überthrasher Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 jeg har en 1700 mhz prossesor på bærbare pcen min, men for en eller anna grunn så er den satt ned til 600 mhz, noen ide hvordan jeg kan fixe dette problemet? Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Den klokker ned når du ikke kjører "tunge" programmer. Hvis den hadde kjørt for fulle fem hele tia ville den bråket en del. Lenke til kommentar
überthrasher Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Den klokker ned når du ikke kjører "tunge" programmer. Hvis den hadde kjørt for fulle fem hele tia ville den bråket en del. Vel jeg ventet ganske lenge nå, har ikke forandret seg. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Du kan jo sjekke BIOSen. Må muligens stille inn hastigheten manuelt. Dette burde ikke være nødvendig hvis du kjøpte den ferdig-konfiguert da (slik 90% av bærbare er). Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Prøv å kjøre Prime95 Torture test. Får ikke det maskina til å øke hastigheta så er det en instilling i Bios mest sansynlig. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Åssen sjekker du CPU? Last ned CPU-Z den endrer seg hele tiden. Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Jeg har hørt noe om at noen BIOSer ikke takler Pentium M Dothan-CPU'er skikkelig og dermed kjører dem på kun 600MHz. Jeg leste også at dette skal kunne fikses ved å flashe BIOS til nyeste versjon. Lenke til kommentar
überthrasher Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Jeg tror jeg styrer unna bios hehe, blir litt for vansklig for meg. Men jeg lasta ned cpu-z og prime 95, og det merklige er når jeg kjøre de så fungere prossesoren riktig igjen, uten at jeg kan si det er derfor. Jeg bruker bare EAsy info programet som følger med battlefield vietnam og battle of middle earth, den sjekker om jeg har krava til spilla og krava møtes nå ihvertfall. thanx........ Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) Jeg tror jeg styrer unna bios hehe, blir litt for vansklig for meg. Men jeg lasta ned cpu-z og prime 95, og det merklige er når jeg kjøre de så fungere prossesoren riktig igjen, uten at jeg kan si det er derfor. Jeg bruker bare EAsy info programet som følger med battlefield vietnam og battle of middle earth, den sjekker om jeg har krava til spilla og krava møtes nå ihvertfall. thanx........ Som Ongabonga nevnte høyere opp så klokker cpu'en ned når den ikke blir belastet. Det er derfor den tilsynelatende fungerer fint når du kjører prime95, fordi cpu'en da kjører på full load, og klokkes følgelig opp til spesifisert hastighet igjen Endret 3. januar 2005 av C4STOR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå