Stig-Arne Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Jeg ville ha valgt dette: MSI , men ser at det ikke er inne på lager ennå. Vet ikke hvor lenge det er til du skal bestille, men det er visstnokk det beste nforce3 250 kortet ute å går.. er på tur å bestille det selv, bare i fra komplett... Lenke til kommentar
Katana-Bob Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 Jeg ville ha valgt dette: MSI , men ser at det ikke er inne på lager ennå. Vet ikke hvor lenge det er til du skal bestille, men det er visstnokk det beste nforce3 250 kortet ute å går.. er på tur å bestille det selv, bare i fra komplett... er det noen svære/nyttige forskjeller på dette kortet enn fra andre kort? kan jo hende den har en "feature" som jeg ikke trenger. dessuten ORKER jeg ikke mer venting. selvfølgelig, hvis den kommer om 1-3 dager så gjør det jo ikke noe. hva er det som skiller den fra de 3 andre gigabyte-kortene og det andre MSI-kortet, fra den du valgte f.eks? Lenke til kommentar
jonpet55 Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Hadde jeg vært deg, så hadde jeg droppet Audigy 2. Du kommerikke til å merke noen forskjell. Forresten: Hodetelefonene "bruker" ikke ohm. Ohm er motstanden i hodetelefonene, og er en fast verdi, uansett hva volumet ditt står på. Det sier deg hvor mye strøm hodetelefonene vil trekke ved en viss spenning (og dermed også effekten pga. P=UxI). Hvis hodetelefonene dine har for lav resistans, vil lydkortet streve pga. den lave motstanden og kan i verste fall bli ødelagt. Jeg tviler på at det vil skje med 32 ohm, som de er oppgitt til. Lenke til kommentar
Katana-Bob Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 Hadde jeg vært deg, så hadde jeg droppet Audigy 2. Du kommerikke til å merke noen forskjell. Forresten: Hodetelefonene "bruker" ikke ohm. Ohm er motstanden i hodetelefonene, og er en fast verdi, uansett hva volumet ditt står på. Det sier deg hvor mye strøm hodetelefonene vil trekke ved en viss spenning (og dermed også effekten pga. P=UxI). Hvis hodetelefonene dine har for lav resistans, vil lydkortet streve pga. den lave motstanden og kan i verste fall bli ødelagt. Jeg tviler på at det vil skje med 32 ohm, som de er oppgitt til. vel, nå spørs det vel hvilket hovedkort jeg velger når det gjelder hvilket integrert lydkort jeg får, men hvis det integrerte lydkortet støtter 5.1 (til hodetelefonene) og det er god lydkvalitet på, så ser jeg ingen grunn til å kjøpe audigy. (og da sparer jeg 600kr så du skal ha mange takk! ) Lenke til kommentar
Vegard87 Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Produksjon og testing av PC- stasjonær betyr dette at du skal la dem lage PCen, jeg tror du greier dette selv. Er faktisk noe alle kan greie. Skulle du få problemer noe sted er det jo bare å spørre f.eks på dette forumet hva du skal gjøre Lenke til kommentar
Katana-Bob Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 Produksjon og testing av PC- stasjonær betyr dette at du skal la dem lage PCen, jeg tror du greier dette selv. Er faktisk noe alle kan greie. Skulle du få problemer noe sted er det jo bare å spørre f.eks på dette forumet hva du skal gjøre koster jo 300 kr da, og så har jeg aldri bygget pc før. (vil først lære meg det når jeg oppgraderer, det må jeg jo siden det er hovedkortet jeg skal bytte) Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 (endret) Angådene hovedkortet jeg linket til i stad, det var feil, her er det jeg skal ha.. Og det har de inne. Angående lyd, dette kortet bruker en 7.1 channel audio codec RealTek ALC850. den er jeg ikke sikker på hvordan lydkvaliteten er, men er brennsikker på at ett PCI lydkort vill gi bedre lyd, så fremst du ikke bruker de digitale utgangene på det inegrerte lydkortet Endret 1. januar 2005 av Stig-Arne Lenke til kommentar
Katana-Bob Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 Angådene hovedkortet jeg linket til i stad, det var feil, her er det jeg skal ha.. Og det har de inne. Angående lyd, dette kortet bruker en 7.1 channel audio codec RealTek ALC850. den er jeg ikke sikker på hvordan lydkvaliteten er, men er brennsikker på at ett PCI lydkort vill gi bedre lyd, så fremst du ikke bruker de digitale utgangene på det inegrerte lydkortet ikke for å mase, men det er jo HOVEDKORTET vi snakker om her, så hva er det som gjør den spesielt bedre enn andre? bare så det blir brakt på det rene. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 (endret) ]ikke for å mase, men det er jo HOVEDKORTET vi snakker om her, så hva er det som gjør den spesielt bedre enn andre? bare så det blir brakt på det rene. vi snakker om både lyd og hovedkort.. angående hva forskjellen er, min erfaring.. nforce langt mere stabilt enn VIA generelt.. og når det kommer til ytelse så er det mere likt tror jeg det var.. Angående ytelsen på nforce 3 250 og KT800, så finner du en utfyllende test her Endret 1. januar 2005 av Stig-Arne Lenke til kommentar
Katana-Bob Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 ok, nå la jeg til det MSI-hovedkortet du sa. tittet litt rundt på lyd-forumet og fant denne tråden. de sier at audigy 2 ZS er bedre enn integret, så jeg tror jeg holder meg til audigy. kan jo hende det de sier er annerledes med hodetelefoner da, ikke vet jeg. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 vel, min erfaring med mange innebygde lydkort er støy ved hdd bruk, men med en gang man bytter om til PCI kort, så har den vært borte. Så å gå for ett PCI kort er ikke noen dum ide. Lenke til kommentar
jonpet55 Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Jeg opplever ingen støy ved hdd-trafikk med mitt integrerte lydkort. Men derimot Audigy 2 ZS, der kommer det masse knatrelyder på mikrofoninngangen enda volumet ikke er så høyt..! Støy ved HDD-trafikk på linjeutgangene var det slutt på for en god stund siden. De integrerte lydkortene har blitt langt bedre (isåfall skal du kjøpe et råttent hovedkort). Når det gjelder mikrofoninngangen er det fremdeles noen tilfeller, men som sagt er Audigy 2, som egentlig skal være ganske bra, veldig dårlig på det... Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 jonpet55: jeg tror du har vært veldig uheldig med ditt kort.. og de kortene jeg har hatt har ikke være noen råttne kort, bla ic7max 3, a7n8x, eneste som ikke har hatt dette problemet har vært nf7-s v2.0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå