Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk faller ut ved høy CPU bruk

Anbefalte innlegg

Har ett problem med mitt relativt nye trådløse nettverk. Hver gang jeg bruker mye CPU kraft ved for eksempel å rippe en DVD eller konvertere en CD til MP3, så faller det trådløse nettverket ut, og blir vanligvis vekk helt til CPU'en får hvile litt igjen. Det kan også skje i veldig korte perioder selv om jeg ikke gjør noen prosessorintensive programmer. Dette har skjedd helt siden jeg installerte nettverket første gang.

Hva kommer dette av?

Jeg har Windows XP pro med SP2, bredbåndsrouter og USB nettverksadapter er fra 3COM. Kjøpt helt nytt fra Netshop for en måneds tid siden. Tror det er denne:

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5076

Ellers kjører jeg en AMD XP2400 CPU og 512 MB ram på ett ABIT hovedkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta det jeg sier nå med en klype salt, men er det ikke slik at hvis du ikke bruker noe serlig linje så kobler den fra nettet? Føler det er sånn her (jeg har samme router). I spill og lignende detter ikke jeg ut, men surfer jeg med Opera så "disconnecter" jeg mellom sidene.

Lenke til kommentar

Det er nok ikke det... jeg kan sitte å bruke nettet aktivt, men starter jeg å rippe en CD, så disconnecter det uansett. Det skal samtidig sies, at om jeg ikke bruker CPU'en så mye, så er jeg connected samme hvor mye eller lite jeg bruker nettet.

Men takk for forsøket :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...