Asheara Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 beskrivelse av hovedkortet: asus p5gd1 har følgende disk-muligheter; 1 primary ide-channel 4 s-ata kanaler (har ikke s-ata disker så disse driter vi i) 2 ide-channeler til, som blir styrt av en onboard-raid kontroller, som jeg vil ha i ide-mode (hvilket er standard) når jeg går i bios så ser jeg at diskene blir detectet (på de 2. og 3. ide-kanal), men de viser ikke i bios på noe annet sted enn boot-rekkefølge booter jeg fra enheten så er det samme feilmelding som når jeg prøver å boote fra en diskettstasjon som ikke er plugget i kan noen hjelpe meg eller? Lenke til kommentar
Zjaxy Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 (endret) lag en oppstarts diskett og formater de! www.bootdisk.com her kan en oppstartsdiskett lastes ned! Endret 1. januar 2005 av Zjaxy Lenke til kommentar
Asheara Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 Dette er på et helt annet nivå enn der jeg kan bruke oppstartsdiskett Lenke til kommentar
Alias Cryptus Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Ikke for å være frekk, men du har plugget harddiskene i RAID-IDE-kontrolleren? For hvis du har det, skal de ikke bli detected av BIOS på samme måte som en ordinær single disk!? Kjører ASUS P4P800-deluxe med 2x idedisker i RAID. Mitt eneste problem den gangen var den STYGGE f-locken på tastaturet mitt. Hvilken forbannelse denne representerte. Jeg fant heller ikke ut av det før dagen etter. (Man trykker F8 for å velge raiddriver under installasjonen av WinXP) Det kan hende du har oversett noe i BIOSen. Er du sikker på at hovedkortet ditt også takler IDE raid? De fleste nye hovedkort støtter bare ordinær SATA-raid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå