Gå til innhold

Reversere et 50mm-objektiv

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nettopp kjøpt et Nikon AF 50mm 1,8D-objektiv til min D70. Har lest litt på nettet, og funnet ut at det går an å sette på et adapter på dette objektivet og montere det i kamerahuset "bak-fram", og vips - så har man et sånn passe brukbart makroobjektiv.

På bhphotoshop koster dette adapteret snaue $15. Problemet er at det koster tredobbelt så mye å frakte det til Norge derfra.

Spørsmålet lyder altså slik: er det noen som vet hvor man kan få tak i et slikt adapter i Norge? Har søkt på fotovideo og liknende butikker, men klarer ikke å spore det opp.

Mvh, Hege

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal selvsagt høre hos lokal forhandler straks jeg er hjemme fra hytta. Her hvor jeg befinner meg den nærmeste tiden er det faktisk ingen lokal forhandler på ganske mange mils omkrets. Derfor spurte jeg. Har overhodet ikke tenkt til å bestille fra USA. Men lurte som sagt på om disse var å oppdrive, i og med at jeg ikke kan finne det i vareutvalget hos nettbutikkene.

Endret av mezz
Lenke til kommentar

Forstår ikke hvorfor folk gidder å bestille slike smådeler helt fra USA for å spare 30kr.

Å si at du betaler bompenger osv. blir jo litt feil. Du betaler like mye når du kjører på posten for å henter varen...

Hørt om noe som kalles for sykkel? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...