Gå til innhold

Nikon Cp4300; linse nekter å samarbeide

Anbefalte innlegg

Heisann,

i går på selveste nyttårsaften tenkte jeg at jeg og min gode venn, Nikon Coolpix 4300, skulle ta noen knallbilder. Rigga meg til nede hos en kompis og alt var helt fint... Men så skjer det. Uten at jeg har peiling på hvordan så klarer kameraet å dette ned fra verandagelenderet, og ned i golvet på verandaen, og linsen ble helt skev (se "bilde") Så klarte jeg å rette ut linsen igjen, men kameraet ville ikke skru seg på. Linsen pekte ut slik som den gjør på bildet jeg har tegnet under her, bare at den røde delen er rett i forhold til resten også. Jeg får to beskjeder i displayet; "System error" og "WARNING: Remove Lens Cap" (Linselokket er selvsagt ikke på ...)

Er det noe jeg kan gjøre, eller åker dette inn på Elkjøp, hvor jeg kjøpte det med idiotforsikring? Vil gjerne bruke kameraet i helgen...

På forhånd takk

post-28-1104560937_thumb.jpg

Endret av OML
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom inn en kunde der jeg jobber med et Ixus 400 han hadde mistet i gulvet så linsen ble skjev. Hele linseelementet og tilhørende elektronikk måtte byttes ut, og ville kostet 50 kroner mindre enn et nytt kamera. Så da kjøpte han så klart bare et nytt.

Linsen og skjermen er de to svakeste, og dyreste, leddene i et digitalkamera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...