Gå til innhold

spill pc 14k - noen innvendinger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ville ha valgt dette: MSI , men ser at det ikke er inne på lager ennå. Vet ikke hvor lenge det er til du skal bestille, men det er visstnokk det beste nforce3 250 kortet ute å går.. er på tur å bestille det selv, bare i fra komplett...

er det noen svære/nyttige forskjeller på dette kortet enn fra andre kort? kan jo hende den har en "feature" som jeg ikke trenger. dessuten ORKER jeg ikke mer venting. :no: selvfølgelig, hvis den kommer om 1-3 dager så gjør det jo ikke noe.

hva er det som skiller den fra de 3 andre gigabyte-kortene og det andre MSI-kortet, fra den du valgte f.eks?

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg droppet Audigy 2. Du kommerikke til å merke noen forskjell.

Forresten: Hodetelefonene "bruker" ikke ohm. Ohm er motstanden i hodetelefonene, og er en fast verdi, uansett hva volumet ditt står på. Det sier deg hvor mye strøm hodetelefonene vil trekke ved en viss spenning (og dermed også effekten pga. P=UxI). Hvis hodetelefonene dine har for lav resistans, vil lydkortet streve pga. den lave motstanden og kan i verste fall bli ødelagt. Jeg tviler på at det vil skje med 32 ohm, som de er oppgitt til.

Lenke til kommentar
Hadde jeg vært deg, så hadde jeg droppet Audigy 2. Du kommerikke til å merke noen forskjell.

Forresten: Hodetelefonene "bruker" ikke ohm. Ohm er motstanden i hodetelefonene, og er en fast verdi, uansett hva volumet ditt står på. Det sier deg hvor mye strøm hodetelefonene vil trekke ved en viss spenning (og dermed også effekten pga. P=UxI). Hvis hodetelefonene dine har for lav resistans, vil lydkortet streve pga. den lave motstanden og kan i verste fall bli ødelagt. Jeg tviler på at det vil skje med 32 ohm, som de er oppgitt til.

vel, nå spørs det vel hvilket hovedkort jeg velger når det gjelder hvilket integrert lydkort jeg får, men hvis det integrerte lydkortet støtter 5.1 (til hodetelefonene) og det er god lydkvalitet på, så ser jeg ingen grunn til å kjøpe audigy. (og da sparer jeg 600kr så du skal ha mange takk! :thumbup: )

Lenke til kommentar
Produksjon og testing av PC

- stasjonær

betyr dette at du skal la dem lage PCen, jeg tror du greier dette selv. Er faktisk noe alle kan greie. Skulle du få problemer noe sted er det jo bare å spørre f.eks på dette forumet hva du skal gjøre

Lenke til kommentar
Produksjon og testing av PC

- stasjonær

betyr dette at du skal la dem lage PCen, jeg tror du greier dette selv. Er faktisk noe alle kan greie. Skulle du få problemer noe sted er det jo bare å spørre f.eks på dette forumet hva du skal gjøre

koster jo 300 kr da, og så har jeg aldri bygget pc før. (vil først lære meg det når jeg oppgraderer, det må jeg jo siden det er hovedkortet jeg skal bytte)

Lenke til kommentar

Angådene hovedkortet jeg linket til i stad, det var feil, her er det jeg skal ha..:) Og det har de inne.

Angående lyd, dette kortet bruker en 7.1 channel audio codec RealTek ALC850.

den er jeg ikke sikker på hvordan lydkvaliteten er, men er brennsikker på at ett PCI lydkort vill gi bedre lyd, så fremst du ikke bruker de digitale utgangene på det inegrerte lydkortet

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar
Angådene hovedkortet jeg linket til i stad, det var feil, her er det jeg skal ha..:) Og det har de inne.

Angående lyd, dette kortet bruker en 7.1 channel audio codec RealTek ALC850.

den er jeg ikke sikker på hvordan lydkvaliteten er, men er brennsikker på at ett PCI lydkort vill gi bedre lyd, så fremst du ikke bruker de digitale utgangene på det inegrerte lydkortet

ikke for å mase, men det er jo HOVEDKORTET :D vi snakker om her, så hva er det som gjør den spesielt bedre enn andre? bare så det blir brakt på det rene. :)

Lenke til kommentar
]

ikke for å mase, men det er jo HOVEDKORTET  :D  vi snakker om her, så hva er det som gjør den spesielt bedre enn andre? bare så det blir brakt på det rene.  :)

vi snakker om både lyd og hovedkort.. :)

angående hva forskjellen er, min erfaring.. nforce langt mere stabilt enn VIA generelt.. og når det kommer til ytelse så er det mere likt tror jeg det var..

Angående ytelsen på nforce 3 250 og KT800, så finner du en utfyllende test her

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Jeg opplever ingen støy ved hdd-trafikk med mitt integrerte lydkort. Men derimot Audigy 2 ZS, der kommer det masse knatrelyder på mikrofoninngangen enda volumet ikke er så høyt..!

Støy ved HDD-trafikk på linjeutgangene var det slutt på for en god stund siden. De integrerte lydkortene har blitt langt bedre (isåfall skal du kjøpe et råttent hovedkort). Når det gjelder mikrofoninngangen er det fremdeles noen tilfeller, men som sagt er Audigy 2, som egentlig skal være ganske bra, veldig dårlig på det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...