Gå til innhold

Hva er så bra med tccd minne?

ClawHammer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samsung TCCD er vel enkelt og greit de beste brikkene av nyere type. Ved PC3200 klarer vel alle disse brikkene 2-2-2-5, det laveste som nå til dags er mulig på normale hovedkort. Dessuten har det også vist seg at disse klokker veldig bra, og holder seg greit på timings under klokking.

Av tester jeg har sett av forskjellige TCCD-brikker (Geil, OCZ, Corsair, PQI, Kingston) klarer de fleste opp mot 250MHz, mens noen klatrer mot 300MHz, noe som er ganske imponerende.

Lenke til kommentar

Svaret på det er jo PC4800-brikker, da disse er garantert for det. Men ellers må du nok bare sjekke tester rundt omkring etter hva de forskjellige brikkene er klokket til.

Har sett OCZ EB Platinum rev.2 blitt klokket opp mot 300MHz. PQI har jeg også sett klare nesten 300MHz, mens i andre tester "bare" 250MHz. Slikt kan variere fra brikke til brikke, fra hovedkort til hovedkort, fra PSU til PSU osvosvosv

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hvilke rambrikker har Samsung TCCD chips? Finnes det en liste over rambrikker som har Samsung TCCD chips?

Alle nyere minnemoduler som er spesifisert til 2-2-2 har ihvertfall Samsung TCCD IC-er.

Er en hel haug andre moduler i tillegg.

Du får bare spørre. ;)

2-2-2-5, det laveste som nå til dags er mulig på normale hovedkort.

Finnes noen hovedkort som klarer 1 på Trcd og Trp (bla. DFI NFII UI og LP), men jeg har kun sett BH-5 og CH-5 baserte moduler bli kjørt så lavt.

Edit: Lista Sink linket til har de fleste modulene, men jeg tror det har kommert noen fler siden den ble skrevet. :hmm:

Endret av Goophy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...