<BøNilzen> Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Nå har jeg installert nvidia-drivere, og oppdatert XF86Config ; Endret 'Driver "nv"' til 'Driver "nvidia"', dekommentert 'Load "glx"' og jeg har sett til at ikke 'Load "dri"' eller 'Load "GLcore"' finnes i filen. Men jeg får fremdeles samme feilmelding når jeg prøver å starte X...? Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Nilsen:~# modprobe nvidia Warning : loading /lib/modules/2.4.18.bf2.4/kernel/drivers/video/nvidia.o will taint the kernel: non-GPL license - NVIDIA NVRM: loading NVIDIA linux x86 NVIDIA kernel module 1.0.6111 Jul 27 07:55: 38 PDT 2004 Nilsen:~# startx (II) Loading xxxxx (II) Module xxxxx osvosv (--)Assigning device section with no busID to primary device (EE) No device detected Fatal server error: no screens found Altså, startx gir samme feilmelding som jeg alltid har fått. Begynner egentlig å få en følelse av at dette er et håpløst prosjekt; er det kanskje like greit å installere hele greia på nytt og følge litt bedre med på hva jeg trykker på denne gangen? Hadde sikkert lært mye mer av å fikse eksisterende installasjon men... Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Kan du poste de 10 siste linjene? Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Hehe, litt sent nå. Har allerede reistallert, og jeg fikk det til! Men jeg tror jeg hadde fått det til selv om jeg ikke hadde reinstallert, for det jeg ikke visste var at jeg måtte redigere XF86Conf-4 og ikke XF86Conf slik jeg tidligere hadde gjort.. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Hehe, litt sent nå.Har allerede reistallert, og jeg fikk det til! Men jeg tror jeg hadde fått det til selv om jeg ikke hadde reinstallert, for det jeg ikke visste var at jeg måtte redigere XF86Conf-4 og ikke XF86Conf slik jeg tidligere hadde gjort.. Hohoh... Ja, XF86Config-4 er overordna XF86Config i XFree. Lenke til kommentar
drall Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 hehe reinstallert? Du kunne ha spart deg reinstallasjonen ved å kjøre "dpkg-reconfigure xserver-xfree86" som foreslått, iom at dette er det samme som blir gjort når du installerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå