834HF42F242 Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 (endret) Hva er de beste musikalske åra (kort tidsperspektiv)? Jeg vil ha eksempler på hvilke sanger, album og/eller grupper som gjør akkurat disse åra så spesielle. De åra jeg synes er best: 1973-1974 1973, det var året da Pink Floyd lagde verdens beste konseptalbum, 'Dark Side of the Moon'. Samtidig kom produksjonen 'Billion Dollar Babies' fra bandet Alice Cooper og senere samme år 'Muscle of Love', to store album. Led Zeppelin spilte inn tidenes album, 'Houses of the Holy'. Black Sabbaths 'Sabbath Bloody Sabbath' gjorde også året minneverdig. 'The Lamb Lies Down on Broadway', av Genesis, kom ut i 1974. Disse to årene kom også de to beste platene til Sparks ut, henholdsvis 'Kimmono my House' og 'Propaganda'. Da har jeg ramset opp noen av de skivene jeg har lyttet mest til, og disse sammen med mange andre kommer nettopp fra disse to åra. 1973 til 1974 var tiden da de aller fleste legendariske band var på sitt aller beste. Edit: Påfyll Deep Purple - Made In Japan Deep Purple - Burn Genesis - Selling England By The Pound Rick Wakeman - Journey To The Centre Of The Earth (Fantastisk konseptalbum) The Who - Quadrophenia (Nok et fantastisk konseptalbum) Elton John - Goodbye Yellow Brick Road(Tro det eller ei, denne plata er godkjent) The Stooges - Raw Power (Et av mine favorittalbum "all time") Queen - Queen Neil Young - On The Beach (Legendarisk) Paul McCartney & Wings - Band On The Run David Bowie - Aladdin Sane (Mesterlig) Bachmann Turner Overdrive - Bachman-Turner Overdrive II Endret 18. januar 2005 av anth Lenke til kommentar
sixx Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 1980-1983 Maidens første plate 1981(Iron Maiden) Mötley Crüe grunnlagt 1980 Metallicas første plate 1983(Kill 'em All) Slayers første plate 1983(Show no mercy) Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 2004 Men seriøst, det er så mye bra musikk som kommer ut for tiden at man blir nødt til å filtrere inntrykkene. Tim Hecker synes jeg oppsummerer det hele ganske bra: The Age of Cultural Over Production Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) 1969, uten tvil. The Beatles - Yellow Submarine The Beatles - Abbey Road Led Zeppelin - Led Zeppelin Led Zeppelin - Led Zeppelin 2 King Crimson - In The Court Of The Crimson King David Bowie - Space Oddity Deep Purple - Deep Purple Yes - Yes The Who - Tommy Elton John - Elton John Frank Zappa - Hot Rats Leonard Cohen - Songs From A Room Pink Floyd - Ummagumma The Doors - The Soft Parade The Velvet Underground - The Velvet Underground + Ymse av Neil Young, Joe Cocker, Jefferson Airplane, The Grateful Dead, Jethro Tull, Marvin Gaye, Genesis, Bob Dylan og Alice Cooper, samt flere skiver fra enkelte av artistene nevnt over, f.eks Pink Floyd og Alice Cooper. Snakker om gullalder. Endret 2. januar 2005 av HalTan Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) 1999: - Toybox gir ut albumet "Fantastic" og singelen "Tarzan and Jane" - Aqua gir ut singelen/ep'n "Good Morning Sunshine" og "Aquarium" kommer endelig ut i Canada. - Thor gir ut "Seven Songs On Sunday" (ft. The Ass Boys) - Anal Cunt gir ut CD'n "It Just Get Worse" som inneholder disse sangene: I Became A Counselor So I Could Tell Rape Victims They Asked For It Easy E. Got A.I.D.S. From F. Mercury I Like Drugs And Child Abuse Laughing When Leonard Peltier Gets Raped In Jail I Convinced You To Beat Your Wife On A Daily Basis I Sent Concentration Camp Footage To Americas Funniest Home Videos Rancid Sucks (And The Clash Sucked Too) I Paid J. Howell To Rape You I Pushed Your Wife In Front Of The Subway Extreme Noise Terror Is Afraid Of Us You Rollerblading Faggot I Sent A Thankyou Card To The Guy That Raped You I Lit Your Baby On Fire Body By Auschvitz I Intentionally Ran Over Your Dog Sweatshops Are Cool Woman, Nature's Punching Bag I Snuck A Retard In To A Sperm Bank Your Kid Committed Suicide Because You Suck I Ate Your Horse Hitler Was A Sensitive Man You Robbed A Sperm Bank Because You're A Cum Guzzling Fag I Made You're Kid Get AIDS, So You Could Watch It Die I Fucked Your Wife Into The Oven I Gave Nambla Pictures Of You Kid The Only Reason Men Talk To You Is Because They Want To Get Laid, You Stupid Fucking Cunt I Made Fun Of You Because Your Kid Just Died Domestic Violence Is Really Really Really Funny Dictators Are Cool Deadbeat Dads Are Cool I'm Really Excited About The Upcoming David Buskin Concert Being Ignorant Is Awesome You're Pregnant, So I Kicked You In The Stomach Chris Barnes Is A Pussy Tim Is Gay B.T./A.C. I Sold Your Dog To A Chinese Restaurant I Got An Office Job For The Sole Purpose Of Sexually Harassing Women Alt i alt 39 fantastiske låter av et utrolig talentfullt band. Endret 2. januar 2005 av LarsP Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Søren klaske. Jeg ser meg slått. