Composite (VHS kvalitet, 320x200) til en RGB kabel som sender full PAL (720x576). Forskjellen var påtagelig på min tv. F.eks. teksten på loadebildet (logo + credits) er nå lestbar, den var rimelig grøtete med composit.

 

Men om grafikken er så mye bedre med RGB vet jeg ikke. Skarpere ja. Selv synes jeg at SA har godt grafikk, ingen beef med den. Høy framerate og generelt vakkert.

Lenke til kommentar

Første gang i fyrte opp gta:sa spillet fikk jeg selv sjokk, syntes grafikken var så hakkete og uklar. Men etter 1time spilling vart jeg vant til det, og nå synes jeg det er ganske bra grafikk, forhold til de andre gta spillene på ps2.

Så jeg synes gta:sa har bra grafikk til å være et ps2 spill, sony klarer nok ikke å få til no bedre grafikk på ps2 maskinen sin nå lengre.

 

Grunnen til at folk synes grafikken på gta:sa var utrolig kantete og uklar, er pågrunn av folk sitter med de grafiske bildene fra pc spill i hodet. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...