Gå til innhold

Noen som har en harddisk-anbefaling?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en Maxtor 80 GB og det er den stilleste jeg har hatt noensinne av all 6 jeg har hatt opp gjennom årene. ;)

Har lyst på seagate sin 200B s-ata, men den skal visst bråke noe sinnsykt.. selv om _alle_ er enige i at det ikke brker.... :hmm:

Hvis jeg sier at jeg skal ha en s-ATA da? Vil alt stille seg anderledes? Om jeg har s-ata eller ikke betyr vel minimalt eller?

Tenkte mer på om noen HAR en harddisk og kan GÅ GOD for at den er stille. .. cluet er at jeg skal ha ca 200 GB og den MÅ være stille. Ellers er to av mine prosjekter meningsløse....

:p

Håper noen har noen gode tips utover det.. :yes:

Lenke til kommentar

Kan vel trygt si att Seagate sin 200gb s-ata disk ikke bråker noe særligt. den gir litt lyd ifra seg når den jobber hardt. Wd 200gbs-ata disk er rolig den også, men gir lyd ifra seg når den jobber hardt. vil uansett si att Seagate sin bråker mindre.

men en vifte er nok til og overdøve begge to. Eller et støydempet kabinett.

mvh Erik_s

Lenke til kommentar

Seagate er kurante disker, de bråker mye mer når de jobber, men idle er de ganske stille. Men, når de jobber så er det som regel fordi du gjør et eller annet og ikke bryr deg så mye om støyen, for eksempel spiller med mye swapping til disk, søker, kopierer filer eller lignende. Jeg har alltid musikk på uansett og merker sjeldent noe til støy.

Lenke til kommentar

Jeg gikk plustelig for WD 200GB s-ata. Den car 50 spenn billigere og den hadde molex i tillegg og det var mye pent å lese om den. Sparte da 50 på disken og 50,- på strømkabel. 100,- mindre :D vet at det er lite penger om å gjøre.... men men det var mest det med at jeg slipper å bytte strømkabel

Lenke til kommentar
Jeg gikk plustelig for WD 200GB s-ata. Den car 50 spenn billigere og den hadde molex i tillegg og det var mye pent å lese om den. Sparte da 50 på disken og 50,- på strømkabel. 100,- mindre :D vet at det er lite penger om å gjøre.... men men det var mest det med at jeg slipper å bytte strømkabel

Setter pris på om du kommer med en tilbakemelding om støynivået når du har fått disken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...