Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ikke akkurat Drømmebredbånd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er ikke fiberlinjen som treger ned på responstid. Det er hardwaren som står på de forskjellige ip'ene som er hopp i routingen som treger ned. Nå sitter jeg på 10 mbit lyse i stavanger og du som sitter på hadeland må route via stavanger til lyse og så videre til banetele og ut av landet, jeg får 58 ms fra en lyselinje i stavanger til den ea serveren du målte mot og det er absolutt veldig bra med tanke på routing til oslo, så til nederland og over til england.

Lenke til kommentar
catch 2500/512 her og bor i tromsø

12 34 ms 34 ms 33 ms 193.69.165.21

Geografisk posisjon har svært mye å si. Jeg har Catch 3000/512 og tracet mot VG med total upload på ~40kb/s og download på ~100kb/s med følgende resultat:

Tracing route to www.vg.no [193.69.165.21]

over a maximum of 30 hops:

1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.123.254

2 28 ms 22 ms 14 ms c5100A43E.sdsl.catch.no [81.0.164.62]

3 13 ms 50 ms 20 ms v85.cr2.oea19.no.catchbone.net [217.8.128.21]

4 23 ms 20 ms 30 ms v263.rs1.osl-sand.inet.catchcom.no [193.75.3.50]

5 11 ms 11 ms 11 ms 193.69.165.11

6 13 ms 13 ms 15 ms 193.69.165.21

Trace complete.

Normalt sett har jeg 10-11ms i ping mot vg.no.

Lenke til kommentar
Jeg har ett annet e-verk som bredbånds levrandør, ikke at det har så mye med saken å gjøre.. men forstår ikke helt klagingen din.

hva i huleste har det å si om pingen din er på ca 70?

pingen min ligger på ca 95, uansett hvilken server jeg velger, om den er i norge eller russland får jeg allikevel ca 95 i ping, har allikevel ingen som helst problemer med å spille online spill, som f.eks cs, eller andre lignende spill hvor ping blir regnet som avgjørende for hvordan du spiller, jeg spiller ikkenoe dårligre av den grunn enn andre som har 20-30 i ping, så hva har det å si om du så har 70?

jeg har hørt at pingen blir ikke dårlig/merkbar, før du passerer 120, om dette stemmer eller ei, vet jeg ikke.

Du sier du ikke har problemer med å spille online spill...Jeg mener ikke at det er et stort problem å spille med 70ms, men i denne type spill hvor man må reagere hurtig, så er responstiden avgjørende for hvor bra du gjør det. Greit at pingen ikke er merkbar før >120 som du sier, men det som ikke er merkbart for deg er "merkbart" for serveren du spiller på. Det kan faktisk være helt avgjørende i en duell hvor du møter en motstander.

La oss tenke oss at begge fyrer av et skudd samtidig, og du har dobbelt så høy responstid som motstanderen....ja da registreres skuddet fra deg på serveren i England _etter_ at skuddet fra motstanderen er blitt registrert. Ergo: du er død før motstanderen, selv om dere fyrte av skuddet likt. Med andre ord så vil du tape mange dueller pga dårlig ping. Har du aldri tenkt over hvorfor du er så dårlig i CS ?

Neida, bare kødda, du er sikkert ikke dårlig men du kan bli bedre med lavere ping :O

Technohead

Endret av Technohead
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...