DezTruckTor Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Hei Hvor finner jeg en FTP-server som kan styres over internett? Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Det du trenger er ikke en "internettstyrt" ftp server, det er en terminal server slik at du kan styre hele maskinen og også ftp serveren. Siden du spør slik du gjør regner jeg med at det er snakk om windows, og da kan jeg anbefale gratisprogrammet http://www.tightvnc.org/ Kjører du Linux/*BSD kan jeg anbefale pure-ftpd som en standard ftpd, ellers er glftpd faktisk et program som kan styres nesten fullt ut over en god ftp-klient, med bare litt hardcore oppsett i begynnelsen. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Ville nok også sakt en eller annen linux/BSD. Så bruker du ssh(/webmin) til å styre den med. Om du ikke vil det, var det en eller annen windows-ftp-server som gikk an å styre fra en komandolinje-ftp-klient vha. SITE-komandoer... *hva het den nå igjen*. vsftp er en helt enkel og grei linux/bsd ftp-server. Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 Jeg tror kanskje jeg formulerte meg litt feil. For at det skal være letter å skjønne, tar jeg et eksempel: Vi er fem personer med fem våre ftp-servere. En av oss (jeg), kjører en internett.server (apache,php,mysql). Jeg vil at navn og plassering på alle filene som deles på de forskjellige ftp-serverene, skal lastes opp til web-serveren min, og bli lagret i en database. Jeg vil så lage til et søke-system hvor man kan søke etter filer (f.eks. feriebilder04.jpg), og få opp treffene. Når personen så klikker på filen, så kobler han/hun seg til den ftp-serveren som denne filen ligger på, og laster ned denne filen. Det som egentlig trenger er: -Brukerkontoer som kan opprettes i web-grensnitt -Opplasting av fil-liste til web-server (automatisk-generert) PHP/Database systemet kan jeg lett fikse selv. Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Det du trenger er en klient som kjøres periodisk og scanner gjennom hele katalog treet for så å putte all data om filer inn i en database. Når det gjelder å legge til brukerkontoer i web-grensesnitt vil jeg tippe at du trenger en ftp-server som lagrer disse i plain-tekst, slik at du kan editere user fila gjennom en eller annen web-editor. Samtidig må du også gi deg selv tilgang til å restarte ftpd hver gang en ny bruker har blitt lagt til. Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Det du trenger er en klient som kjøres periodisk og scanner gjennom hele katalog treet for så å putte all data om filer inn i en database. Når det gjelder å legge til brukerkontoer i web-grensesnitt vil jeg tippe at du trenger en ftp-server som lagrer disse i plain-tekst, slik at du kan editere user fila gjennom en eller annen web-editor. Samtidig må du også gi deg selv tilgang til å restarte ftpd hver gang en ny bruker har blitt lagt til. jepp. Vet du om et slikt program? Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Vel, det virker som om det er dårlig med open source ftp scannere :/ Derimot, hvis du får hver enkelt av dem til å installere en egen directory scanner, som fører logfiler, kan du få disse delt og så prosessert enten lokalt eller først lastet ned til serveren din, for så å bli prosessert. Etter en veldig rask sjekk på nettet etter win32 programmer som gjør dette fant jeg følgende: http://www.programurl.com/jettree.htm Ellers vet jeg at det også er mulig å bruke et enkelt DOS script til det samme, men jeg husker naturligvis desverre ikke kommandoen :/ Jeg håper det hjelper litt i alle fall. Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 høres: dir > list.txt kjent ut? Men det lagfer bare liste av alt i den katalogen, og ikke i underkatalogene. Vet du om noen ftp-scannere? JetTree koster penger, og må kjøres manuelt ofte. Lenke til kommentar
Yazfat Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Om du ikke vil det, var det en eller annen windows-ftp-server som gikk an å styre fra en komandolinje-ftp-klient vha. SITE-komandoer... *hva het den nå igjen*. RaidenFTPD støtter site commands Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Om du ikke vil det, var det en eller annen windows-ftp-server som gikk an å styre fra en komandolinje-ftp-klient vha. SITE-komandoer... *hva het den nå igjen*. RaidenFTPD støtter site commands Hel kort; hvordan virker disse? Så at programmet bruker en sql-database. Det er vel slik man kan legge til brukere over internett? Men det er fortsatt er stort problem; fil-listene må overføres til server, og da trenger jeg enten: 1. En egen funksjon i FTP-serveren som automatisk laster opp fil-lister med gjevne mellomrom. 2. Eget program som kjører og laster opp fil-lister med gjevne mellomrom (JetTree koster penger, og inneholder ikke shudle-funksjon, dessuten kan det ikke last opp fil-lister, slev om en slik liste lett kan bli lastet opp automatisk ved hjelp av et PHP-dokument. eller kanskje det beste: 3. En FTP-scanner som scanner ftp-serverene, og har en eller annen form for output. Lenke til kommentar
DezTruckTor Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Det må da finnes en eller annen slik løsning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå