LarsP Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Alt i alt 39 fantastiske låter av et utrolig talentfullt band. For guds skyld, si du tuller. Lastet ned albumet og hørte litt. Må være noe av det verste jeg har hørt, for en meningsløs musikk. Kun skrik og skrål. Kødde? De ER fantastiske. =) Om du liker de så bør du sjekke ut "Impaled Northern Moonforest". Lenke til kommentar
Jan Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 1980 pga iron maiden ga ut sin første platemen også 1982 for da kasta de ut paul di'anno og tok bruce inn i varmen! men disse årene som står over bilde av plata er også bra(fordi det albummet kom ut akkurat da, og fordi det var de første maiden albumma jeg kjøpte meg ) Hører du ikke på noe annet en iron? Lenke til kommentar
hylo Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 1984! Det er det beste året for musikken (black metal iallefall), mener jeg. Da ble black metallens ''growle vokal'' dannet. (Det var black metal før det, men med clean stemme) Da kom Bathory - Bathory ut. Nå vil noen sikkert si; ''Mercyful Fate'' hadde ett album tidligere! Nemlig i 1983. Men det var ikke den necro stemme i det, så jeg vil si Bathory grunnla black metal sånn ca sånn som den er idag. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 1980 pga iron maiden ga ut sin første platemen også 1982 for da kasta de ut paul di'anno og tok bruce inn i varmen! men disse årene som står over bilde av plata er også bra(fordi det albummet kom ut akkurat da, og fordi det var de første maiden albumma jeg kjøpte meg ) Hører du ikke på noe annet en iron? Han er fanboy vettu, eller single-band fan... Eg var sistnevnte as SOAD en stund husker eg. Hørte ikke på noe annet... Det forandra seg heldigvis da, oppdaga mye bra musikk. Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Om du liker de så bør du sjekke ut "Impaled Northern Moonforest". Anbefales på det sterkeste! Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 (endret) 72-73, da begynte det å ta av for alvor i Tyskland og Italia. Tangerine Dream - Zeit Klaus Schulze - Cyborg Ash Ra tempel - Join Inn Can - Future Days Cluster - Cluster II Faust - The Faust Tapes Wallenstein - Blitzkrieg Agitation Free - 2nd Embryo - Steig Aus Mythos - ST Guru Guru - Känguru Kraan - Wintrup Neu! - ST Kraftwerk - Ralf & Florian Xhol (Caravan) - Motherfuckers GMBH & CO KG Area - Arbeit macht frei Banco del mutuo soccorso - ST Il Balletto Di Bronzo - Ys Il Rovescio Della Medaglia - Contaminazione Le Orme - Uomo di Pezza Museo Rosenbach - Zarathustra Osanna - Palepoli Metamorfosi - Inferno P.F.M. - Per Un Amico Franco Battiato - Pollution Jumbo - Vietato ai minori di 18 anni? Cervello - Mellos Quella Vecchia Locanda - ST Semiramis - Dedicato a Frazz Festa Mobile - Diario di Viaggio della Festa Mobile Endret 7. januar 2005 av Nisje Olm Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Alt i alt 39 fantastiske låter av et utrolig talentfullt band. For guds skyld, si du tuller. Lastet ned albumet og hørte litt. Må være noe av det verste jeg har hørt, for en meningsløs musikk. Kun skrik og skrål. Kødde? De ER fantastiske. =) Å nei du, ikke min favorittmusikk Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Det må da kraftigere argumentasjon til en å nevne ett band eller en plate for å støtte opp om det beste musikalske året. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 For hvert år jeg tenker på dukker det opp utallige flotte album og bands... Men årstall som stikker seg litt mer frem enn andre er : 1974: Et utrolig stort og viktig år for rocken. Pink Floyd, Led Zeppelin, Black Sabbath, The Stooges ga alle ut nå klassiske album 1991: Nirvana dreper egenhendig hårmetallen. 1995: Strapping Young Lad og Meshuggah redefinerer begrepet "ekstrem metal" med Heavy As A Really Heavy Thing og Destroy/Erase/Improve. Black metal har som følge av alt styret rundt kirkebrenninger og Kristian (knis, så ironisk) Vikernes blitt verdenskjent. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 1974 Så enig, så enig! Men for Pink Floyds del kom de beste produksjonene (i følge mine ører) ut mellom 1967 og 1973 Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 (endret) Zyklon: Kan du utdype hva du mener med hårmetall og at Nirvana dreper den ? Endret 8. januar 2005 av T.F.T Lenke til kommentar
ML Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 1969 Woodstock!! konserten gikk over fire dager og det var fult liv hele tiden! men blant andre: Creedence Clearwater Revival The Grateful Dead Jimi Hendrix Janis Joplin Santana The Who Neil Young Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Zyklon: Kan du utdype hva du mener med hårmetall og at Nirvana dreper den ? Dette er hårmetall. Nirvana gjorde at hardrocken kom ned på jorda igjen. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 and watt iz gret about thet yer? Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 1991: Nirvana dreper egenhendig hårmetallen. Ikke helt enig.....vil nok påstå at 'hårmetallen' klarte dette fint på egenhånd. :!: mvh Pantera Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 and watt iz gret about thet yer? The birth of something green perhaps? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 and watt iz gret about thet yer? Ja, de fleste band og artister var veldig bra og gjerne på sitt beste da etter min oppfatning. Vegrer for å liste opp noe akkurat, men. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 (endret) Noen gode utgivelser fra 1972: School's Out - Alice Cooper Triologi - Emerson, Lake and Palmer Tarkus - Emerson, Lake And Palmer Close To The Edge - Yes Machine Head - Deep Purple Thick As A Brick - Jethro Tull Octopus - Gentle Giant Three Friends - Gentle Giant Roxy Music - Roxy Music Endret 9. januar 2005 av anth Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Noen gode utgivelser fra 1972: School's Out - Alice Cooper Triologi - Emerson, Lake and Palmer Tarkus - Emerson, Lake And Palmer Close To The Edge - Yes Machine Head - Deep Purple Thick As A Brick - Jethro Tull Octopus - Gentle Giant Three Friends - Gentle Giant Roxy Music - Roxy Music Alice Cooper hadde både denne og Elected ute på singel i 72. Men albumet Schools out var en skuffelse Kan også nevne Hawkwind - Doremi.. Argent - All together now Mott the Hoople.. Edgar Winter group - they only come out at night Bowie - Ziggy.. og Pink Floyd hadde vel sitt beste album: Meddle (var ikke det 72?) Norske: Aunt Mary - Loaded Hole in the Wall - same Prudence - tomorrow may be vanished Popol vuh - same ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå