Gå til innhold

MSi KM4M-V problemer


Don Spiff

Anbefalte innlegg

Heihei dere der ute :)

 

Har et lite problem som jeg tenkte jeg skulle være snill og dele med dere i dette langstrakte land:

 

Jeg har satt isammen en ny PC men den vil liksom ikke... :(

 

Når jeg starter den så går vifta på skjermkortet rundt, cpu-vifta går rundt og dvd-rom og HDD starter opp så det er tydeligvis strøm der.

Men det er også alt :(

 

Får ikkenoe bilde på skjerm og tastaturet går i "lås" dvs. at jeg ikke får trykket på Num-Lock osv slik at de lyser/ikke lyser. Den er veldig død.

 

Har prøvd å bytte ut RAM og PSU uten hell. og tittet på brukermanualen i forhold til jumpere og slikt her og der. Har også Clear'a CMOS og prøvd å starte den med det integrerte skjermkortet på HK.

 

Specs:

MSi KM4M-V HK (demo)

AMD Sempron 2600+ CPU

256 DDR Ram 333mhz

1x 20gb HDD

1x MSi DVD-ROM

PowerColor Radeon 9600PRO 265mb

Chieftec 230w PSU (prøvde også med en 520w PSU som jeg ikke husker navnet på i farta, men nei, det var ikke Q-TEC :p)

 

Håper på svar men tror selv at det er HK som er problemet.

 

Mvh DonSpiff

 

Edit: det kommer sågar ingen pipelyder fra PC-speaker.. helt stille... stille før stormen kanskje ? :hmm:

Endret av donspiff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg starter den så går vifta på skjermkortet rundt, cpu-vifta går rundt og dvd-rom og HDD starter opp så det er tydeligvis strøm der.

Men det er også alt :(

 

Får ikkenoe bilde på skjerm og tastaturet går i "lås" dvs. at jeg ikke får trykket på Num-Lock osv slik at de lyser/ikke lyser. Den er veldig død.

 

Har prøvd å bytte ut RAM og PSU uten hell. og tittet på brukermanualen i forhold til jumpere og slikt her og der. Har også Clear'a CMOS og prøvd å starte den med det integrerte skjermkortet på HK.

 

Specs:

MSi KM4M-V HK (demo)

AMD Sempron 2600+ CPU

256 DDR Ram 333mhz

1x 20gb HDD

1x MSi DVD-ROM

PowerColor Radeon 9600PRO 265mb

Chieftec 230w PSU (prøvde også med en 520w PSU som jeg ikke husker navnet på i farta, men nei, det var ikke Q-TEC :p)

1. Sjekk om CPUen sitter skikkelig nede i sokkelen. Har opplevd at vifter og alt starter, men ingen ting kommer på skjermen når den ble løftet opp knapt en millimeter i ene hjørnet da jeg lukket låsehendelen.

 

2. MSI-hovedkort har en ekstra USB-bracket med lys, 4 dioder. Koble denne til og diode-kombinasjonene rød og grønt vil vise deg feilen.

 

3. Støtter BIOS Sempron?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...