markusol Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Jeg har nylig kjøpt ny datamaskin. Jeg kjøpte en AMD XP 1900+ (for resten se signatur) med en CPU vifte kalt GlacialTech Igloo 2310. Den skal kunne kjøle max en AMD XP 2100+. Jeg regnet da med at denne kunne kjøle ned en XP 1900 uten problemer. Jeg har i tillegg et Neon Light kabinett, der det følger med 2 kabinett vifter + at jeg har artic silver kjølepasta på. Men prosessoren måler hele 60-65 (idle) og 70-75 (load).(med kabinett sidedekselet av) Dette er etter min mening altfor mye! Skulle jo tro at jeg hadde nok kjøling? (selv i denne sommervarmen) Hva må jeg eventuelt kjøpe for å få bedre kjøling? Mitt krav er at det ikke skal bråke for mye og at jeg skal kunne ha lukket kabinett. Noen som har erfaringer og anbefalinger? Har lest at hovedkortet mitt ”leser” av feil temperatur. Men jeg nekter å tro at det er så mye. Har også lest at prosessoren ”tåler” temperaturer opp til 95 grader. Systemet er ustabilt. Men tror årsaken er Windows XP, kan jo også være en kombinasjon. Rundll32 klikker stadig osv… Jeg skal installere win xp på nytt i kveld eller i morgen… Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 asus sine hovedkort leser temp`en rett fra kjernen, derfor er den så varm... Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 "-Den største Swiftech ribba FÅR Socket A" Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Hadde jeg visste detta på sist lan Markus så skulle jeg ha sagt ifra.... men nå vet jeg også at det hovedkortet du har leser fra inni prosessoren. Det er derfor vi ikke fikk MotherBoardMonitor til å funke.. men jeg mener fortsatt at 75 grader max load er litt varmt selv om det er inni kjærna. Men det er no ingenting å gjøre med varmen som "ovnen" din utvikler. Eller du kan jo bytte kjøler da.. men det koster penger. Selv hos meg er det litt varmt nå. 26 varmegrader på rommet og 44 grader idle. Rundll32 feil sier du?? ja det hadde jeg første gang jeg instalerte win XP også. Tror jeg instalerte på nytt eller noe. Det står jo at den er corrupted. Et lite tips, hvis den scandisk dukker opp under oppstart, la den starte. Gjorde ikke dette en gang jeg, dukka opp 4-5 currupta filer etter at jeg hadde trykt på reset midt i windows. Lenke til kommentar
markusol Skrevet 8. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2002 Nå har jeg innsatlert XP på nytt. Ser meget bra ut. Tror nok det var Bill som stod for ustabiliteten. Burde ikke det bli mer nøyaktik når hovedkortet leser av rett fra kjernen? Når det går stabilt nå regner jeg med at det går bra. Får i allefall håpe det. Fusion: hehe... ser i allefall ut til å fungere nå. Regner med at det blir et LAN i slutten av juni..beg juli... me SnaKES. ms Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå