Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

SpeedTouch 510i problemer..

Anbefalte innlegg

Hei.. Sitter her med 2 stk nye Thomson SpeedTouch 510i modemer fra Tiscali.. Dette er ikke mine, men 2 som jeg har lånt hjem for å teste for min kompis.. Jeg har adsl her fra en annen leverandør, og det fungerer bra.. Maskinen til kompisen har jeg her og, og den kommer seg lett på nett med min ADSL...

Men, så snart jeg skal koble til denne SpeedTouchen, da finner ikke maskinen ip adr lengre... Får bare beskjed om at "Begrenset eller ingen Tilkobling".. Og der stopper det... Kommer meg ikke på nett i det hele tatt.. Har pratet med Tiscali, og de mente det kunne være modemet, så vi har fått ett nytt... Men akkurat samme problemet... Har også oppgradert med den siste firmware'en, men akk samme resultat :(

Noen som har vært borti dette ?? At dette modemet ikke greier å generere ip adresse mot maskinen... Har sett på forumet, men ikke noe som gir meg svar...

På forhånd takk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.. Sitter her med 2 stk nye Thomson SpeedTouch 510i modemer fra Tiscali.. Dette er ikke mine, men 2 som jeg har lånt hjem for å teste for min kompis.. Jeg har adsl her fra en annen leverandør, og det fungerer bra.. Maskinen til kompisen har jeg her og, og den kommer seg lett på nett med min ADSL...

Hvilken leverandør bruker du?

Hos Tiscali er vel modemet satt opp som brigde og du vil måtte få kontakt med DHCP hos ISP.

Har du sjekket hvilket modus det er i?

Lenke til kommentar

Hmm, jeg har Mimer som leverandør her da (www.adsl.no), men kompisen har Tiscali... Og hva du mener med modus er jeg ikke sikker på, men kan si at DHCP er på ja... Får det frem med ipconfig/all..

Men det som er litt rart, er at jeg ikke kommer inn på 10.0.0.138.. Får bare feil mld i IE.. Og når jeg drar ut nettverks kabelen, så står pc'en å leter en god stund helt til den finner en ip adr.. Det er 169.254.34.241 + en nettverksmaske på 255.255.0.0... Men det er alt, og så spretter det opp at jeg har en Begrenset eller ingen tilkobling.....

Men, du mener asso at disse modemene MÅ bruker kun på Tiscali sin linje da, siden de skal kommunisere via DHCP ??

Lenke til kommentar
Men, du mener asso at disse modemene MÅ bruker kun på Tiscali sin linje da, siden de skal kommunisere via DHCP ??

Nei, men om Mimer bruker f.eks PPPoE eller noe annet så vil jo ikke modemet kunne videreformidlet DHCP-forespørsler. Den innebyggde DHCP-serveren i det er ikke påskrudd i og med dette skal ISP ta seg av, modemet er usynlig for PC-en i brigdemodus.

Lenke til kommentar

Takker for svar og hjelp agvg :) Begynner å skjønne litt av det... Men, et lite siste spørsmål..

Hvis jeg kobler opp dette modemet på maskinen hans, uten at en adsl linje er koblet i, vil ikke da maskinen og modemet kunne "finne" hverandre ?? Asso, de finner hverandre, men jeg får som sagt den feil mld som jeg sa sist, at det enten er en begrenset eller ingen tilkobling.. Og det kommer opp en ip + en nettverksmaske, men ikke en gateway... Og ja, dette skjer unasett om jeg er tilkoblet en adsl linje her hos meg, eller hos kompisen med hans Tiscali linje...

Igjen, takk for hjelpen...

Lenke til kommentar
Takker for svar og hjelp agvg :) Begynner å skjønne litt av det... Men, et lite siste spørsmål..

Hvis jeg kobler opp dette modemet på maskinen hans, uten at en adsl linje er koblet i, vil ikke da maskinen og modemet kunne "finne" hverandre ??

Da må du sette opp maskinen med rett IP, modemet deler ikke ut noen i brigdemodus så lenge du ikke har ei linje oppe. Gi maskinen din IP-en 10.0.0.100 så skal du finne modemets webadmin på 10.0.0.138.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...