Gå til innhold

Q-Tec kabinett som skyterampe!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
geir_er_1337 Skrevet 28/07/2005 : 08:34

  For en uke siden eksploderte min qtec 550 watt psu.

Kondolerer!

Men da kan kanskje du eller trådstarter være snill å si noe om hva som faktisk eksploderer?

Har forresten en liten følelse av at det nesten er værre jo større de er med disse Q-tech'ene, vil tro den store massen av solgte Q-tech er som min 350W eller mindre, og at det befinner seg svært mange av dem rundt i de tusen non-nerd hjem. Og som surrer og går med nettsurf og Office- oppgaver, med Celleron og intergrert skjermkort helt til pc'n er foreldet...

 

Som sagt, jeg hadde satt pris på litt utdypning av "eksplodere"

Lenke til kommentar
geir_er_1337 Skrevet 28/07/2005 : 08:34

  For en uke siden eksploderte min qtec 550 watt psu.

Kondolerer!

Men da kan kanskje du eller trådstarter være snill å si noe om hva som faktisk eksploderer?

Har forresten en liten følelse av at det nesten er værre jo større de er med disse Q-tech'ene, vil tro den store massen av solgte Q-tech er som min 350W eller mindre, og at det befinner seg svært mange av dem rundt i de tusen non-nerd hjem. Og som surrer og går med nettsurf og Office- oppgaver, med Celleron og intergrert skjermkort helt til pc'n er foreldet...

 

Som sagt, jeg hadde satt pris på litt utdypning av "eksplodere"

Jeg vet ikke, er liksom ikke ekspert :p. Satt bare å koste meg med en film, så hørte jeg en merkelig zzzzzzzmm lyd, så reboota maskinen mens lyden fortsatt holdt på og så smallt det. Ganske høyt smell også faktisk. Så stikkflamme komme ut av bakenden på kabinettet, det kom også en del røyk, det luktet røyk fortsatt da jeg sto opp dagen etter. Man kan sammenligne lyden av smellet med en ganske voksen kinaputt. Heldigvis hadde jeg en gammel psu som fungerer.

 

Jeg har en ganske gammel data også. Den krever ikke mye av psu'en for å si det sånn. Socket A 2500 +, radeon 9500, 1 HDD, 1 DVD, 1 floppy, og Soundblaster lydkort. Er liksom ikke SLI system med overklokka prescott cpu :p

 

2-3 år gammel Aopen 240 Watt > 2 måneder gammel Qtec 550 Watt ANY TIME sier bare jeg :!:

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar

Ok, takk for svaret i alle fall geir_er_1337. Det du forteller høres for meg ut som en eletrolytt- kondensator kan ha sprengt Dette er noe som kan skje, og de er bygget opp forbausende likt som en kinaputt. De består av metervis med tynn papp som er rullet sammen og med elektrolytt mellom hvert lag (i steden for krutt i midten), setter man feks for høy spenning på dem sprenger de akkurat som en kinaputt.

 

Men har noe et bilde av en slik sprengt Q-tech vil det være veldig interessant og se ;)

Lenke til kommentar
Ok, takk for svaret i alle fall geir_er_1337. Det du forteller høres for meg ut som en eletrolytt- kondensator kan ha sprengt Dette er noe som kan skje, og de er bygget opp forbausende likt som en kinaputt. De består av metervis med tynn papp som er rullet sammen og med elektrolytt mellom hvert lag (i steden for krutt i midten), setter man feks for høy spenning på dem sprenger de akkurat som en kinaputt.

 

Men har noe et bilde av en slik sprengt Q-tech vil det være veldig interessant og se ;)

Har dessverre ikke digitalkamera. Dessuten er jo garantien fortsatt inntakt. Håper jeg slipper å få ny Q-tech psu, vil heller ha penga tilbake :!:

Fra utsiden ser den jo fortsatt like pen ut. Men sikkert ikke inni.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...