Nemorzuz Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Hvilken video redigerings program anbefaler dere? Jeg er ny innen video redigering så jeg leter etter noe som er lett å bruke, men nevn også de beste! Lenke til kommentar
-=Super-Geir=- Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Kan jo bare nevne den store: Adobe Premiere 8.0 Er du på utkikk etter spesialeffekter? Søk på: AlamDV Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 last ned Ulead VideoStudio 7 (eller 8) Trial! eller kjøp deg det. enklere vidioprogram finnes ikke.. har lage mange filmer med det. og det har nokk av efekter og er dritlett å bruke Lenke til kommentar
Nemorzuz Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 thx people Men kan de programmene åpne avi filer og div. ? Lenke til kommentar
-=Super-Geir=- Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Har du codec'ene, så åpner de det aller meste ja... Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Premiere Pro tar kaka. Da må du betale "Jeg betaler" Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Et VELDIG brukervennlig et heter "Power Director 2.1". Google litt så finner du det, men det koster da. Lenke til kommentar
Nemorzuz Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 thx people Lenke til kommentar
jokki Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Premiere pro ser kansje avansert når du åpner det for første gang, men når du blir vandt med det er det urolig enkelt og bra. Vegas sammen med Avid Express synes jeg er bare uryddigt. Denne tråden er i feil forum og flyttes til rett forum! Lenke til kommentar
Nemorzuz Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 ok, go for it Lenke til kommentar
chma Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Premiere pro ser kansje avansert når du åpner det for første gang, men når du blir vandt med det er det urolig enkelt og bra. Vegas sammen med Avid Express synes jeg er bare uryddigt. Denne tråden er i feil forum og flyttes til rett forum! Smaken er som baken.... Avid er en helt annen type program....mye mer profft, grensesnittet som du begynner med i feks. Avid Xpress DV følger deg oppover i avid programmene...prisen følger og med. Avid er Avid, syns ikke det var altfor uryddig, blir en vanesak. Gikk for Pinnacle Liquid Edition 6, grensesnittet er egentlig som alle programmene som ligger over de enkleste, ryddig og effektivt å jobbe i. Både Pinnacle og ikke minst Avid lager både produkter for amatør/semiproff bruk og opp til broadcast utstyr. Skal man bare skjøte klipp og legge på en og annen overgang er uansett programmer i disse prisklassene en smule overkill. Så det beste rådet er vel å vite hva man faktisk vil med redigeringen, hvor mye man skal redigere osv, da kan man fort luke ut en del programmer. "Jeg skal ha et redigeringsprogram" blir litt for vidt.... Lenke til kommentar
jokki Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Premiere pro ser kansje avansert når du åpner det for første gang, men når du blir vandt med det er det urolig enkelt og bra. Vegas sammen med Avid Express synes jeg er bare uryddigt. Denne tråden er i feil forum og flyttes til rett forum! Smaken er som baken.... Avid er en helt annen type program....mye mer profft, grensesnittet som du begynner med i feks. Avid Xpress DV følger deg oppover i avid programmene...prisen følger og med. Avid er Avid, syns ikke det var altfor uryddig, blir en vanesak. Gikk for Pinnacle Liquid Edition 6, grensesnittet er egentlig som alle programmene som ligger over de enkleste, ryddig og effektivt å jobbe i. Både Pinnacle og ikke minst Avid lager både produkter for amatør/semiproff bruk og opp til broadcast utstyr. Skal man bare skjøte klipp og legge på en og annen overgang er uansett programmer i disse prisklassene en smule overkill. Så det beste rådet er vel å vite hva man faktisk vil med redigeringen, hvor mye man skal redigere osv, da kan man fort luke ut en del programmer. "Jeg skal ha et redigeringsprogram" blir litt for vidt.... Helt enig der. Jeg har prøvd avid express pro og det er kansje ikke den beste plassen å starte på i avid familien Avid Express Free har jeg ikke prøvd så jeg skal ikke uttale meg så altfor mye om den, men fra papiret ser det ikke så altfor lyst ut. Pinnacle Liquid Edition har jeg heller ikke prøvd, men det ser ganske greit ut å bruke. Trådstarter sier han er ny innenfor videoredigering så allerede da kan man luke ut en del. Jeg ville ikke anbefalt å starte rett på vegas eller Avid Express Pro. Lenke til kommentar
chma Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Hehe, nei sant det. Riktig nok startet jeg rett på Liquid 6 fordi jeg viste hva jeg krevde og da var det bare Avid Xpress og Liquid 6 som var aktuelle. Etter ett par uker nå sitter de fleste snarveiene i fingertuppene:) Liquid er det mest stabile programmet jeg har på pcn, office er noe ustabil dritt i forhold. Avid FreeDv har samme grensesnitt som de andre programmene i Xpress serien, så liker man ikke dem liker man ikke Avid grensesnittet i det hele tatt, igjen dette varierer jo enormt fra person til person. En fordel med å holde seg til Pinnacle er feks. om du kjøper Studio 9 og vokser ut av det så kan man konvertere prosjektfiler osv i Liquid og bygge videre. Lenke til kommentar
andeik Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Liquid er det mest stabile programmet jeg har på pcn, office er noe ustabil dritt i forhold. Office på maskina mi har ALDRI klikka før - men pinnacle er verdensmester til det.. Jeg lagrer alltid annenhvert minutt tilfelle den skal klikke - og det gjør den - ca annethvert minutt Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Da tror jeg det er mer enn programmet som det er noe galt med Lenke til kommentar
jokki Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Liquid er det mest stabile programmet jeg har på pcn, office er noe ustabil dritt i forhold. Office på maskina mi har ALDRI klikka før - men pinnacle er verdensmester til det.. Jeg lagrer alltid annenhvert minutt tilfelle den skal klikke - og det gjør den - ca annethvert minutt Du er sikker på at du ikke har pinnacle studio å det klikker hele tiden. Brukte pinnacle studio fra versjon 7-8 eller noe sånt og det var et rent mareritt. 9-en skal jeg ikke forhåndsdømme, men har på følelsen at den heller ikke er stabil. Dette er Pinnacle Stuido, Pinnacle Liquid skal jeg ikke si for mye om ettersom jeg ikke har prøvd det. Lenke til kommentar
Nemorzuz Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 Skjer til meg og det med pinnacle, skrur den på.... går litt tid og den er av igjen. Skal åpne en video fil fra hd'n så klikkern ofte. Avføring altså Lenke til kommentar
andeik Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Da tror jeg det er mer enn programmet som det er noe galt med Det kan det neppe være! Jeg har installert Pinnacle på 5 forskjellige maskiner og alle jeg kjenner har problemer med det! Det krasjer HELE tiden! Har tilogmed brukt forskjellige orginale Pinnaclecder Lenke til kommentar
chma Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Det er nok og stor forskjell på Pinnacle studio du får kjøpt over alt feks. på elkjøp til et laken eller to og Liquid som koster litt mer og er mer avansert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå