magma_81 Skrevet 7. september 2001 Del Skrevet 7. september 2001 Heisann. Jeg lurte på om det er mulig å overklokke min gamle AMD K6 300 prosessor? Jeg har et DFI P5BV3+ hovedkort. Tips tas mot med stor takk! Magnus Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 7. september 2001 Del Skrevet 7. september 2001 Quote: On 2001-09-07 20:02, magma_81 skrev:Heisann. Jeg lurte på om det er mulig å overklokke min gamle AMD K6 300 prosessor? Jeg har et DFI P5BV3+ hovedkort. Tips tas mot med stor takk!Magnus Du er heldig om du får +50MHz. Lenke til kommentar
magma_81 Skrevet 7. september 2001 Forfatter Del Skrevet 7. september 2001 Hva er den kritiske verdien for temperaturen på prosessoren før alt begynner å bli ustabilt?? Magnus Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 7. september 2001 Del Skrevet 7. september 2001 Quote: On 2001-09-07 20:31, magma_81 skrev:Hva er den kritiske verdien for temperaturen på prosessoren før alt begynner å bli ustabilt??Magnus Det varrierer fra prosessor til prosessor, men jeg tviler på at det er noe problem med en AMD K6 300 prosessor. Sannsynlig vil ikke prosessoren tåle mye mer en +50MHz før den fryser. Tempraturen ligger normalt på noe mellom 50-60 grader med belastning. Lenke til kommentar
magma_81 Skrevet 7. september 2001 Forfatter Del Skrevet 7. september 2001 Takk for hjelp. Jeg skal prøve å sette teori om til praksis nå. Er det verste som kan skje at systemet er ustabilt eller kan jeg risikere å fysisk ødelegge noe? magnus Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 8. september 2001 Del Skrevet 8. september 2001 Quote: On 2001-09-07 20:45, magma_81 skrev:Takk for hjelp. Jeg skal prøve å sette teori om til praksis nå. Er det verste som kan skje at systemet er ustabilt eller kan jeg risikere å fysisk ødelegge noe?magnus Tar du det forsiktigt vil du merke at systemet blir ustabilt før du ødlegger noe. Jeg har aldri ødelagt noe ved overklokking bare ved fysik modding av produkter. Ta de forsiktigt og se etter tegn som indikerer ustabilitet. Det vanligeste er "BSD" Blue screen of death ved oppstart. Eller at systemet nektet å poste BIOS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå