Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk - erfaringer ønskes!

Anbefalte innlegg

Hei folkenz! Skal nå kjøpe bredbånd fra fra bluecom og skal ha eit trådøst nettverk. Det eg har tenkt å kjøpe er Asus router

og dette Kortet fra samme produsent.

Har 2 maskiner som skal koblast opp + bærbar i feriar, modem og router skal stå ved sia av hovudmaskina. Skal koble hovudmaskina til router med kabel, pga sikkerhetsgrunnar. Den andre maskina skal ha kortet og står en etasje over. Burde hatt router i øvste etasje, men får ikkje isdn uttak der oppe dessverre.

Det kjem til å bli mest brukt til å spele, men og mykje nedlasting. Router skal sikkert vere med på lan og brukast som svitj.

Test på barbara.no

Det eg lurer på er om noken har erfaringar med denne router og kortet, og har noken tipps til frimware og eventuelt en anna router og kort. Alle råd blir tatt med stor takk :thumbup:

Takk for alle som har gadda å lest :D

Mvh.

Kizz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asus har jeg nok ingen erfaringer med i nettverkssammenheng, men 3Com (11g) derimot, som jeg bruker selv, er jeg svært fornøyd med. Har de tre tingene som er viktigst for meg, nemlig god rekkevidde, stabilt nett, og flust opp med muligheter sikkerhetsmessig.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar
Asus har jeg nok ingen erfaringer med i nettverkssammenheng, men 3Com (11g) derimot, som jeg bruker selv, er jeg svært fornøyd med. Har de tre tingene som er viktigst for meg, nemlig god rekkevidde, stabilt nett, og flust opp med muligheter sikkerhetsmessig.

Enig med deg, 3com er nok det beste kjøpet med tanke på pris og hva du får for pengene... :thumbup:

Lenke til kommentar

Ok. Hvilken router og kort er det dere bruker?Kjøpt hos komplett? kan ikkje finne andre plassar enn komplett som seller 3com. er 3com like bra eller bedre enn asus? Skal bestille på mandag eg. Men bere det fungerer flott og har god sende styrke, stabilieten er på topp, så er det sikkert bra for meg. KAn dere sende en pakkeløsning?

Mvh.

Kizz

Lenke til kommentar

Hvis du først leter opp det produktet du ønsker deg, så vil jeg anbefale at du sjekker opp www.itbutikken.no. De er dårlige på beskrivelse og support, men de har et veldig bredt utvalg og gode priser. Det letteste er da å søke på den eksakte modellen.

Jeg gjør det alltid på den måten at jeg leser omtaler hos andre nettbutikker, før jeg sjekker priser overalt, og det skjer ofte at jeg heller handler hos itbutikken kun pga. pris:)

Lenke til kommentar

Hei du hermansen! har du den asus routeren eg har tenkt å kjøpe?Er den verdt å kjøpe fremfor 3com?Koster ganske mykje meir enn den 3com pakken dataing kom med.. Med kort alstå. Den testen eg sendte av Asus var jo ganske imponerende, og routeren kan brukast som svitsj! Kan 3com sin router også det?

Men fra routeren til der maskinen min skal stå er ca. 5-6 meter. Kan eg regne med å få 100% stabilitet osv? Det som er mellom er en vegg og tak.

Vurderer å kjøpe den 3com pakka, pga pris og at det er så mange som er enige i at 3com er best. Bestiller i morgen og som sagt. Noen som har tester til 3com pakka? har ikkje greid å finne noe enda...

Lenke til kommentar

Har nå sammenlignet grundig, og avgjørelsen falt på 3Com. Det viste seg at asus "Bare" hadde en rekkevidde på 40m innendørs, og 3Com 100m. Det var også muligetene med 3Com som blei avgjerande. Sammenligna på pris var dette en virkelig STOR seier vil eg sei. :cool:

Takk for alle som har sendt inn tipps og erfaringer. Er det noen som har noe om 3Com som eg bør vite er det bare å poste inn :thumbup:

Mvh.

Kizz

Lenke til kommentar

Har dn ASUSen og ELSKER den. Den er bare helt konge.

MEN, jeg ville ventet. I denne artikelen på barbara står det det kommer en oppdatert versjon (WL-500gx)i januar/februar

Jeg ahr innstalert et 3com sett hos søskenbarnet mitt, og det hadde rekevide lik 0. Eh halv etasje ned og noen meter bort, og du mister helt forbindelsen. Link til settet

Lenke til kommentar

Jeg har ikke gode erfaringer med den asusen, nettet var svært ustabilt, men nå fikk jeg ikke gjort noen detaljerte målinger som tilsa at den hadde skylden de to dagene jeg hadde den til utprøvning, men safet og kjøpte meg annet utstyr etter at jeg hadde lest gjennom og prøvd det meste på www.chupa.nl , noe som ga meg inntrykket av at denne ruteren ikke var det tryggeste kjøpet, iom at det er et dedikert forum til den som er overfylt med problemer, og ingen entydige løsninger. Men kjenner flere som har fått den til å funke bra og, så kan sikkert variere litt med tanke på nettleverandør, modemutstyr osv..

Skulle jeg kjøpt den hadde jeg i såfall ventet til den nye versjonen kommer, forhåpentligvis er den mer stabil, samt at den visstnok skal få USB2-port, noe som gjør det mer hensiktsmessig å koble på en ekstern stor harddisk.

Endret av perbl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...