Gå til innhold

hvilken Video redigerings prog anbefales?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Premiere pro ser kansje avansert når du åpner det for første gang, men når du blir vandt med det er det urolig enkelt og bra. Vegas sammen med Avid Express synes jeg er bare uryddigt.

Denne tråden er i feil forum og flyttes til rett forum!

Lenke til kommentar
Premiere pro ser kansje avansert når du åpner det for første gang, men når du blir vandt med det er det urolig enkelt og bra. Vegas sammen med Avid Express synes jeg er bare uryddigt.

Smaken er som baken....

Avid er en helt annen type program....mye mer profft, grensesnittet som du begynner med i feks. Avid Xpress DV følger deg oppover i avid programmene...prisen følger og med. Avid er Avid, syns ikke det var altfor uryddig, blir en vanesak.

Gikk for Pinnacle Liquid Edition 6, grensesnittet er egentlig som alle programmene som ligger over de enkleste, ryddig og effektivt å jobbe i.

Både Pinnacle og ikke minst Avid lager både produkter for amatør/semiproff bruk og opp til broadcast utstyr.

Skal man bare skjøte klipp og legge på en og annen overgang er uansett

programmer i disse prisklassene en smule overkill.

Så det beste rådet er vel å vite hva man faktisk vil med redigeringen, hvor mye man skal redigere osv, da kan man fort luke ut en del programmer.

"Jeg skal ha et redigeringsprogram" blir litt for vidt....

Lenke til kommentar

Smaken er som baken....

Avid er en helt annen type program....mye mer profft, grensesnittet som du begynner med i feks. Avid Xpress DV følger deg oppover i avid programmene...prisen følger og med. Avid er Avid, syns ikke det var altfor uryddig, blir en vanesak.

Gikk for Pinnacle Liquid Edition 6, grensesnittet er egentlig som alle programmene som ligger over de enkleste, ryddig og effektivt å jobbe i.

Både Pinnacle og ikke minst Avid lager både produkter for amatør/semiproff bruk og opp til broadcast utstyr.

Skal man bare skjøte klipp og legge på en og annen overgang er uansett

programmer i disse prisklassene en smule overkill.

Så det beste rådet er vel å vite hva man faktisk vil med redigeringen, hvor mye man skal redigere osv, da kan man fort luke ut en del programmer.

"Jeg skal ha et redigeringsprogram" blir litt for vidt....

Helt enig der. Jeg har prøvd avid express pro og det er kansje ikke den beste plassen å starte på i avid familien :) Avid Express Free har jeg ikke prøvd så jeg skal ikke uttale meg så altfor mye om den, men fra papiret ser det ikke så altfor lyst ut. Pinnacle Liquid Edition har jeg heller ikke prøvd, men det ser ganske greit ut å bruke.

Trådstarter sier han er ny innenfor videoredigering så allerede da kan man luke ut en del. Jeg ville ikke anbefalt å starte rett på vegas eller Avid Express Pro.

Lenke til kommentar

Hehe, nei sant det. Riktig nok startet jeg rett på Liquid 6 fordi jeg viste hva jeg krevde og da var det bare Avid Xpress og Liquid 6 som var aktuelle. Etter ett par uker nå sitter de fleste snarveiene i fingertuppene:) Liquid er det mest stabile programmet jeg har på pcn, office er noe ustabil dritt i forhold.

Avid FreeDv har samme grensesnitt som de andre programmene i Xpress serien, så liker man ikke dem liker man ikke Avid grensesnittet i det hele tatt, igjen dette varierer jo enormt fra person til person.

En fordel med å holde seg til Pinnacle er feks. om du kjøper Studio 9 og vokser ut av det så kan man konvertere prosjektfiler osv i Liquid og bygge videre.

Lenke til kommentar
Liquid er det mest stabile programmet jeg har på pcn, office er noe ustabil dritt i forhold.

Office på maskina mi har ALDRI klikka før - men pinnacle er verdensmester til det.. Jeg lagrer alltid annenhvert minutt tilfelle den skal klikke - og det gjør den - ca annethvert minutt

Lenke til kommentar
Liquid er det mest stabile programmet jeg har på pcn, office er noe ustabil dritt i forhold.

Office på maskina mi har ALDRI klikka før - men pinnacle er verdensmester til det.. Jeg lagrer alltid annenhvert minutt tilfelle den skal klikke - og det gjør den - ca annethvert minutt

Du er sikker på at du ikke har pinnacle studio å det klikker hele tiden.

Brukte pinnacle studio fra versjon 7-8 eller noe sånt og det var et rent mareritt. 9-en skal jeg ikke forhåndsdømme, men har på følelsen at den heller ikke er stabil.

Dette er Pinnacle Stuido, Pinnacle Liquid skal jeg ikke si for mye om ettersom jeg ikke har prøvd det.

Lenke til kommentar
Da tror jeg det er mer enn programmet som det er noe galt med ;)

Det kan det neppe være! Jeg har installert Pinnacle på 5 forskjellige maskiner og alle jeg kjenner har problemer med det! Det krasjer HELE tiden! Har tilogmed brukt forskjellige orginale Pinnaclecder

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...