Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er nextgentel internett bra?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt NGT i tre år. Har INGENTING å klage på! :)

Har mistet forbindelsen et par ganger iløpet av disse årene. Dette har ordnet seg igjen etter en restart av routeren.

Vet at enkelte klager på kundeservicen. Dette kan ikke jeg uttale meg om da jeg aldri har hatt behov for å kontakte dem.

Lenke til kommentar

Enig med Blippblopp. Har ikke hatt noen problemmer med ngt , stabilt som bare det!

Kundeservicen kan jeg heller ikke uttale meg om ettersom jeg ikke har hatt behov for den . Ellers har de jo masse praktiske tilleggs greier som f.eks Quattro som kan være ganske greit dersom man skal ha lan eller noe.

Lenke til kommentar

ngt er kjempebra de, du får absolutt det du betaler for!

det jeg derimot tviler på at du betaler for er supporten.. den suger! greit nok at enkelte folk på supporten han litt peiling, men når man må sitte i 30 min og høre på grusom ventemusikk, sier det seg selv at man har grunn til å bli irritert,,

høres veldig negativt ut det her, men noen fordeler jeg har med de:

-hadde støy på linjen, og fikk bare 700 i tester(itavisen osv) og lastet ned i ca 70.. ringte til support, og de bekreftet at linjen ikke var som den skulle.. de satt da hastigheten opp et nivå, og jeg laster nå ned i 160(som egentlig skulle vært 220 ellerno.. gamle linjer her i huset)

-stabile: JA! har hatt et problem en gang, men det var da på grunn av firmware oppgradering, en rask telefon til dem, og problemet var løst

-pris: helt ok, er ikke jeg som betaler(mamman :p) så det styrer jeg ikke med

-genial router du får meg

alt i alt vil jeg si at ngt er veldig bra, med unntak av en kundesenter som har x anntall for få ansatte... :)

*tips* ring til salgsavdelingen, så får du noen å snakke med straks *tips*

Lenke til kommentar

3år med NGT her nå ( siste 2 med 8mbit )

kun bare noen minutter nedetid på disse 3 år'a tilsammen :-)

Kundeservice har jeg kun ringt til et par ganger på disse åra og opplevde ingen problemer med det :roll:

Er meget fornøyd med det de leverer jeg :love:

litt leting på www/irc finner man fort ut hvordan man åpner

porter / nating i routern osv

Lenke til kommentar

Som et tips om NGT kunde servise. De er nå 3 ganger så mange som ifjor som tar i mot samtaler. Har personlig 2 kompiser der nå. Kontoret deres er faktisk for liten. Så de har planer om å leie seg et lokale til.

Sist jeg hørte var at vente tiden er ikke mer enn max ca 10-20 min vanligvis.

Men etter 1600 og utover er det som vanligvis litt flere folk som ringer siden det er da de kommer hjem.

Men de er åpen til kl 2100. VIP er til 2200 da.

De er ikke så gale nå lenger. Tanken på at det tar som vanligvis 10 min pr kunde for å fikse ting. Det er ikke altid så lett å finne feilen med engang.

Men om linjen er dårlig til deg. Er det telenor sine problemer. Siden det er de som eier linjen inn i huset. Det er dessuten BRAVIDA som kommer på døren din for å fikse opp linjen. Det er igjen fordi telenor eier linjen inn.

Og som oftest prioritere TELENOR sine kunder først. Dermed kommer NGT når det passer for Bravida. Derfor er det lang leverings tid til selve kunden.

Har NGT selv og har brukt de i over ca 4 år. De er :w00t:

Endret av L..
Lenke til kommentar

De er da grei nextgentel, jeg har en SHDSL linje på 1,3mbit som jeg er fornøyd med.

Men det er bare ett problem... jeg kan IKKE konfigurere rutern som jeg fikk med! Den finnes ikke på nextgentels endringsweb og jeg kan ikke connecte til rutern med telnet eller shh... Og når jeg kontakter nexgentel om dette så får jeg ikke svar.

Jeg vill gjerne forwarde noen porter så jeg kan kjøre webserver osv som var hele tanken med og bestille SHDSL..

Er det noen som vet hvordan jeg kan konfigurere min Cisco 828 ruter? PS. Jeg har søkt som en gal på google osv har funnet mye info men ingenting som hjelper.

Takk for eventuell hjelp, og godt nytt år :)

Lenke til kommentar

Tjena Strukt. Hva slags feilmeldinger får du om du prøver å koble web/telnet?

Har du prøvd dette:

Step 1 Log on to a PC connected to the router LAN (ETHERNET).

Step 2 Open a web browser.

Step 3 Type in the universal resource locator (URL) http://10.10.10.1.

Step 4 Click the Router Setup link in the Cisco Router Web Setup home page, and follow the instructions that appear in the page that is displayed.

If the CRWS home page does not appear when you enter the URL (Step 3), test the connection between the PC and the router by doing the following:

Check that the OK LED on the router is on.

Check the connection between the router and the PC, including the cable from the PC to the hub, and the cable from the hub to the PC.

Be sure that the TO HUB/TO PC button is in the correct position.

If the CRWS home page still does not appear, verify that the web browser's Work Offline option is disabled.

If the web page still does not appear, verify that your PC is automatically configured to receive an IP address. Follow the instructions in the Cisco Router Web Setup - Fehlerbehebung, which is available on the Cisco Documentation CD-ROM.

Lenke til kommentar

Har hatt bredbånd fra flere forskjellige leverandører og må si at jeg er mest fornøyd med Nextgentel, så jeg måtte tilbake til dem igjen. Sitter nå på NGT echo og det går så det suser. ;)

Klart at kundeservice kunne svart kjappere på tlf, men de er ikke sååå trege. I allefall ikke etter min erfaring.

Mvh

MajorP

Lenke til kommentar

NGT er en bra leverandør av adsl/sdsl de. Det eneste er vel supporten. Den er ALTFOR dårlig. Så om du skulle lure på noe eller skulle trenge hjelp av de så sliter du. Det er som regel vanskelig å få til. Jeg har valgt Catch. De har samme linjehastigheter og priser som NGT, med en support som overgår NGT en MEGET høy gang. Om valget skal legger på linjekvalitet/pris er det hipp som happ hva du velger. Legger du litt vekt på support, så velger du helt klart ikke NGT.

Lenke til kommentar
NGT er en bra leverandør av adsl/sdsl de. Det eneste er vel supporten. Den er ALTFOR dårlig. Så om du skulle lure på noe eller skulle trenge hjelp av de så sliter du. Det er som regel vanskelig å få til. Jeg har valgt Catch. De har samme linjehastigheter og priser som NGT, med en support som overgår NGT en MEGET høy gang. Om valget skal legger på linjekvalitet/pris er det hipp som happ hva du velger. Legger du litt vekt på support, så velger du helt klart ikke NGT.

legg til responstid for de som er gamere og så har du enda en meget god grunn til å gå for Catch fremfor NGT.

Personlig hadde jeg NGT i 6mndr, men etter de 6månedene hadde jeg fått mer enn nok av tullet dems, hadde ustabil linjei 2-3 ukers tid før dem fikk fikset det og da hjalp det kun i et par dager før det var tilbake til ustabiliteten igjen.

men foruten det så er NGT en god leverandør på stort sett lik linje med de andre ISP`ene vi har her i landet.

/daC!

Lenke til kommentar
Tjena Strukt. Hva slags feilmeldinger får du om du prøver å koble web/telnet?

Har du prøvd dette:

Step 1 Log on to a PC connected to the router LAN (ETHERNET).

Step 2 Open a web browser.

Step 3 Type in the universal resource locator (URL) http://10.10.10.1.

Step 4 Click the Router Setup link in the Cisco Router Web Setup home page, and follow the instructions that appear in the page that is displayed.

If the CRWS home page does not appear when you enter the URL (Step 3), test the connection between the PC and the router by doing the following:

Check that the OK LED on the router is on.

Check the connection between the router and the PC, including the cable from the PC to the hub, and the cable from the hub to the PC.

Be sure that the TO HUB/TO PC button is in the correct position.

If the CRWS home page still does not appear, verify that the web browser's Work Offline option is disabled.

If the web page still does not appear, verify that your PC is automatically configured to receive an IP address. Follow the instructions in the Cisco Router Web Setup - Fehlerbehebung, which is available on the Cisco Documentation CD-ROM.

Yes,

Jeg har funnet den siden jeg også :) Som sagt... jeg har lett som en gal og testet det meste. IP Adressen til min ruter er heller ikke 10.10.10.1 den er 10.0.0.1. Altså hvis jeg pinger 10.10.10.1 får jeg ikke svar men pinger jeg 10.0.0.1 som er gateway i rutern så får jeg svar...

Men jeg kan uansett ikke åpne den i noen webbrowser eller lignende... Virker som at de har sperret den for remote configuration eller noe...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...