diskvask Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Det ser ut til at Jiwestone-ampen min synger på siste verset da det med 1-2 sek mellomrom kommer sprakelyder, selv med gitaren koblet fra. Har siktet meg inn på et nytt leketøy, Vox AD30VT, som et mulig valg, den ligger på ca 2500 spenn og jeg tenker ikke bruke noe mer enn det. Anmeldelsene på harmony central har stort sett godord å si om ampen med unntak av et fåtall som gir den total slakt... Noen som har testet ut billige ting fra Vox, er det noe å satse på? Tenker da spesielt på lydkvalitet på lavt/middels volum med humbuckergitar. http://www.voxamps.co.uk/products/valvetronix/vtOverview.htm Lenke til kommentar
sixx Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Vox har helt greie forsterkere. Men etter min smak blir de litt "gammeldags", både med tanke på lyd og design. Men de har uansett veldig god lyd. Har ikke spillt så mye heavy på de, men jeg ser ingen grunn til at den ikke skulle gå bra til det heller. Eller du kan spare til Marshall Stack til 30 000 kr Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Har spilt på en slik en, helt OK lyd til prisen, men jeg ble ikke veldig imponert over amp/effektmoduleringene, akkurat. Det takler for øvrig humbuckergitar på et akseptabelt lavt volum uten å høres helt bajs ut, det skal den ha. Men så skal det sies at du nesten er nødt til å prøve den selv før du kjøper. Ellers er vel kanskje en Peavey Bandit 112, som går for rundt tre lapper hor www.riff.no nå, et godt/bedre alternativ? Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 Jeg synes designet til Vox er stilig nok. Bandit har ihverfall mer kraft og bass, men jeg synes ikke det er så viktig til "hybelbruk". Jeg skulle nok helst ha fått prøvd de ut selv, men det står dårlig til med gitarsjapper i nærheten. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Design betyr 0? ... Uansett, den Valvetronix'en jeg prøvde slet litt med "bypass"-knappen (effekt av/på), utrolig irriterende at den plutselig bestemte seg for å slenge på auto-wah-wah mens du spiller, for så å slå av igjen tre sekunder senere, etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå