turbo1979 Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Jeg er på jakt etter et glimrende skjermkort til en Pioneer pdp505hde, en skjerm som støtter 7 milliarder farger. Har sett at de fleste anerkjente skjermkort støtter "kun" 16,7 millioner farger, og nesten utelukkende Matrox Parhelia som støtter 1 milliard farger. Det høres jo imponerende ut, men er det no vits? Klarer øyet å oppfatte 1 milliard farger? Lenke til kommentar
Freak627 Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 oi det var mye az seriøst så er ikke jeg sikker på om øyet kan oppfatte så mange farger men bilder å slikt kan jo ha en skarpere farge! søk på google.no finner utrolig mye informasjon der Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 ATi har siden R300 dagene også støttet 1milliard farger (10bit DAC pr. palette). Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Mener at selv 16,8 millioner farger er mere enn man kan oppfatte med øyet. I tillegg kommer andre begrensninger som skjermen og softwaren. Lenke til kommentar
turbo1979 Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Leste på ei side at det mennesklige øyet kan oppfatte 262.000 farger. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) Leste på ei side at det mennesklige øyet kan oppfatte 262.000 farger. Jeg har lest at eit menneskligt øye som er trent opp til å se på farger kan oppfatte opptil det dobbeldte , men det er sikkert det som er vanlig ja Og i de nyeste mobiler er det liksom så mange farger på skjermene men det trur jeg ikke helt på. Endret 2. januar 2005 av Litejk Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 16.7 millioner er grensen såvidt jeg vet. Kvinner ser i tillegg 30% mer farger/klarere enn det menn gjør. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 16.7 millioner er grensen såvidt jeg vet.Kvinner ser i tillegg 30% mer farger/klarere enn det menn gjør. KUlt men litt rart. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 16.7 millioner er grensen såvidt jeg vet.Kvinner ser i tillegg 30% mer farger/klarere enn det menn gjør. KUlt men litt rart. Så hvis dama di sier at klærne ikke passer i farger har hun helt sikkert rett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå