E-H Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Hei, har en pc som restarter utan forvarsel, og viser blåskjerm med irq_less_than_or_equal. Skjer som oftast på internet. Har eit ucom nordic isdn modem med nyaste driver. Nokon som veit kva som er problemet og korleis eg fiksar det? Lenke til kommentar
dnort Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Jeg fikk denne blåskjermen ofte da jeg hadde VIA 4-in-1 4.36. Etter at jeg oppdaterte til versjon 4.37 forsvant blåskjermene. Kanskje det kan hjelpe å oppdatere til siste 4-in-1 pakke hvis du har et VIA-basert hovedkort? Lenke til kommentar
SunChaser Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Eg husker eg hadde noe slikt, da var det driverene. Skjekk på microsoft.com om kortet har støtte i OS`et, og da bruk driverene som M$ leverer med os`et. Prøv det Lenke til kommentar
BBC Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Slik som SunChaser sier; det kan være hvilken som helst driver. * Ta en tur innom Windows Update. * Last ned alle andre drivere du kan tenke på (hovedkort, lydkort, modem, mus, etc). * Sjekk om det har kommet en ny bios for hovedkortet ditt, og som muligens kan rette problemene. * Fjern alle enheter i pc'en; ekstra minnebrikker, ekstra harddisker, lydkort, modem etc. og sjekk om feilen oppstår nå. Sett inn 1 og 1 enhet og test frem til du finner enheten med feil. * Sjekk minnet med Memtest86. * Prøv også eldre drivere Disse tipsene bør hjelpe :wink: Lenke til kommentar
Prof. Balle Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Har du prøvd Microsoft knowledge base? http://support.microsoft.com/default.aspx?...d=fh;rid;kbinfo Hvilken STOP feill får du? (f.eks. STOP 0X000000A) Lenke til kommentar
talisar Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Det er en driver & minne feil som regel. Men på mitt gamle abit bh6 hovedkort måtte jeg skru av l2 cache på cpuen min for at det skulle funke sammen med geforce kortet i win2k:) ellers fikk jeg bare den meldinga. rart, sant? ikke i win98 eller noe, og det var før drivere ble lasta:) Lenke til kommentar
andersa Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Har vært borti denne flere ganger. Har stort sett dreid seg om defekte minnebrikker, men også røten USB-driver, VIA-Chipset drivere. Den jeg sleit mest med var at den hang under avspilling av DVD. Skrudde på DMA for IDE-kanalen, og problemet var borte.. Lykke til Anders Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Det kan også være rekkefølgen på PCI kortene og hvilke IRQ som evt er delt. Prøv å stokk litt om på PCI kortene, les i manualen til hovedkortet ditt om hvilke sloter som deler IRQ og prøv å "spre" kortene mest mulig. lqpl Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Prøv å disable all shadowing i BIOS -det fjernet den blåskjermen hos meg... Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 17. juni 2002 Del Skrevet 17. juni 2002 Jeg hadde den feilmelingen der da jeg skulle teste ut om winXP dugde... (det gjorde det ikke). Jeg hadde et MSI HK og Creative Live! lydkort og de er visstnok ikke særlig gode venner med winXP (i noen tilfeller). Jeg lasta ned noe som het PCI latency patch som fiksa problemet. Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 det står en veldig nøyaktig beskrivelse av dette problemet i forumet. prøv å søk. :smile: nå er det 29 grader! puh! :sad: anyway: det kan være hardwarefeil. ram'en eller noe deromkring. jeg husker ikke helt :smile: Lenke til kommentar
Troxx Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Jeg har nøyaktig samme problemet! Dessuten har jeg Dual Boot XP/ME og problemet finnes ikke i ME. Jeg kan ikke si nøyaktig når dette startet, men problemet er uavhengig av hvilket av de 2 ISDN kortene jeg bruker.(jeg har 2 men har bare ett installert av gangen). Dessuten... Er det noe i veien for å bruke FireWire kort samtidig som et Ethernet kort og et ISDN kort er installert? Jeg får kun 2 av 3 til å virke samtidig. :smile: Troxx Lenke til kommentar
Ayla Skrevet 18. juni 2002 Del Skrevet 18. juni 2002 Har samme problemet i XP, men ME klarer seg helt fint. Leste i et blad at det skyldtes dårlige drivere, spesielt Creatives soundblaster live! drivere. Noen andre som har hørt dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå