Gå til innhold

CDr og DVD er borte...


Anbefalte innlegg

Pluttselig så finner ikke maskinen CD-brenner og DVD-spiller mer... (Bruker windows XP)

----------------------------------------------------

-i enhetsbehandling får jeg denne meldingen:

 

Kan ikke laste inn enhetsdriveren for denne maskinvaren. Driveren kan være skadet, eller den mangler. (Kode 39)

 

Klikk Feilsøking for å starte feilsøking på denne enheten.

-------------------------------------------------

ER noen drivere blirr borte? Prøver jeg å skjøre systemgjennopretting får jeg melding: gjennoprettingen var misslykket...

 

Har også windows98 på maskinen og når jeg starter opp i win98 så vikrker allt som det skal.

 

-Er eneste løsning å reinstalere windows XP?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du avinstallert noe program i det siste? Det samme hendte meg med et par program, det var Roxio EZCD 5 og et annet et (husker ikke helt hvilket), de dro med seg driverne eller f**ket registeret helt opp i Win2k - prøvde et tips på MS Knowledge Base men det ble bare BSOD så jeg måtte bare reinstallere.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-08 14:36, Andermad skrev:

Har hatt det samme problemet før.

Jeg gikk på systemgjeoppretning under systemverktøy og gjennoprettet til før jeg innstalerte CDRwin5


 

ja så det VAR cdrWIN som gjordet det ja. (nå har jeg allerede reInstalert winXP.

 

Problemet var det at jeg ikke kunne ta systemgjennopretting,.... det gikk ikke...

Lenke til kommentar

Gå på Device Manage og CD/DVD enheten som er borte.

Klikk på siste kolonne (Oppe) og velg driver options.

Så ser du hvilke extra drivere som er lagt til Windows-driverene.

 

Jeg hadde samme problemet da fatteren slo sammen 2 HDD og CloneCd var på den hdd som blei flyttet på.

CloneCd og andre programmer som EazyCdCreator legger seg inn på windowsdriverene og gjør at hvis du fjærner programmet(på feil måte) eller har problemer med det så forsvinner spillerene dine og i devicemanager så er det et gult utropstegn ved spillerene.

 

Hvis det står noe extra i driver-options noe ala "elby"(CloneCd) så installer det på nytt og fjærn det på "korrekt" måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...