Linke Leif Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Vifter det bråker en del, så jeg vurdere vannkjøling til CPU'en men lurer da på om hva jeg skal kjøpe å om vannkjøling i det hele tatt kjøler noe bedre enn en bra CPU Kjøler med vifte? Noen som har noen råd eller veiledning om vannkjøling og om noen vet om noen bra komplette sett? Lenke til kommentar
Linke Leif Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 glemte å skrive at jeg har en AMD 64 3400+ sokket 754 Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 (endret) Hmm, Mist Tsunami Dual radiator..! For å si det slik: Har en Intel P4 2.8 som er klokket til 3.2. Med stock-kjøler holdt prosessor en temp på rundt 50 grader idle, og 65 ved load. Med en Thermaltake Silent Tower, idlet jeg på rundt 40 grader. Med Mist-settet, har jeg kjøpt en Ac Cuplex pro-blokk for socket 775 istedet, og det idler på ca 32 grader. Da med vifter på laveste hastighet..! Regner med dette gav deg svar på spm! Edit: Glemte at idle temp med vannkjøling er med viftene på laveste turtall! da ikke mer enn 17dba til sammen Endret 1. januar 2005 av fredriku Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 (endret) Vannkjøling *kan* kjøle en del bedre enn viftekjøling, men det viktigste for meg er at det er merkbart stillere enn luftkjøling. Skal du ha *veldig* god effekt av vannkjøling må det ofte kraftige vifter til på f.eks. radiatoren og da er du like langt støymessig (men med bedre kjøling). For min egen del kjører jeg med radiatorviftene på minimum og får ikke så veldig mye bedre kjøling enn med luft, men til gjengjeld et veldig støysvakt system. Jeg kan selvfølgelig øke hastigheten men for meg gjør det lite fra eller til om tempen på cpu er 42 eller 30 grader... Endret 1. januar 2005 av Shimano Lenke til kommentar
Linke Leif Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 ja det hjalp. vet ikke om noen sett som er bra eller noen deler som man kan sette sammen? Lenke til kommentar
Linke Leif Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MISTWCKIT06 er dette settet brukbart? noen som har det f.eks.? Lenke til kommentar
Mokkisjeva Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Til den prisen må det vel være bedre en ei vanlig CPU vifte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå