Gå til innhold

slett denne moderator!


Deadringer

Alder, venner og hat  

106 stemmer

  1. 1. Alder, venner og hat

    • Hater rap, er under 18 og har venner som hater rap
      20
    • Hater rap, er over 18 og har venner som hater rap
      14
    • Hater rap, er under 18 og har venner som liker rap
      24
    • Hater rap, er over 18 og har venner som liker rap
      7
    • Liker rap / har ingen formening verken fra eller til
      39


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Psilocybe, grunnen til at det er "unge" mennesker som hater hip-hop er jo at dagens hip-hop faktisk er skamdårlig i forhold til den vi så på 80 og tidlig 90-tall. Helter som Run DMC, Public Enemy, Eazy-E, Slick Rick og N.W.A har blitt byttet ut med toalettbørster allà 50 Cent, Chingy og Nelly. Ganske så trist egentlig. :(

 

Sett opp poll du.

Lenke til kommentar
Hm. Syns det er ganske interessant å se at folk som "hater" rap/hip hop stort sett er svært unge mennesker. Noe imot at jeg hiver opp en poll med et par spørsmål angående rap-hat og alder?

Det har vel noe med at i 13-15 års alderen går det opp for folk at det ikke er listepop og Britney Spears som er tingen og derfor finner de seg sin egen musikksmak. Noen går for rap/hip-hop og de synes at metal er skriking, satanisme og ofring av dyr. Noen går for metal og synes hiphop er bling-bling, skyting og yo ho P.I.M.P

 

På denne siden er det et stort flertall av metal-fans og derfor kan det virke som om det er mange flere som hater rap/hiphop.

 

Fyr i gang en vota da psilocybe.

Lenke til kommentar
Psilocybe, grunnen til at det er "unge" mennesker som hater hip-hop er jo at dagens hip-hop faktisk er skamdårlig i forhold til den vi så på 80 og tidlig 90-tall. Helter som Run DMC, Public Enemy, Eazy-E, Slick Rick og N.W.A har blitt byttet ut med toalettbørster allà 50 Cent, Chingy og Nelly. Ganske så trist egentlig. :(

Huff, ja. Forholdvis ung selv, men jeg fikk med meg en tid hvor jeg digga Beastie Boys, Run DMC, Tommy Tee og en del annet. Ting med tekst uten ord som pimp, ho', nigga osv. Men nå er det jo bare driiit som er populært.

 

For ja, jeg hater ting som 50 Cent, Nelly, og andre æsjete bling-bling-folk. Men det det blir for dumt å hate hele sjangeren pga. dette. Noe jeg vet mange gjør.

Lenke til kommentar
Trådstarter: Hvilke band (hip hop) hater du?
jeg kan ikke navnet på noen av disse. men det er faktisk en jeg liker! gangstas paradise! den er faktsik ganske bra. men når det er 1 blandt millioner, sier vel det sitt!

Det eneste bandet du greier å nevne er et som har vært på vg-lista :lol:

 

Da kan du umulig ha hørt mye bra. Det blir som å si at metal suger etter å ha hørt litt på Linkin Park.

 

Eg anbefaler at du gjør en sjekk, det finne mye bra rap, men du må lete ja... for det finnes mye dårlig rap

50 Cent og andre super populære hiphop band er på en måte rappen's Limp Bizkit, [sett in elendig metal band her] hvis du skjønner..

 

Mye av rappen er repetiv ja, men det er også mye av black metallen. Dessuten så er repetisjon noe som funker, altså.... order RIFF(som er bruk mye i metal) betyr jo å repetere! At riffet går igjen. Hvis folk virkelig hatet at ting repeterte seg så hadde alle hørt på klassisk elnss...

 

Gode rap band: NWA, Public Enemy, Run-DMC.

Dessuten så finnes det mange bra metal band som bruker rap vokaler: Rage Against The Machine, Otep, Slipknot, Lamb of God... :)

 

Eg er ingen rap-fan, snarere en metalfan. Men det er en del bra rap hvis du leter.

Lenke til kommentar
så det blir kanskje litt overdrivi å ta allt under en kam

Hurra.

 

Det er jo fullt forståelig at de som vokser opp med G-Unit og Nelly i dag får fordommer mot hip-hop og rap, men da får vi bare opplyse de litt... En jeg kjenner som er dypt, dypt inne i hip-hop-verdenen hater også alt som har med hip-pop (tidligere nevnte møkka altså) å gjøre, og klikker omtrent når noen sier de digger det. Så det er utrolig mye innen sjangeren som vi dødelige aldri får hørt, som sikkert har høy kunstnerisk verdi.

Lenke til kommentar
Jeg elsker trance, house, hardcore, noisecore, black metal, death metal, triphop og masse annet og det siste jeg gidder er å begrense meg til en musikkstil og live by it. Jeg elsker det som er virkelig bra og noe man kan gjennkjenne seg selv i.

 

Man kan sammenligne din musikksmak med en fotball-supporter som liker både Manchester United og Liverpool,

eller om du er fra Oslo og heier på Rosenborg.

Du har bare ikke peiling på hva det egentlig er!

kjeft! Det er ingenting galt med å like mye forskjellig musikk. Din uttalelse gjør at jeg skjemmes over å være av samme nasjonalitet som deg.

 

 

PS: Fotball suger.

Lenke til kommentar
Man kan sammenligne din musikksmak med en fotball-supporter som liker både Manchester United og Liverpool,

eller om du er fra Oslo og heier på Rosenborg.

Du har bare ikke peiling på hva det egentlig er!

 

Skroting. Musikksmaken til folk er ikke det samme som supportergjeng-aktivitet, såfremt du ikke er fanboy av dimensjoner da. Variert musikksmak er visselig å foretrekke fremfor å sitte å høre på samme band/sjanger dag ut og dag inn.

Endret av Lungemannen
Lenke til kommentar

Jeg hører mye på rap og hip-hop, og ønsker å komme med mine betraktninger til denne og tilsvarende debatter på dette forumet.

 

Jeg har vanskelig for å se hvordan personer kan "hate" en hel sjanger innenfor musikk, og velger å tro det i stor grad skyldes uvitenhet. Rap og hip-hop innbefatter mange stilarter med forskjellige uttrykksformer. Det som spilles på tv og radio er i all hovedsak pop-rap, og kan karakteriseres som singel-orienterte partylåter der det f.eks. brukes mye sampling og hooks. Dette er en del av rap som har sterke bånd til R&B og dance. Samtidig trekkes det inn elementer fra andre stilarter; gangsta, g-funk etc. Dette betyr IKKE at pop-rap er en god representant for sjangeren som en helhet, i mine øyne fremstår denne mer som en karikatur der visse elementer blir fremhevet og overdrevet nærmest til det komiske.

 

Mitt poeng er: Det er leit at noen går rundt og "hater rap" etter å ha sett en halvtime "svisj hip-hop" på NRK2.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...