Big-Boy Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Jeg bare lurer på en ting til: Er du sikker på at høyttalerne dine drives tilfredstillende i dag? Jeg har litt vanskelig for å forstå at du er ute etter en subwoofer på et rom som måler 11-12 kvadrat når du har de høyttalerne du har. Jeg googlet på den forsterkeren din, men fant ikke så mye. Er det heller her du burde oppgradere anlegget ditt? donker kraftig i høytalerne, men det donker ikke nokk, jeg vil ikke bare ha veggene til og donke, jeg vil ha alt til og donke men isåfall har du noen forsterkere du vil anbefale til de høytalerne som du mener funker bedre? Lenke til kommentar
FM Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Jeg bare lurer på en ting til: Er du sikker på at høyttalerne dine drives tilfredstillende i dag? Jeg har litt vanskelig for å forstå at du er ute etter en subwoofer på et rom som måler 11-12 kvadrat når du har de høyttalerne du har. Jeg googlet på den forsterkeren din, men fant ikke så mye. Er det heller her du burde oppgradere anlegget ditt? donker kraftig i høytalerne, men det donker ikke nokk, jeg vil ikke bare ha veggene til og donke, jeg vil ha alt til og donke men isåfall har du noen forsterkere du vil anbefale til de høytalerne som du mener funker bedre? NAD fungerer bra til CV, men din beskrivelse tilsier at det er ikke er forsterkeren det er noe i veien med. Jeg var bare litt nysgjerrig da jeg aldri har hørt en Sherwood-forsterker selv. Vet at det blir vanskelig å sammenligne, men "donker" det like mye hjemme som når du hører på de samme høyttalerne på HiFi-klubben? Kan du koble til en ekstra effektforsterker på Sherwood'n? I så fall kunne du kjøpt denne og spilt grisehøyt. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 donker kraftig i høytalerne, men det donker ikke nokk, jeg vil ikke bare ha veggene til og donke, jeg vil ha alt til og donke men isåfall har du noen forsterkere du vil anbefale til de høytalerne som du mener funker bedre? Det du vil prøve å få til, er noe de fleste andre vil prøve å unngå. Frekvensene i bassområdet har lange bølgelengder med mye energi som setter mye i bevegelse. Hvis vegger og tak svinger med og skaper resonanser vil mye av dypbassinformasjonen bli borte, den blir absorbert av taket og veggene som svinger med. Resultatet blir at de øvre bassfrekvensene blir ytterligere forsterket med uønskede resonanser. Du vil oppleve det som en ullen og udefinert bassgjengivelse, samtidig som de dypeste frekvensene blir borte. Størst er ikke alltid best Lenke til kommentar
Big-Boy Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Jeg bare lurer på en ting til: Er du sikker på at høyttalerne dine drives tilfredstillende i dag? Jeg har litt vanskelig for å forstå at du er ute etter en subwoofer på et rom som måler 11-12 kvadrat når du har de høyttalerne du har. Jeg googlet på den forsterkeren din, men fant ikke så mye. Er det heller her du burde oppgradere anlegget ditt? donker kraftig i høytalerne, men det donker ikke nokk, jeg vil ikke bare ha veggene til og donke, jeg vil ha alt til og donke men isåfall har du noen forsterkere du vil anbefale til de høytalerne som du mener funker bedre? NAD fungerer bra til CV, men din beskrivelse tilsier at det er ikke er forsterkeren det er noe i veien med. Jeg var bare litt nysgjerrig da jeg aldri har hørt en Sherwood-forsterker selv. Vet at det blir vanskelig å sammenligne, men "donker" det like mye hjemme som når du hører på de samme høyttalerne på HiFi-klubben? Kan du koble til en ekstra effektforsterker på Sherwood'n? I så fall kunne du kjøpt denne og spilt grisehøyt. Hmm tror det var noe lignende som på hi-fi klubben, kansje den var en anelse sterkere skal se på NAD forstærkerne som du anbefalte FM Peterman: Størst er kansje ikke best, men jeg synes det er "tøft" med store kraftige høytalere jeg Digger bass, rett og slett digger det, kall meg fjortis men bass er digg Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) Peterman: Størst er kansje ikke best, men jeg synes det er "tøft" med store kraftige høytalere jeg Digger bass, rett og slett digger det, kall meg fjortis men bass er digg Fjortiss Edit: Da jeg var fjorten og nykonfirmert kjøpte jeg mitt første anlegg på hi-fi klubben. Nad og Cerwin Vega. Husker ikke modellen, men det var 10" element. Fungerte egentlig veldig bra i det rommet jeg hadde da. Etter nok et år med sparing, og i den tro at jo større jo bedre, kjøpte jeg med et nytt par CV høyttaler. Denne gangen med 15" element. Høyttalerene var for store for rommet mitt, og for å sitere sedsberg fra tidligere i tråden, fikk jeg bass i likhet av: "BURURURURURURURURURR!" Først trodde jeg det var forsterkeren som var for svak, så jeg sparte i et halvt år til og kjøpte meg en stor effektforsterker fra NAD. Problemet med stående bølger forsvant overraskenede nok ikke. Men akk.. man lærer vel best av sine egne feil. Lykke til videre. Endret 2. januar 2005 av Peterman Lenke til kommentar
Big-Boy Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Peterman: Størst er kansje ikke best, men jeg synes det er "tøft" med store kraftige høytalere jeg Digger bass, rett og slett digger det, kall meg fjortis men bass er digg Fjortiss hehe Lenke til kommentar
FM Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Jeg bare lurer på en ting til: Er du sikker på at høyttalerne dine drives tilfredstillende i dag? Jeg har litt vanskelig for å forstå at du er ute etter en subwoofer på et rom som måler 11-12 kvadrat når du har de høyttalerne du har. Jeg googlet på den forsterkeren din, men fant ikke så mye. Er det heller her du burde oppgradere anlegget ditt? donker kraftig i høytalerne, men det donker ikke nokk, jeg vil ikke bare ha veggene til og donke, jeg vil ha alt til og donke men isåfall har du noen forsterkere du vil anbefale til de høytalerne som du mener funker bedre? NAD fungerer bra til CV, men din beskrivelse tilsier at det er ikke er forsterkeren det er noe i veien med. Jeg var bare litt nysgjerrig da jeg aldri har hørt en Sherwood-forsterker selv. Vet at det blir vanskelig å sammenligne, men "donker" det like mye hjemme som når du hører på de samme høyttalerne på HiFi-klubben? Kan du koble til en ekstra effektforsterker på Sherwood'n? I så fall kunne du kjøpt denne og spilt grisehøyt. Hmm tror det var noe lignende som på hi-fi klubben, kansje den var en anelse sterkere skal se på NAD forstærkerne som du anbefalte FM Peterman: Størst er kansje ikke best, men jeg synes det er "tøft" med store kraftige høytalere jeg Digger bass, rett og slett digger det, kall meg fjortis men bass er digg Du må gjerne høre på forsterkeren jeg linket til, men hør mer på Peterman, han vet hva han snakker om. Lenke til kommentar
Big-Boy Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Hva tror dere om Denne, NAD C372 ? Og denne, Denon PMA-1500mk|| ? Spør dere som kan om dette jeg Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Hvilken sub, hvilken sub, hvilken sub, hvilken sub, hvordan sub *Smack!->auu!, hvilken sub, hvilken sub.... Lenke til kommentar
Big-Boy Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Hvilken sub, hvilken sub, hvilken sub, hvilken sub, hvordan sub *Smack!->auu!, hvilken sub, hvilken sub.... ehhh hmmmmm? øh? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå