Gå til innhold

spill pc 14k - noen innvendinger?

Anbefalte innlegg

Logitech Media Tastatur

225,00

Produksjon og testing av PC

372,00

NEC DVD-brenner ND-3520 bulk, intern

595,00

AOpen H600B Svart, 350W, W/USB 2.0 board Midi Tower USB/AUDIO/IEEE1394 i front

795,00

Creative SB Audigy 2 ZS (fortsatt litt diskusjon her )

639,00

XFX GeFORCE 6600GT 128MB AGP Retail

1 850,00

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED

2 495,00

Nec Floppy 3.5¨ 1.44MB FDD sort

150,00

OCZ 1024MB Premier Dual Channel w/o H.S.

1 395,00

MSI K8N NEO2 Plat.-54 nforce3 250 Ultra ATX/S-ATA/GB-LAN/Dual DDR

1 195,00

Microsoft Windows XP Professional OEM

1 295,00

Western Digital 120GB S-ATA 7200 RPM

650,00

Western Digital Raptor 74GB S-ATA

1 489,00

OCZ PowerStream strømforsyning 520W

- 20/24pin ATX, 23 dBA @ 60% load

1 450,00

--------------------------------------------------------

= 14595kr

-------------

-------------

tanken med denne var at jeg skulle få meg en pc nå, og så når nforce4 har etablert seg skikkelig om et år eller noe sånt, så kjøper jeg nytt skjermkort og hovedkort.

1. bør jeg bare ha litt bedre tålmodighet og vente på nforce4 til februar, eller kan jeg kjøpe agp-basert maskin nå uten at jeg taper så mye på det?

2. er strømforsyningen god nok? eller er det ikke så farlig? hadde tenkt å kjøpe ny når jeg kjøpte nytt hovedkort og sånt.

3. når jeg først oppgraderer må jeg jo sette sammen pc'en fra "scratch", siden det er et nytt hovedkort jeg må montere, så spørsmålet er, er dette vanskelig? jeg kan sette inn et nytt skjermkort, men det er for det meste det jeg kan.

4. kan jeg bare bruke NEC-brenneren til å kjøre DVD-er med også? jeg mener, er den like bra som rene dvd-spillere eller er den litt tregere siden det egentlig er en brenner? har hørt noe sånt iallfall, men er det sant?

5. den winchester CPU'en, må jeg vente på den lenge eller kommer den snart? litt kjipt å vente på bare den delen.

ellers noen kommentarer til deler? tenker spesielt på ram, skjermkort, kabinett og tastatur. har ikke mye peiling på det.

takk på forhånd og godt nytt år! :thumbup:

edit: nytt oppsett

Endret av Katana-Bob
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan svare på noen av spørsmåla dine.

tror nok 350w holder. men er vanskeligt og si

dvd-brenner'en leser dvd'er fint. tror nok ikke det er muligt og merke forkjell.

den funker fint til spill selv om ikke alle de nyeste spilla kan drives med alt på det beste. men leste du skulle oppdatere senere.

Alt i alt er det en god pc :yes:

Lenke til kommentar

et spørsmål til. er det verdt å kjøpe

denne

hvis jeg skal likevel oppgradere om et år, eller skal jeg bare holde meg til 6600gt? jo bedre skjermkort jeg kjøper nå, jo mer penger har jeg tapt når dagen kommer og jeg har nødt til å skifte skjermkort. (nforce4 er jo PCIe, mens kortet jeg kjøper nå er AGP)

det går vel i om et 6600gt vil holde til neste år, eller om jeg bør spandere på meg et godt kort nå. (det er jo tross alt et HELT år til)

er jo bare en tusing til for egentlig ganske fantastisk ytelse.

Endret av Katana-Bob
Lenke til kommentar

Jeg ville ikke lagt penger i det Audigy 2 ZS kortet. Faren min har det, og jeg hater det. Mik. preampen suser øredøvende og software en uoversiktelig og dårlig. Soundstorm software'n er faktisk bra. Dessuten, hvis du har 5.1\7.1 anlegg, bruker du jo uansett bare digitalutgangen, og da er argumentet for Audigy 2 ZS borte (bedre DA konverterere).

Lenke til kommentar
Strømforsyningen kan fort risikere å blir for dårlig hvis du har tenkt på sli-oppgradering senere, så i så fall ville jeg kjøpt bedre heller nå enn å bruke penger på to strømforsyninger. Men dette er jo kun hvis du tenker på nforce4-sli.

er ikke sikker på dette selv så jeg spør dere: tror dere hvis jeg bestiller en strømforsyning sammen med det kabinettet (som allerede inneholder en strømforsyning) at jeg vil automatisk bare betale mellomlegget fra 350w'en i kabinettet til en OCZ 520w? vil de ringe da å spørre eller noe sånt? bestiller fra Netshop bare så det er klart.

EDIT: ang. lydkort så har jeg SCULPTOR 5.1 Platinium hodetelefoner med surround, hvordan blir det da? er det ikke bedre lydkvalitet med audigy 2 ZS enn med et integrert kort?

Endret av Katana-Bob
Lenke til kommentar
Strømforsyningen kan fort risikere å blir for dårlig hvis du har tenkt på sli-oppgradering senere, så i så fall ville jeg kjøpt bedre heller nå enn å bruke penger på to strømforsyninger. Men dette er jo kun hvis du tenker på nforce4-sli.

er ikke sikker på dette selv så jeg spør dere: tror dere hvis jeg bestiller en strømforsyning sammen med det kabinettet (som allerede inneholder en strømforsyning) at jeg vil automatisk bare betale mellomlegget fra 350w'en i kabinettet til en OCZ 520w? vil de ringe da å spørre eller noe sånt? bestiller fra Netshop bare så det er klart.

EDIT: ang. lydkort så har jeg SCULPTOR 5.1 Platinium hodetelefoner med surround, hvordan blir det da? er det ikke bedre lydkvalitet med audigy 2 ZS enn med et integrert kort?

tviler på det. De hadde kansje trudd du skulle bruke en av de i en annen pc. men du kan sikkert sende ein mail og spørre om det :)

Lenke til kommentar

ok nytt oppsett:

Logitech Media Tastatur

225,00

Produksjon og testing av PC

372,00

NEC DVD-brenner ND-3520 bulk, intern

595,00

AOpen H600B Svart, 350W, W/USB 2.0 board Midi Tower USB/AUDIO/IEEE1394 i front

795,00

Creative SB Audigy 2 ZS (fortsatt litt diskusjon her :) )

639,00

XFX GeFORCE 6600GT 128MB AGP Retail

1 850,00

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED

2 495,00

Nec Floppy 3.5¨ 1.44MB FDD sort

150,00

OCZ 1024MB Premier Dual Channel w/o H.S.

1 395,00

Asus A8V Deluxe/WIFI-g K8T800PRO S-939

1 050,00

Microsoft Windows XP Professional OEM

1 295,00

Western Digital 120GB S-ATA 7200 RPM

650,00

Western Digital Raptor 74GB S-ATA

1 489,00

OCZ PowerStream strømforsyning 520W

- 20/24pin ATX, 23 dBA @ 60% load

1 450,00

--------------------------------------------------------

= 14450kr

-------------

-------------

byttet ut gamle kabinettet A600A med en H600B. TROR at eneste forkskjellen er at A600A er aluminium (og 500kr dyrere) og jeg skal ikke flytte så mye på pc'en min så, men er det noen som kan bekrefte at det faktisk er den eneste forskjellen på dem? at A600H er aluminium og H600B ikke er det altså? ville vært deilig å spare 500kr på det :yes:

tok vekk dvd-spiller.

EDIT: la til strømforsyning. OCZ 520w bør vel tåle det meste, SLI eller ikke. :thumbup:

Endret av Katana-Bob
Lenke til kommentar

Det er bedre DA konverterere ja, men hvis du skal bruke det til de hodetelefonene, må du huske på at det er linjeutganger på lydkortet, og de er ikke beregnet for å belastes med 30 ohms hodetelefoner (vanlig resistans er 30 ohm, men det er mulig du har noe helt annet...).

Lenke til kommentar

Det er bedre DA konverterere ja, men hvis du skal bruke det til de hodetelefonene, må du huske på at det er linjeutganger på lydkortet, og de er ikke beregnet for å belastes med 30 ohms hodetelefoner (vanlig resistans er 30 ohm, men det er mulig du har noe helt annet...).

har ikke så veldig peiling på lyd. har bare hørt at audigy2zs er anbefalt til spill, og det er jo ikke så dyrt heller.

her er hodetelefonene mine. har ikke peiling på hvor mye ohm de bruker. (vet ikke hva ohm er :blush: )

men hvis det går greit med hodetelefonene mine, er audigy2zs the way to go, eller...?

forresten, har asus hovedkortet mitt et integrert hovedkort i det hele tatt? har nforce4 gode integrerte lydkort?

edit: bestiller floppy for jeg har en god del disketter hengende rundt med små nyttige program som Clue f.eks. og sånt. koster jo dessuten bare 150kr.

Endret av Katana-Bob
Lenke til kommentar

til de som lurer på hva floppy brukes til i dag....

åssen i heite helvete skal du kunne bruke en maskin med SATA HDD uten floppy?

med tanke på at windass XP MÅ ha drivere fra floppy disk som følger med hk...

håper neste versjon av windass støtter SATA

Lenke til kommentar
Floppy er kjekt det..:)

Ellers.. skal du kjøpe nå og så oppgradere til nforce4 når det kommer, ville jeg personlig heller ha valgt nforce 3 istede for VIA cipsett.. (veldig dårlig erfaring med VIA chipset).

ok, så hvilken av

disse

nforce3-hovedkortene ville du valgt/er best?

har hatt Dell hele livet, så jeg har ikke mye peiling på hovedkort egentlig. har hørt at Asus er bra, men det er for det meste den påstanden som utgjør min viten om hovedkort. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...