Gå til innhold

Problemer med Pinnacle v9, lyd vs bilde

Anbefalte innlegg

Hei.

Er ikke helt inne i fagterminologien, men gjør så godt jeg kan.

Jeg har problemer med å få lyden til å stemme overens med bilde når jeg har rendret ferdig filmen.

Av programvare har jeg:

En Laptop fra DELL, den var ny i sommer. Ganske stor og kraftig.

Ekstren hardisk på 250 GB

Pinnacle v9

Det er spesielt når jeg har laget en film som er lang, 30-60 min.

Jeg skjønner heller ikke helt hvordan jeg skal få brent filmen på cd.

Siste tingen er at Laptopen er i widescreen, da blir liksom den nederste delen av "program-bildet" borte. Har testet oppimot "vanlig" skjerm. Da funker det som fjell.

Om det er noen som kunne kommet med litt hint og tips så er jeg meget takknemlig for det.

Forresten,

GODT NYTTÅR

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brenne: se bilde

Det er bare og gjøre sånn som jeg har vist på bildet, men bare stille inn på det du vil ha, dvd eller vcd og sånne ting.

Du trenger ikke og ha lagd filmen i feks avi eller no..

Når det kommer til der hvor du ikke ser nederste del av bildet kommer nok det av at du ikke har lagd filmen din i widescreen, men i PAL, derfor ser du det ikke på widescreen skjermer...

Mvh Mats

post-83-1104626147_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hej.

Hvad angår problemet med lyden i forhold til billedet, forstår jeg det således at de to ikke følges ad. Der ikke nogle problemer med pinnacle, men jeg har oplevet den samme fejl med andre film.

Løsningen er at benytte en anden afspiller end mediaplayer (eller hvad du måtte bruge). F.eks. Realplayer (www.real.com) eller DivX (www.divs.com)

Problemet bunder i filens størrelse, som kan få stort set alle computere til at give op, og det er selvom man har en "stor" computer.

Håber det giver pote.

Godt nytår

panima

Lenke til kommentar

Takk mats.

Det med at nederste delen er borte var på selve programmet.

På det vedlagte bildet ditt, kan en tydelig se at tidslinjen har 5 "kanaler", jeg får bare se 2 1/2. Dette grunnet widescreen. Fikk et tips om at jeg kan endre noe i biosen? Veit ikke hva det er men, høres litt knot ut.

Takk for god hjelp så langt. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...