Vikdal Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Nå trenger jeg hjelp her.. Har over en tid sliti med at jeg får en blåskjerm med følgende feilmelding: Technical info: STOP: 0x0000008E (0xC0000005, 0x8055750E, 0xF87055DC, 0x00000000) Skjønner ikke helt den linja der jeg.. Problemet startet etter at jeg kjøpte meg ny CPU (AMD 64 3400+), ny RAM (Corsair XMS3200XL DDR-DIMM 512MB PC3200), HK (MSI K8N FSR) og skjermkort (GF 6800).. Etter at jeg fikk delene refromaterte jeg og la inn windows på nytt.. Dette prøvde jeg 4 ganger og den stoppa hver gang ved 2% igjen pga noe.. Fikk den samme skjermen da og om jeg ikke husker feil.. Jeg fikk omsider lagt inn windows på nytt, men da måtte jeg bruke det gamle skjermkortet mitt.. Nå har jeg lagt inn nyeste drivere til både skjermkort (6.6.9.3) og til HK, men hvertfall et par ganger i uka kommer den blåskjermen.. Hva er galt?? Nero Lenke til kommentar
whom Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Kan være defekt RAM... Prøv med noen andre RAM Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 OK.. skal kjøpe meg ram nå snart så da kan jeg teste det.. Den feilmeldinga kan jo minne litt om minne adresser.. men på hvilken måte vil det bli et problem under installasjon av windows da? Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Ingen som har vært borti problemet? Det har faktisk ikke forekommet i dag, men det er fortsatt veldig irriterende.. Lenke til kommentar
pekster Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Kan vel være dårlig power også. Hvilken PSU har du? Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) Fra Microsoft kunnskapsdatabase: This behavior may occur if one of the following conditions is true:•One or more of the random access memory (RAM) modules that are installed on your computer are faulty. •The RAM configuration is incompatible with Windows XP. mvh r. Edit : link Endret 2. januar 2005 av roger_h99 Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Takker for den linken roger_h99.. Nøyaktig den feilen jeg fikk da jeg installerte.. kanskje jeg skal ta å sende en mail til komplett å høre... Når det gjelder power pekster så har jeg en MIST 430W så jeg tror ikke det er problemet.. Det som likevel er litt merkelig er at jeg måtte ta ut SKJERMKORTET for å få installert windows.. Kan det være rammen på skjermkortet det er noe feil med da? Lenke til kommentar
DarkStarr Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 jeg hadde omtrent det samme problemet for ca.2 uker siden Win XP instalasjonen stoppa på 37%...etter en del bytting av deler fant jeg ut at det var Win XP cden som var ødelagt, selvom den så helt fin ut så vis du får prøvd med en annen OS cd så kansje det funker funka for meg i allefall Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 ok... men jeg har hvertfall fått installert.. men jeg vurderer sterkt å reinstallere for jeg har aldri hatt så mye problemer med pc'n før.. MEN.. har nå testa rammen med en ram-tester.. kjørte et par runder for å være sikker og fikk INGEN feil.. Kikka så litt mer på den linken som jeg fikk litt tidligere i tråden her.. Der står det: One or more of the random access memory (RAM) modules that are installed on your computer are faulty. Hvilket program kan jeg bruke for å teste ram'en på selve skjermkortet da? For å feilsøke! Nero Lenke til kommentar
Merolen Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 nOOb hehe. Håper du får det til å funke:) Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 hallo igjen.. Har noen oppdateringer som kanskje kan bidra til at jeg får hjelp med problemet mitt.. Har nå fått blåskjerm et par ganger til.. kan ikke si at jeg driver med noe spesiellt idet det skjer, men forsker stadig på det.. Det som er nytt med disse blåskjermene er at i tillegg til den rekka med tall som er nevnt i første innlegget her, så har det også vært følgende linje: første gang: ntfs.sys - adress f83d1dee base at f83a4000, 3d6de5c1 andre gangen: win32k.sys - adress (nesten samme tingen)... Nå begynner jeg nesten å tro at det kan være windows installasjonen som det er noe galt med.. siden jeg også hadde problemer under installasjon.. MEN har bestillt meg ny ram og skal teste om det er noe forbedringer, men har testet ram'en og kunne ikke finne noen feil.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå