XtrubioR Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 (endret) hei. Nå sitter jeg uten maskine igjen. Fordi jeg lasta ned Linux Mandrake 10.1 (alle 3 cd'ene) og installerte det. Da jeg skulle reboote kommer det bare opp på skjermen nesten med engang 01010101010101010101010101010101010101 o.s.v Før jeg får valgt imellom Win Xp og Linux. hva kan være feilen? =\ kan jeg rette opp i det? *emne rettet til noe mer beskrivende* Endret 1. januar 2005 av el-asso Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Installerte du bootloader'en til MBR? Husker ikke om det var et valg for det i installasjonen. Uansett bør du installere Mandrake 10.1 igjen. Bare å installere den oppå den gamle installasjonen. Lenke til kommentar
XtrubioR Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 Installerte du bootloader'en til MBR? Husker ikke om det var et valg for det i installasjonen. Uansett bør du installere Mandrake 10.1 igjen. Bare å installere den oppå den gamle installasjonen. testa. men liksom, cd2 var på 495 mb? det er ganske feil trur jeg. så jeg laster ned cd2 på nytt på den her maskinen og brenner det ned. hmm. trasig iallefall. for det jeg trur er at HDD'en er crasha. hmm. ikke sikker. missbruker Punktum nå. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Hvis du mistenker at det er feil med en iso, så sjekker du md5-summen på den. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Installerte du bootloader'en til MBR? Husker ikke om det var et valg for det i installasjonen. Uansett bør du installere Mandrake 10.1 igjen. Bare å installere den oppå den gamle installasjonen. testa. men liksom, cd2 var på 495 mb? det er ganske feil trur jeg. så jeg laster ned cd2 på nytt på den her maskinen og brenner det ned. hmm. trasig iallefall. for det jeg trur er at HDD'en er crasha. hmm. ikke sikker. missbruker Punktum nå. HD'en er garantert ikke krasjet. Det som er skjedd er at Linux' bootloader GRUB har overskrevet den bootloaderen som var der fra før med sin kode. Siden det tydeligvis var noe feil som skjedde i din installasjon av Mandrake, er det noe feil i GRUB-installasjonen, og dermed virker ikke OS'er. Ingenting er altså forsvunnet, så ingen grunn til panikk. Lenke til kommentar
XtrubioR Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 Installerte du bootloader'en til MBR? Husker ikke om det var et valg for det i installasjonen. Uansett bør du installere Mandrake 10.1 igjen. Bare å installere den oppå den gamle installasjonen. testa. men liksom, cd2 var på 495 mb? det er ganske feil trur jeg. så jeg laster ned cd2 på nytt på den her maskinen og brenner det ned. hmm. trasig iallefall. for det jeg trur er at HDD'en er crasha. hmm. ikke sikker. missbruker Punktum nå. HD'en er garantert ikke krasjet. Det som er skjedd er at Linux' bootloader GRUB har overskrevet den bootloaderen som var der fra før med sin kode. Siden det tydeligvis var noe feil som skjedde i din installasjon av Mandrake, er det noe feil i GRUB-installasjonen, og dermed virker ikke OS'er. Ingenting er altså forsvunnet, så ingen grunn til panikk. så jeg skal bare installere hele pakka på nytt eller bare skaffe en winxp eller linux mandrake oppstarts diskett ? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 (endret) Installerte du bootloader'en til MBR? Husker ikke om det var et valg for det i installasjonen. Uansett bør du installere Mandrake 10.1 igjen. Bare å installere den oppå den gamle installasjonen. testa. men liksom, cd2 var på 495 mb? det er ganske feil trur jeg. så jeg laster ned cd2 på nytt på den her maskinen og brenner det ned. hmm. trasig iallefall. for det jeg trur er at HDD'en er crasha. hmm. ikke sikker. missbruker Punktum nå. HD'en er garantert ikke krasjet. Det som er skjedd er at Linux' bootloader GRUB har overskrevet den bootloaderen som var der fra før med sin kode. Siden det tydeligvis var noe feil som skjedde i din installasjon av Mandrake, er det noe feil i GRUB-installasjonen, og dermed virker ikke OS'er. Ingenting er altså forsvunnet, så ingen grunn til panikk. så jeg skal bare installere hele pakka på nytt eller bare skaffe en winxp eller linux mandrake oppstarts diskett ? Ja. Endret 1. januar 2005 av Gimper Lenke til kommentar
XtrubioR Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 (endret) ¤¤¤ Unødvendig quoting fjernet ¤¤¤ hvor finner jeg win xp bootloader da? Endret 4. januar 2005 av B|Real Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 (endret) ¤¤¤ Unødvendig quoting fjernet ¤¤¤ Start opp XP-cd'en, og velg "rescue console". Da skal du få en kommandolinje, der du skal skrive inn "fdisk \mbr" eller "fdisk /mbr". Endret 4. januar 2005 av B|Real Lenke til kommentar
XtrubioR Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 (endret) ¤¤¤ Unødvendig quoting fjernet ¤¤¤ har ikke xp plata. den jeg har er ikke bootable p.g.a fjotten kan ikke brenne Endret 4. januar 2005 av B|Real Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Prøvd å reinstallere Mandrake? Lenke til kommentar
XtrubioR Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 Prøvd å reinstallere Mandrake? Ja som jeg sa tidligere =) er ganske avhengig av win xp nå. cs cup kl. 24:00 :| Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Du kan jo laste ned boot-disketter til XP på microsoft-siden. http://download.microsoft.com/download/whi...P_EN_PRO_BF.EXE Lenke til kommentar
ratix Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 er ganske avhengig av win xp nå.cs cup kl. 24:00 :| Hahahahaha Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Du kan installere GRUB på nytt og allikevel få tilgang til WinXP hvis ikke noe er ødelagt. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Det er for slike ting jeg har en pakke med cd'er liggende klar knoppix, ultimate boot cd, suse live cd, debian install cd, fedora install dvd, windows xp install cd og ubuntu install cd Pluss 10 ekstra knoppix-cd'er som ligger rundtom her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå