Gå til innhold

slett denne moderator!

Deadringer

Alder, venner og hat  

106 stemmer

1. 1. Alder, venner og hat

• Hater rap, er under 18 og har venner som hater rap
      20
    • Hater rap, er over 18 og har venner som hater rap
      14
    • Hater rap, er under 18 og har venner som liker rap
      24
    • Hater rap, er over 18 og har venner som liker rap
      7
    • Liker rap / har ingen formening verken fra eller til
      39

Anbefalte innlegg

jeg kan komme med en kort liste over noen hip hop sanger som er fete (etter min mening seff)

Warlocks - Taking Ova

Worlocks - Dream On

Wu Tang - Y'a All Been Warned

Clutch feat Spesifikk - Upercut

Nabolaget - Stepp Bækk

Ken Ring & Tommy Tee - BB Berettelsen

Dirty Oppland - Wannabe

Dirty Oppland - Rim

Gatas Parlement - Proletarparty

NWA - Chin Check

DMX - Where Da Hood At

DR Dre - Bang Bang

EPMD - Da Joint

EPMD - Rap and Mixtape 1 - Intro

Snoop Dogg - Gold Rush

Swollen Members - Lady Venom

Swollen Members - Red Dragon

T.P. Allstar - Hip Hop 2 Your Ears Explode

Xzibit - Best Of Things

Nas - Got Your Self A Gun

Coolio - Gangstas Paradise

orker ikke mekke noen lengre liste nå,

men hør noen av de sangene jeg nevnte, hør hele sangene og ikke bare spol

så kansje dere får et annet syn på Hip Hop (håper jeg vertfall) :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det har vel noe med at i 13-15 års alderen går det opp for folk at det ikke er listepop og Britney Spears som er tingen og derfor finner de seg sin egen musikksmak. Noen går for rap/hip-hop og de synes at metal er skriking, satanisme og ofring av dyr. Noen går for metal og synes hiphop er bling-bling, skyting og yo ho P.I.M.P

På denne siden er det et stort flertall av metal-fans og derfor kan det virke som om det er mange flere som hater rap/hiphop.

Fyr i gang en vota da psilocybe.

Dette er jo ensporet og totalt urealistisk. Hvordan kan du sette mennesker i bås på den måten? Jeg er ikke tilhenger av hverken metall eller rap/hip-hop. Dog ser jeg på meg selv som meget altspisende når det gjelder musikalske stilretninger. Men allikevel er det noe med rap/hip-hopen som vekker kvalme i halsen på meg. Jeg kan virkelig ikke forstå at noen kan finne denne masseproduserte melodiløse møkka, som kun består av politisk vrøvel, interessant.

Og jeg er ikke ung heller. Så lenge jeg ikke tilhører noen av de gruppene eller sammenligningene du drar, kan jeg ikke annet si enn at du er på jordet med den argumenteringen der. :roll:

Edit: Leif

Endret av anth
Lenke til kommentar

Sånn, da er voten lagt til. Jeg har en liten mistanke om at yngre mennesker låser seg fast i musikksmaken til menneskene de omgås, og dermed "hater" rap/metal/trance/pop fordi de ville blitt uglesett av "gjengen" hvis de ikke gjorde det. Jeg ser derfor for meg at alternativ nummer 1 går av med seieren.

Personlig stemte jeg på det siste alternativet, da det finnes mye bra musikk i alle sjangre.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med at mye av dagens rap er dårlig. 50 cent er ikke noe særlig flink. Han lager hit'er som fjortiser liker(for det meste).

Jeg personlig liker rap/hip-hop veldig godt men det er langt fra alt. Jeg er ikke noe særlig fan av den kommersielle rap'en slik som 50cent og eminem. Jeg hører mer på nas, the alkoholics, mobb deep og ikke minst Beatnuts. Dette er hva jeg syns er kvalitet rap, disse tenker mer på musikken enn annerkjennelse. Så det er ofte slik at de som ikke bryr seg om rap bare hører om 50cent, Nelly(gud forby, han er dårlig han) og Ja rule (som kanskje er den dårligste av alle). Jeg kan skjønne hvorfor dere ikke liker det da. Jeg likte ikke rap før jeg hørte på nas og så gikk over til de andre jeg nevnte.

Derfor vil jeg gi dere en utfordring, hør litt på nas og spesielt Beatnuts. Der er det mye bra, liker dere det ikke da, helt greit.

Folk har forskjellig smak og det er greit, men dere slenger drit om rap uten å ha hørt noe særlig på det. Dere har bare hørt det kommersielle og det er sjeldent det beste. Slik er det ofte i de fleste sjangre.

Lenke til kommentar

Måtte velge "over 18 år og hater rap". Har aldri likt sjangeren da jeg ikke skjønner den. For meg skal musikk være noe som treffer meg, og snakking med litt beats gjør det rett og slett ikke for meg. JEG SYNES at musikksjangeren er på grensen til hva man kan kalle musikk. Kanskje dikt er mer passende?

Det jeg hater mye mer enn selve musikken er kulturen. Det virker som hele miljøet baserer seg på låter som dreier seg om gangstah's, whores, og $. Jeg skjønner ikke at noen kan tilbe kriminalitet så mye som enkelte rappere gjør. Når man hører et banneord nok ganger mister ordet mening og blir et "vanlig" ord. Takket være denne kulturen har enkelte stygge ord totalt mistet meningen. Det verste jeg ser på gata er småunger fra ungdomsskolen som skal etterligne heltene sine. Å kle seg ut som en hallik er IKKE kult. Spesielt ikke da man oppfører seg som en hallik også.

Det skal sies at jeg er ganske alt-etende da det gjelder musikk, og at rap/hiphop er den ENESTE sjangeren jeg knapt kan høre en sang før jeg er lei. Jeg synes til og med at danseband musikk er mer fengende enn en 1.90 meter høy mørkhudet halvnaken person som snakker om alle horene sine mens han vifter med 32 gullringer og 45 gullkjeder.

EDIT: tenkte jeg skulle nevne at jeg har venner som hater rap og jeg har venner som kun hører på rap. enkelte har påstått at jeg er rasist som ikke liker rap hva nå enn det skal bety...

Endret av invictus
Lenke til kommentar
Måtte velge "over 18 år og hater rap". Har aldri likt sjangeren da jeg ikke skjønner den. For meg skal musikk være noe som treffer meg, og snakking med litt beats gjør det rett og slett ikke for meg. JEG SYNES at musikksjangeren er på grensen til hva man kan kalle musikk. Kanskje dikt er mer passende?

Det jeg hater mye mer enn selve musikken er kulturen. Det virker som hele miljøet baserer seg på låter som dreier seg om gangstah's, whores, og $. Jeg skjønner ikke at noen kan tilbe kriminalitet så mye som enkelte rappere gjør. Når man hører et banneord nok ganger mister ordet mening og blir et "vanlig" ord. Takket være denne kulturen har enkelte stygge ord totalt mistet meningen. Det verste jeg ser på gata er småunger fra ungdomsskolen som skal etterligne heltene sine. Å kle seg ut som en hallik er IKKE kult. Spesielt ikke da man oppfører seg som en hallik også.

Det skal sies at jeg er ganske alt-etende da det gjelder musikk, og at rap/hiphop er den ENESTE sjangeren jeg knapt kan høre en sang før jeg er lei. Jeg synes til og med at danseband musikk er mer fengende enn en 1.90 meter høy mørkhudet halvnaken person som snakker om alle horene sine mens han vifter med 32 gullringer og 45 gullkjeder.

EDIT: tenkte jeg skulle nevne at jeg har venner som hater rap og jeg har venner som kun hører på rap. enkelte har påstått at jeg er rasist som ikke liker rap hva nå enn det skal bety...

Her har du gjort akkurat det jeg skrev om, du har bare hørt om den kommersielle hip-hop'en som er mye dårligere enn resten.

Og forresten, hvor har du sett småunger fra ungdomsskolen som tror de er pimps? :hmm:

Lenke til kommentar
Hvor er:

Er under 18, liker rap, og har bare venner som liker rap

Er under 18, liker rap, og har ingen venner som liker rap

? :hrm:

Godt poeng, jeg er under 18, jeg liker rap og jeg har både venner som liker rap og venner som ikke liker rap. Hvor kan jeg stemme hen?

Lenke til kommentar
Trådstarter din lille patetiske bæsh. Metallica -> James Hetfield er en av de få vokalistene innen Rock/Metal som kan synge. Han har en jævlig bra stemme skal jeg si deg. Guns & roses og iron maiden kommer ikke i nærheten engang.

LATTERLIG påstand

Lenke til kommentar

Det jeg hater mye mer enn selve musikken er kulturen. Det virker som hele miljøet baserer seg på låter som dreier seg om gangstah's, whores, og $. Jeg skjønner ikke at noen kan tilbe kriminalitet så mye som enkelte rappere gjør. Når man hører et banneord nok ganger mister ordet mening og blir et "vanlig" ord. Takket være denne kulturen har enkelte stygge ord totalt mistet meningen.  Det verste jeg ser på gata er småunger fra ungdomsskolen som skal etterligne heltene sine. Å kle seg ut som en hallik er IKKE kult. Spesielt ikke da man oppfører seg som en hallik også.

Her har du gjort akkurat det jeg skrev om, du har bare hørt om den kommersielle hip-hop'en som er mye dårligere enn resten.

Og forresten, hvor har du sett småunger fra ungdomsskolen som tror de er pimps? :hmm:

Hva jeg har sett/hørt aner jeg ikke, men det var definitivt ikke bra. Er det noe bedre som IKKE går ut på å tilbe kriminalitet og som er mer fyllende enn å bare småprate litt med beats?

Ser slike småpimps over alt. Både i byen jeg bor og i byen foreldra mine bor, og ikke minst på bussen mellom disse byene de gangene jeg tar buss. Ufordraglige og frekke små unger. Det er slike unger hvor jeg nesten håper at foreldrene tar til fornuft og velger en mer straffbar oppdragelsesmetode. Dette er de samme ungene som lager et helvete på bussen, og hvor det eneste som får dem til å holde kjeft er at en mobiltelefon med 50 cent som ringetoner begynner å ringe.

Mulig det har noe med alder å gjøre da få jeg kjenner på min egen alder som liker denne musikksjangeren oppfører seg slik...alikevel så er ALLE jeg kjenner som er yngre og liker denne sjangeren slik, mens de jeg kjenner som liker f.eks. metal eller elektronisk musikk er helt forskjellig igjen.

Endret av invictus
Lenke til kommentar
Lamb Of God bruker ikke rap.

Ikke?

Har da hørt folk som kaller Lamb of God for rapcore.

Altså, sånn skrikerap. Uansett, når en skriker så høres det ikke ut som verken synging eller rap.... selv om mange mener noen skrikere "synger" og noen "rapper"....

Jaja....

EDIT:

Virker litt som det venne-greiene dine slo feil...

Men aler har HELT KLART mye å si... :whistle:

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Headcleawer: du sier at gangstas paradise er bra??? Haha.. sier bare litt om musikksmaken din da. Den er jo helt utrolig dårlig og stiller i samme pop/vglista klasse som G-unit, chingy og eminem. Ps. jeg har hørt på rap siden 91! :thumbup:

Endret av DragonFlyer
Lenke til kommentar
Hvor er:

Er under 18, liker rap, og har bare venner som liker rap

Er under 18, liker rap,  og har ingen venner som liker rap

? :hrm:

Godt poeng, jeg er under 18, jeg liker rap og jeg har både venner som liker rap og venner som ikke liker rap. Hvor kan jeg stemme hen?

Kanskje fordi det heter post for oss som hater rap/hip hop? :ermm:

Lenke til kommentar
Headcleawer: du sier at gangstas paradise er bra??? Haha..

Sier ikke annet enn at Gangstas Paradise er for bra til å bli likt av rap-folk som deg. Dere har jo ikke gehør i det hele tatt. Musikk er mer enn bare ord, og en vakker dag vil du også oppdage det!

Endret av anth
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...