Gå til innhold

Forstyrrelser i bilde på LCD skjermen?

Nitrius

Anbefalte innlegg

Jeg har altså en Nec 1770nx, og jeg har lagd en post om det i Stickyen, men ingen har svart så derfor spør jeg her.

ToxicMan:

Noe litt rart jeg la merke til, noe sider med veldig gyselig grønn farge som forumet til steam(half life) og noen få andre sider jeg har vært innenom så er det akkurat som fargen blinker til meg, vis dere skjønner hva jeg mener, hva kommer det av? kan det være dvi kabelen jeg bruker? tror det er en DVI-D singel kabel jeg har, fikk låne pappa min sin så er ikke helt sikker.

Edit: Prøvd med VGA kabelen som fulgte med og da var det forsatt noe lignende på sidene, men nå blinket det liksom ikke nå var det akkurat som det kryp noe opp og ned, hva kan dette være?

Er det noe galt med skjermen? og som sakt så skjer dette bare på noen sider.

Edit2: testa med Acer LCD skjermen til søstra mi den kjører på en VGA kabel og det var akkurat det samme der.

Edit3: noen som har en formening om hva dette er? det er akkurat som sidene rører på seg, noe er ikke noe stort, men hadde vært kjekt å vite hva det er for noe.

Det er akkurat som det kommer litt forstyrrlese i bilde på enkelte sider, men det er bare noen få, er vel bare 2 sider jeg har vært innom som har hatt dette rare fenomenet, så sånn sett er det ikke så farlig men jeg vil gjerne finne ut hva dette er og om det er mulig å få det til å forsvinne.

Jeg la merke til at dette skjer i spill men har bare sett det i CS:S men det er ikke mange steder jeg ser det bare på objekter som har en "dårlig" texture kan du si, det var noen vaser på et map som jeg så det når jeg kom veldig nærme, men langt ifra så var det ikke mulig å se. Det som jeg syns er så rart er at dette bare skjer på noen få ting så det kan liksom ikke være noe med skjermen? eller?

Så jeg hadde satt stor pris på et svar, er veldig ivrig til å finne ut av dette.

Edit: Noe annet er at vis jeg bytter på RGB instillingene på skjermen, fra sRGB til native eller 1 2 3 5 så forsvinner denne rare forstyrrelsen, den forsvinner ikke akkurat men da kan det hende at denne forstyrrelsen kommer et annen side f.eks, men jeg skjønner forsatt ikke hvorfor, det eneste jeg kan tenke meg er kansje at det er noen med DVI kabelen min?

Eller kansje jeg skulle prøvd å få testa en annen farge profil? vis noen kunne sakt hvor jeg får de? for jeg kjører med den fargeprofilen jeg fikk med på cden.

Eller kan det være et driver problem?

Det siste jeg kan komme på er at det bare er sånn?

Edit2: Hadde satt pris på om noen av LCD ekspertene kunne kommentert dette, og ja dette er min første LCD skjerm så kansje det greiene jeg snakker om bare er noe jeg må venne meg til?

Edit3: Her? er den siden som plager meg mest med dette rare fenomen greiene jeg opplever.

Endret av ToxicMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg høres det ut som om det er et optisk bedrag. Det er mange fargekombinasjoner (blant annet f.eks. rødbrunt/blått) som får det til å se ut som om den ene fargen beveger seg uavhengig den andre, selv om begge to relativt til hverandre ikke beveger på seg.

Gidder du å linke til en side hvor du opplever dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...