mezz Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Hei. Jeg har nettopp kjøpt et Nikon AF 50mm 1,8D-objektiv til min D70. Har lest litt på nettet, og funnet ut at det går an å sette på et adapter på dette objektivet og montere det i kamerahuset "bak-fram", og vips - så har man et sånn passe brukbart makroobjektiv. På bhphotoshop koster dette adapteret snaue $15. Problemet er at det koster tredobbelt så mye å frakte det til Norge derfra. Spørsmålet lyder altså slik: er det noen som vet hvor man kan få tak i et slikt adapter i Norge? Har søkt på fotovideo og liknende butikker, men klarer ikke å spore det opp. Mvh, Hege Lenke til kommentar
Aesop Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Har du forsøkt den lokale fotosjappa på hjørnet? Hvis ikke de har inne kan de sikkert bestille for deg. Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Er det ingen som tenker på de lokale forhandlerene lenger? Adapteret koster kanskje 150-200kr i norge og da slipper du frakt! Lenke til kommentar
mezz Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 (endret) Skal selvsagt høre hos lokal forhandler straks jeg er hjemme fra hytta. Her hvor jeg befinner meg den nærmeste tiden er det faktisk ingen lokal forhandler på ganske mange mils omkrets. Derfor spurte jeg. Har overhodet ikke tenkt til å bestille fra USA. Men lurte som sagt på om disse var å oppdrive, i og med at jeg ikke kan finne det i vareutvalget hos nettbutikkene. Endret 1. januar 2005 av mezz Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 (endret) Kjøp den slags "småtteri" på eBay hos mindre aktører, denne sender til Norge for mye mindre (står i teksten at de tar 3 USD i frakt, noe mindre enn bompenger, piggdekkavgift, parkering og bensin til fotosjappa som kanskje ikke vet hva dette er for noe..) enn B&H: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...item=3863599149 Endret 1. januar 2005 av froggyler Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Vel og merke 3 dollar innenfor US. Når det skal sendes over det store havet så blir det en del ekstra. Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Forstår ikke hvorfor folk gidder å bestille slike smådeler helt fra USA for å spare 30kr. Å si at du betaler bompenger osv. blir jo litt feil. Du betaler like mye når du kjører på posten for å henter varen... Hørt om noe som kalles for sykkel? Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 .."Worldwide shipping is $3.00". Hvorfor gå/ sykle (Jo jeg har faktisk piggdekk på sykkelen) på postkontoret for å motta noe som er så lite og lett at det kan sendes som vanlig brevpost ? Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 .."Worldwide shipping is $3.00". Hvor ser du det? Jeg ser bare: "Shipping costs: US $3.00 - Standard Flat Rate Shipping Service (within United States)" Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Leste det nå, beklager min feil.. *notere i huskebogen at jeg må lese alt neste gang* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå