Gå til innhold

Prisene oppover hos komplett?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jaja, skal ikke ta diskusjonen her om 25%, men ble ikke det innført fordi at de som tjener med en 750.000 kr. i året skal få mindre skatt??  :mad:

Men tenk deg 1% opp på en tv til 100.000 da, det er litt...

Ny opphøyet MVA sats ble innført pga regjeringen ønsker å senke skatt på arbeidsinntekt (fordi det er for stor forskjell på arbeidsinntekt og kapitalinntekt) og heller skatte mer på forbruk. Det er ikke slik at det er kun de med 750.000. kr i året som vil få lavere skatt. Bl.a. vil innslagspunktet for toppskatt bli høyere og om jeg ikke tar helt feil så vil også bunnfradraget øke, noe som så og si alle nyter godt av.

Uansett... har du råd til en TV til 100.000 så har du også råd til 1% ekstra mva... :)

Lenke til kommentar
Jaja, skal ikke ta diskusjonen her om 25%, men ble ikke det innført fordi at de som tjener med en 750.000 kr. i året skal få mindre skatt??  :mad:

Men tenk deg 1% opp på en tv til 100.000 da, det er litt...

Ny opphøyet MVA sats ble innført pga regjeringen ønsker å senke skatt på arbeidsinntekt (fordi det er for stor forskjell på arbeidsinntekt og kapitalinntekt) og heller skatte mer på forbruk. Det er ikke slik at det er kun de med 750.000. kr i året som vil få lavere skatt. Bl.a. vil innslagspunktet for toppskatt bli høyere og om jeg ikke tar helt feil så vil også bunnfradraget øke, noe som så og si alle nyter godt av.

Uansett... har du råd til en TV til 100.000 så har du også råd til 1% ekstra mva... :)

Dette blir da veldig OT da... :p

Men hvem nyter mest av det? Hvem får mest igjen? Hvem slipper flest kr. i skatt i forhold til året før?? :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Men hvem nyter mest av det? Hvem får mest igjen? Hvem slipper flest kr. i skatt i forhold til året før?? :p

Og hvem betalte inn mest i første omgang...?

Uansett, jeg gleder meg over at frikortgrensa har gått opp til 30 000 kr.

Lenke til kommentar

Tolk det som du vil, Datating:

Inntekt: Skattelette Prosent

150 000 3304 2,2

200 000 3136 1,6

300 000 3316 1,0

400 000 7026 1,8

600 000 10026 1,7

800 000 13026 1,6

1 200 000 22611 1,9

edit: litt vrien å lese men...

Endret av TomasK
Lenke til kommentar

OMG! Er frikort-grensen blitt til 30.000 kr?? :dribble:

Du kan jo se selv da, en gj.snittsperson tjener vel ca. 270.000 kr. og da får jo han mindre skattelette enn en søkkrik millionær som får enda flere tusen... ;)

Men nå føler jeg at jeg har ødelagt denne tråden nok... ;)

Lenke til kommentar

Dette blir da veldig OT da... :p

Nå er det slik at justerer man en sats i prosenter så vil det også bli dem som betaler mest fra før som nyter mest av det i kroner og ører. Det er forøvrig den samme gruppen som har høyest forbruk som igjen vil legge igjen flest moms kroner...

For min egen del så driver jeg momspliktig firma så jeg skriver heldigvis av inngående moms... :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...