Gå til innhold

mislykket 9600pro@XT flash

Anbefalte innlegg

jeg har nå fott i orden den andre pcen min slik at jeg kan sitte her på hw å skrive... :p

i pcen min så skulle jeg prøve å flashe mitt 9600pro kort til en gecube XT bios som jeg fant på en eller annen bios collection...

på i nett

jeg brukte programmet winflash som jeg syns funka veldig greit.....jeg flasha biosen jeg skulle bruke så reebota..

før noe var komt opp på skjermen så var det bare MASSE me geometriske firkanter å streker i alle farger i øst å vest.....

hvorfor det? kortet mitt klarer jo XT klokks med atitool.

nå er min eneste mulighet er å låne en venns voodoo2 pci grafikk kort. å prøve å flashe til bake.

vis jeg booter opp med tilkobla pci skjerkort å har agp kortet inni..

nor jeg har bootaå skal flashe da.. jeg flasher ikke voodo kortet ? den flasher uans agp kortet ?

fult navn på mitt skjermkort finner dere i profil.

jeg har ikke brukt pci skjermkort før så er litt spendt på hvordan det vil funke...

men det vigtigste av alt er jo hvilken bios skal jeg bruke ?

vil helst ha orginal bios men den har jeg selv ikke.

vet noen her nøyaktig hvilken bios jeg kan bruke å som dere vet funker(av erfaringer) så er det kjempe fint om dere linker til den

selv om jeg flasher til bake med ett pci kort kan jeg fortsatt bruke winflash.... likte det godt i mot settning til dos flashing

ellers godt nytt år

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke erfaring med winflash selv. men det er ikke noe problem å flashe tilbake hvis du flasher fra diskett. dette har jeg gjort mange ganger, må bare skrive ned komandoene først ;)

grunnen til at ikke alle bioser passer kan være at ikke alle merkene bruker samme merke minne, de kan ha litt forskjellige specs.

Lenke til kommentar

jeg har nå fott lånt meg ett voodoo2 pci skjermkort(det er diiigert)

største kortet jeg har sett :p

jeg pluggga det i plugga i skjermen på pci kortet å satt agp kortet i slotten

slo pc på men ingen skjermbildet.

som di fleste vet så er det lite man for gort uten ett skjermbiilde.

hva skal jeg gjøre??

det funker ikke selv om jeg plugger ut agp kortet heller ?er det en jumper på HK som jeg kansje skal flytte på for å sette det over til pci vising elns ?

mener å ha sett en guide om dette her på forumet om hvordan flashe tilbake med et pci kort.

men finner den ikke igjen har søkt masse ...

må ha hjelp til dette i kveld .......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...