Gå til innhold

Noen som har testet Sandisk WiFi med Skype?


CaZpeR

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tenkte å spandere på min Qtek 2020 et Sandisk WiFi 802.11b + 256MB Minnekort i SDIO form og så kjøre dette oppimot skype.

 

Er det noen som har testet dette (ikke nødvendigvis på en Qtek 2020, men på en annen type PDA)?

 

Hvordan er lyden når man ringer osv.?

For å starte først i topicen igjen... nå har jeg testen min qtek s100 og sandisk 256MB+wifi med Skype og det gikk ikke så veldig bra. Tror qteken jobba litt tungt. Lukket det meste av andre programmer som kjørte samtidig, men det var veldig forsinkelse på lyden og ikke bra heller. :nei:

Fra PC'n funker det betydelig bedre (også den via wlan).

 

Synd at det ikke var bedre, men kanskje ikke så synd... Ringer jo stort sett bare til mobiltelefoner og det koster € 0,172 for hvert påbegynte minutt - hvilket utgjør ca. NOK 1,42. Da er det riktignok ikke noe oppstartsavgift på toppen.

Men likevel... bedre å ringe vanlig til mobiltelefoner.

 

Er qtek s100 med sine 416MHz for treg?

Prisen hos Skype for å ringe fast telefon er vel 1.7 Eurocent pr minutt lik 0.017 Euro lik 0.14 kr pr minutt og ikke 1.42 kr pr. minutt.

 

Eller er jeg helt på jordet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prisen hos Skype for å ringe fast telefon er vel 1.7 Eurocent pr minutt lik 0.017 Euro lik 0.14 kr pr minutt og ikke 1.42 kr pr. minutt.

 

Eller er jeg helt på jordet ?

Du er ikke på jordet når det gjelder samtaler til fasttelefon.

 

Til mobiltelefoner koster det 10-gangern. Og ettersom mange etterhvert har gjort som meg selv og kvittet seg med fasttelefonen, og fordi jeg i tillegg har for vane og alltid ringe mobilen og ikke fasttelefonen til dem jeg skal ha tak i, blir dette uforholdsmessig mye dyrere for dårligere kvalitet i forhold til å bruke vanlig mobilabonnement fremfor Skype.

 

Noe helt annet tipper jeg det hadde det nok vært om jeg skulle snakket med noen i utlandet. Men finner ikke prislister hos Skype for annet enn fasttelefonsamtaler, så aner ikke hva jeg ville spart på det. Sikkert en del.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...