<BøNilzen> Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Hmm.. støtte på problemer da jeg prøvde å installere nye drivere ja. Noe av det første som skjedde var at jeg fikk denne meldingen. No precompiled kernel interface was found to match your kernel; would you like to attempt to download a kernel interface for your kernel from the NVIDIA ftp-site? Jeg trykket da nei, siden jeg ikke har internettilgang. Da sa den at den måtte kompileres på nytt, og jeg trykket OK: Så kom enda en feilmelding: Unable to find kernel source tree for the currently running kernel...osv Så ble installasjonsprogrammet feilet, og avsluttet. Jeg prøvde da enkelt og greit "apt-get install kernel-source". Det gikk greit, den fant pakken men så sa den Package kernel-source has no available version, but exists in the database. This typically means that the package was mentioned in a dependency and never uploaded. ?? Lenke til kommentar
olear Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Du må skrive hvilken versjon av kernel source du vil ha. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) Kan du poste hele outputet apt-get install kernel-source gir? Endret 2. januar 2005 av Gimper Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Kan du poste hele outputet apt-get install kernel-source gir? Ja, kan prøve på det. Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Du må skrive hvilken versjon av kernel source du vil ha. Sånn som "apt-get install kernel-source 2.4.x" ? (vet egentlig ikke hvilken kjerne jeg har, det er 2.4 ihvertfall) Lenke til kommentar
olear Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) Regner med at du kjører 2.4 bf apt-get install kernel-source-2.4.18-bf2.4 apt-get install kernel-headers-2.4.18-bf2.4 Siden du skal installere nVidia driverene så tror jeg det holder med kernel-headers. Endret 2. januar 2005 av olear Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Reading Package Lists... Done Building Dependency Tree... Done Package kernel-source has no available version, but exists in the database. This typically means that the package was mentioned in a dependency and never uploaded, has been obsoleted or is not available with the contents of sources.list E: Package kernel-source has no installation candidate Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 apt-get install kernel-source-2.4.18-bf2.4 apt-get install kernel-headers-2.4.18-bf2.4 De pakkene fant den ikke.. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Last ned og installer: http://rpmseek.com/rpm-pl/kernel-source-2....urce:PN:0:0:2:0 Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Last ned og installer: http://rpmseek.com/rpm-pl/kernel-source-2....urce:PN:0:0:2:0 Takker for den!! Men..24 MB,,, jeg HATER isdn.. Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Fant en pakker på CD3 E:\pool\main\k\kernel-source-2.4.17\mkcramfs_2.4.17-1woody3_i386.deb Installerte den med "dpkg -i mkcramfs_2.4.17-1woody3_i386.deb", men virker ikke som det hjalp noe... Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 mkcramfs er ikke kernel-sourcen. Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Nei, jeg synes også det var litt rart navn på den, men den lå jo i "kernel-source" mappa Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 NÅ fant jeg ihvertfall sourcen, fra 2.4.14 til 2.4.19 Prøvde å installere 2.4.18, det gikk greit. Men NVIDIA-installasjonsprogrammet fant fremdeles ikke sourcen av seg selv, men det fikset jeg med "--kernel-source-dir =" eller hva det var. Men allikevel gikkdet ikke.. ->Kernel source path: 'usr/src/kernel-source-2.4.18' ->Performing cc_version_check with CC="cc". ERROR: If you are using a linux 2.4 kernel, please make sure you either have configured kernel sources matching your kernel or the correct set of kernel headers installed on your system. Jeg har også installert kernel-headers-2.4.18-386_2.4.18-5_i386.deb Er kanskje det at jeg har en annen kjerne enn 2.4.18? Åssen sjekker jeg det isåfall? Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) uname -a pakken: kernel-headers-2.4.18-bf2.4 , skulle eksistere, det er denne du trenger for å innstallere nvidiadrivere når du bruker en prekompilert kjerne. Er litt annerledes når du bruker apt-get og cd'er. Da må alle cd'ene registrers osv. Er du sikker på at du fikk gjort dette under innstalleringen? Det finnes også en pakke "kernel-source-2.4.18", men ingen "kernel-source-2.4.18-bf". Søk etter tilgjengelige pakker her: http://www.debian.org/distrib/packages#search_packages Endret 2. januar 2005 av fjotten Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 uname -a cat /proc/version Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Treng ikkje meir enn "uname -r" Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Fikk til installasjonen nå. (tror jeg) Fikk en warning om at kernelen brukte riva-driver eller hva det var, men installasjonen ble ihvertfall fullført. Men så må jeg jo oppdatere X86Config-filen. Har jeg noe tekstbehandlingsprogram i terminalen? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Fikk til installasjonen nå. (tror jeg)Fikk en warning om at kernelen brukte riva-driver eller hva det var, men installasjonen ble ihvertfall fullført. Men så må jeg jo oppdatere X86Config-filen. Har jeg noe tekstbehandlingsprogram i terminalen? pico nano vim osvosv Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Såpass ja. Takker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå