_ZeTh_ Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 (endret) Har postet flere ganger om mine mange problemer med varme etter at jeg kjøpte en xp3000+, dette blir mitt siste forsøk på å løse problemene før jeg kjøper alt nytt. Vet ikke om dette er rett plass til å poste dette spørsmålet, men det får nå være... Som sagt, jeg har et Abit NF7 v.1,2 hovedkort og en AMD xp3000+ prosessor, problemet er at pc'en slår seg av under load når temperaturen bare ligger rundt 55 grader. Den har faktisk noen ganger slått seg og begynne å pipe ved lavere temperaturer, den laveste til nå har vært 36grader. Er det hovedkortet som er problemet, eller er det prosessoren? Jeg har slått av alt av alarmer og shutdown-greier i bios'en, men den slår seg av og begynner å pipe uansett. Har hørt at Abit har hatt noen problemer med temperaturmåleren, men har søkt gjennom mange forum og det er ikke mange med det problemet jeg har jaja, finnes det noe løsning på dette eller burde jeg bare kjøpte et nytt hovedkort å håpe på det beste? Endret 1. januar 2005 av _ZeTh_ Lenke til kommentar
hermansen Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 hvilken cpu vifte har du?, smørt godt med pasta på? Har hatt alle versjonene med nf-7. aldri hatt problemer med varmen. Lenke til kommentar
Redman Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Hvordan bios har du? En av versjonene til mitt kort(nf7-s2) ble beskrevet med: fixed temperatur and shutdown problems.........noe sånt. Lenke til kommentar
_ZeTh_ Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 Har den nyeste bios'en. Bruker Artic Silver Ceramique kjølepasta, en Volcano11+ vifte og 3 Kabinettvifter. Dette skulle være nok til å kjøle denne prosessoren. Lenke til kommentar
_ZeTh_ Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 Så det eneste som hjelper vil være å skaffe et nytt HK? Lenke til kommentar
cec Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 prøv og ta ut alle komponenter og legg til en og en... ikke vet jeg, kan være hva som helst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå