Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bittorrent - hastighetsproblemer

Anbefalte innlegg

Jeg bruker azureus og er svært førnøyd med det. Etter at jeg fikk meg ny pc, har jeg fått en del problemer. Når jeg åpner en .torrent fil så vil den rett og slett ikke starte. Jeg får rød smiley, noe som betyr at den ikke har forbindelse med tracker (riktig??). Noen ganger vil den riktig nok starte, men da med elendig hastighet som 3-4 kb/s. Har linje fra Nextgentel med 1300/340 eller no sånt, og ruteren er av typen netopia 4542.

Jeg fikk også NAT-feil der du tester om port 6881 (eller hvilken det nå er) er oppe og går. Da åpnet/forwarda jeg den porten (tcp). Det er dette jeg tror er løsningen på problemet etter hva jeg har lest. Når jeg åpner porten skriver jeg telnet 10.0.0.1 i "Kjør", og får da åpnet et lite program der man kan gjøre diverse ting. Men når jeg åpner porten, skal jeg da åpne både TCP og UDP? For hastigheten er fortsatt elendig og den røde smileyen er der også.

Det jeg egentlig lurer på er om det er riktig å åpne/forwarde den porten, og jeg trenger en liten beskrivelse av hva jeg egentlig skal åpne. Er det dette som er løsningen på problemet? Jeg er egentlig litt "noob" på dette så jeg håper noen kan hjelpe meg. På den gamle PC'n var alt bare fryd og gammen... :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke løsningen på problemet ditt, men jeg vil no bare si at uansett ka problem du har så vil jeg råde deg til å ikke skru av firewallen, uansett om du har en software firewall, så er den som er i routeren mye bedre

Lenke til kommentar

Siden du har rød smily så er det noe som blokker.

- Prøv en annen port i azerus... feks 6565 ellerno

- Hos NGT må du åpne porten OG filter for 6565 enten via web eller telnet

- har du din egen bredbåndsruter i tilegg blir det straks litt mere komplisert hvis begge har nat aktivert, hvis du har det kan jeg sikkert prøve og forklare.

- Du har slått av eller åpnet 6565 i windows firewallen som er innebygd ? (den følger med servicepack2 og er slått på som default)

Lenke til kommentar

Jeg skal prøve å bruke port 6565 nå (og åpne den). Men en ting jeg lurer på; jeg klarer ikke å åpne port via web, bare via telnet. Jeg synes telnet er litt tungvint. For å gjøre det i web, skal man ikke da bare skrive 10.0.0.1 som adresse da? Det fungerer ikke for meg.

Lenke til kommentar

For å gjøre det i web går du på nextgentel sine kundesider. Husker ikke helt hvordan det var, men du logger inn med kundenavn og sånn, så får du tilgang derfra. Men, alt blir egentlig lettere hvis du tar deg litt tid og setter deg inn i telnet-funksjonen.

Urgh, www.relativt.net er tatt ned, der sto det veldig mye bra. Du kan kanskje finne litt ved å bruke Google...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...