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Ehahahaheahahe, Anal Cunt er herlig. Sier meg enig med HalTan hittil pga. The Beatles, King Crimson, Yes, osv. Har ikke nok tankekraft til å tenke ut en spesiell favorittid selv. Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 jeg syns det beste musikalske året var 2004 for da var jeg på slottsfjellfestivalen og jeg fikk vere der gratis og gå inn der artistene var mot at jeg rydda søppel i 5 min en dag Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) 1980 pga iron maiden ga ut sin første plate men også 1982 for da kasta de ut paul di'anno og tok bruce inn i varmen! men disse årene som står over bilde av plata er også bra(fordi det albummet kom ut akkurat da, og fordi det var de første maiden albumma jeg kjøpte meg ) Endret 2. januar 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 som trofast jugend må jeg svare 1998 da Apocalypse Dudes kom ut og 2002 da Turboneger kom sammen igjen. Happy Tom: "We’ve been in insane asylums, methadone clinics, we’ve been shot at on stage, beaten up - we’re the cockroach of the rock'n’roll world - you can’t get rid of us!" Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Pink Floyd - Ummagumma Finner faktisk denne plata interessant, men den er ikke akkurat en mesterkomposisjon. En liten trøst for massen er disk en med live-delen. Selv liker jeg 'The Narrow Way Prt 3' meget godt. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 For å støtte opp om 1973 og 1974: Deep Purple - Made In Japan Deep Purple - Burn Genesis - Selling England By The Pound Rick Wakeman - Journey To The Centre Of The Earth (Fantastisk konseptalbum) The Who - Quadrophenia (Nok et fantastisk konseptalbum) Elton John - Goodbye Yellow Brick Road(Tro det eller ei, denne plata er godkjent) The Stooges - Raw Power (Et av mine favorittalbum "all time") Queen - Queen Neil Young - On The Beach (Legendarisk) Paul McCartney & Wings - Band On The Run David Bowie - Aladdin Sane (Mesterlig) Bachmann Turner Overdrive - Bachman-Turner Overdrive II Hvis jeg går for et litt større tidsperspektiv (mye knask som kom ut både før og etter også), ville det blitt fra 1967 til 1975. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Pink Floyd - Ummagumma Finner faktisk denne plata interessant, men den er ikke akkurat en mesterkomposisjon. En liten trøst for massen er disk en med live-delen. Selv liker jeg 'The Narrow Way Prt 3' meget godt. Jeg er forsåvidt enig, og jeg er ikke tidenes største Pink Floyd-fan heller, men jeg synes det var verdt å nevne når jeg først var i gang. "More" kom vel forresten også ut i 1969. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) 1967 var et ok år; The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band The Beatles - Magical Mystery Tour The Jimi Hendrix Experience - Are You Experienced? The Doors - The Doors The Doors - Strange Days Pink Floyd - The Piper at the Gates of Dawn Bob Dylan - John Wesley Harding The Velvet Underground & Nico - The Velvet Underground & Nico Procol Harum - A Whiter Shade of Pale David Bowie - David Bowie Pink Floyd spiller verdens første konsert med quadraphonic lyd i Queen Elizabeth Hall. Jimi Hendris setter for første gang fyr på gitaren under en konsert i London. Beste periode må være 1966 tom 1967 Endret 2. januar 2005 av kvikks Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) .... Endret 2. januar 2005 av TLZ Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 1999: - Toybox gir ut albumet "Fantastic" og singelen "Tarzan and Jane" - Aqua gir ut singelen/ep'n "Good Morning Sunshine" og "Aquarium" kommer endelig ut i Canada. Du vinner. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Klarer seriøst ikke å bestemme meg, men må være en samling av neil young, the beatles, Pink Floyd, The Doors og Bob Dylan. 67-73 var gullalder! Endret 4. januar 2005 av Jan-Erik Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Blir for vanskelig. Det nærmeste jeg kan snevre det inn til er 71 til 79 Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club BandThe Doors - Strange Days Pink Floyd - The Piper at the Gates of Dawn Procol Harum - A Whiter Shade of Pale Gjorde 1967 til et stort år! Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 6. januar 2005 Del Skrevet 6. januar 2005 Alt i alt 39 fantastiske låter av et utrolig talentfullt band. For guds skyld, si du tuller. Lastet ned albumet og hørte litt. Må være noe av det verste jeg har hørt, for en meningsløs musikk. Kun skrik og skrål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå