Big-Boy Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Hei har disse høytalerne og skal kjøpe meg sub fra samme serie, mitt spm er om jeg skal kjøpe Den 12" eller denne 15" er litt usikker Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Hvor stort er rommet ditt? Lenke til kommentar
Big-Boy Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 Hvor stort er rommet ditt? 11-12 kvadrat relativt firkantet Lenke til kommentar
FM Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Hvor stort er rommet ditt? 11-12 kvadrat relativt firkantet Og du har ikke nok bass på det lille rommet ditt fra før? Ville aldri kjøpt en ekstra sub på et så lite rom hvor du har to store høyttalere fra før. Lenke til kommentar
Big-Boy Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 Hvor stort er rommet ditt? 11-12 kvadrat relativt firkantet Og du har ikke nok bass på det lille rommet ditt fra før? Ville aldri kjøpt en ekstra sub på et så lite rom hvor du har to store høyttalere fra før. Hehe, vil ha komplett sett, og jeg får aldri NOKK bass Lenke til kommentar
FM Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Hvor stort er rommet ditt? 11-12 kvadrat relativt firkantet Og du har ikke nok bass på det lille rommet ditt fra før? Ville aldri kjøpt en ekstra sub på et så lite rom hvor du har to store høyttalere fra før. Hehe, vil ha komplett sett, og jeg får aldri NOKK bass Da er det nok best å gå for den største. Du har jo allerede to 12" i høyttalerne dine. Bare av nysgjerrighet: Hvilken forsterker bruker du? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Ikke bli overrasket om du blir plaget av stående bølger, hvis du setter en så stor sub inn i et så lite rom. Lenke til kommentar
Big-Boy Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 Ikke bli overrasket om du blir plaget av stående bølger, hvis du setter en så stor sub inn i et så lite rom. Stående bølger? så du mener jeg skal gå for 12" da? FM: Har for øyblikket sherwood rv-5030 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Er utrolig nok mange som digger stående bølger. Veldig populært på fester også. (Var ihvertfall før). Man kommer inn i et rom, hører absolutt ingenting utenom "BURURURURURURURURURR!" og en og annen som maser om hvor fet lyden er. Med mindre du har tenkt å flytte til større stue/rom så vet jeg ikke om jeg ville kjøpt så voldsomt store elementer. Lenke til kommentar
Big-Boy Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 Er utrolig nok mange som digger stående bølger. Veldig populært på fester også. (Var ihvertfall før). Man kommer inn i et rom, hører absolutt ingenting utenom "BURURURURURURURURURR!" og en og annen som maser om hvor fet lyden er. Med mindre du har tenkt å flytte til større stue/rom så vet jeg ikke om jeg ville kjøpt så voldsomt store elementer. Ja ok, nå ble jeg sinnsykt usikker kansje det holder med 12" da? men blir jeg og merke stor forsjell med en til 12" når jeg allerede har 12" i høytalerne mine? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Du vil få mere trøkk! (Med mindre du kjøper en veldig svak sub). Flere høyttalere = mere trøkk. Subber er ofte bedre til å gjenngi bass enn "fulltonehøyttalere". Prøv i hvertfall å få en med god kraftig forsterker. Lenke til kommentar
Big-Boy Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 Subber er ofte bedre til å gjenngi bass enn "fulltonehøyttalere". Prøv i hvertfall å få en med god kraftig forsterker. 12" har en forsterker på 250watt og 15" har en forsterker på 300watt, vet ikke om det er krafti, svakt eller helt ok? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Ville da absolutt tro de dugde ja. Lenke til kommentar
Big-Boy Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 Ville da absolutt tro de dugde ja. Ja ok Men hvis du var i min posisjon, ville du da kjøpt 12" eller 15" ? Takker foresten for alle svar trodde ikke jeg kom til og få svar så fort, men nå får jeg iallefall kjøpt suben på mandag (hvis jeg klarer og bestemme meg først!) Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Hadde jeg vært deg, ville jeg lånt den med hjem før du kjøpte den. Forsikre deg om at den faktisk fungerer i rommet du skal bruke den i. Det er surt å ha brukt over tre tusen kroner og sitte igjen med rumlebass og stående bølger. Hi-fi klubben pleier å la deg låne med produkter hjem, mot et depositum. Lenke til kommentar
Big-Boy Skrevet 1. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2005 Hadde jeg vært deg, ville jeg lånt den med hjem før du kjøpte den. Forsikre deg om at den faktisk fungerer i rommet du skal bruke den i. Det er surt å ha brukt over tre tusen kroner og sitte igjen med rumlebass og stående bølger. Hi-fi klubben pleier å la deg låne med produkter hjem, mot et depositum. Ok, får spørre de på mandag da Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Tror neppe du får god lyd med sub i det lille rommet, men siden du har cerwin vega 12 tommere fra før av gjør det vel egentlig lite. Du får uansett mer trøkk, men det kan bli for mye av det gode. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Ville aldri ha kjøpt en sub til ett så lite rom. Har en 12" selv, og når den sto på hybelen(12kvadrat) min så spilte den ikke bra. Funket ikke bra før den kom i stua på ca 25-30 kvadrat. Så i værste fall så vil du værre lyd med sub. Lenke til kommentar
Big-Boy Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Og DÆR ble jeg enda mere usikker, nå ble jeg usikker på om jeg skal kjøpe sub i det hele tatt jaja fan heller, kansje det bare får vente til jeg flytter da Får vell dra og høre nede på Hi-fi klubben og se hva de sier om det Lenke til kommentar
FM Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Jeg bare lurer på en ting til: Er du sikker på at høyttalerne dine drives tilfredstillende i dag? Jeg har litt vanskelig for å forstå at du er ute etter en subwoofer på et rom som måler 11-12 kvadrat når du har de høyttalerne du har. Jeg googlet på den forsterkeren din, men fant ikke så mye. Er det heller her du burde oppgradere anlegget ditt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå