mag86 Skrevet 1. januar 2005 Del Skrevet 1. januar 2005 Vurderer sterkt å kjøpe en FM-sender til iPod minien min. Har undersøkt litt, og er kommet fram til at de vanligste er Griffin iTrip og Monster iCar. Hvis det er noen her som har testet en eller begge disse, så vil jeg gjerne høre hvilken dere anbefaler, og hvilke erfaringer dere ellers har. Jeg vil også veldig gjerne høre om eventuelle andre alternativer. Lenke til kommentar
BJA Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Har Griffin iTrip og Belkin TuneCast II FM Transmitter (har ikke testet Monster iCar). iTrip har svakere signaler enn Tunecast (ganske mye også). Det er raskere og enklere å skifte kanal med Tunecast (noe som er viktig hvis du har den i bilen). Fordelen med iTrip er at den bruker iPod batteriet og at den er integrert (ikke henger og slenger). Hva som er best er avhengig av bruken din. Rekkevidde på signaler er f.eks. ikke så viktig dersom det alltid er kort vei til mottakeren. I så fall ville jeg valgt iTrip fordi den er lett (veier nesten ingen ting) og fordi den er mye mer integrert med iPod'en. Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Itrip bruker av Ipodens eget batteri, og den bruker ganske mye også ! Dersom du skal kjøre et stykke er du avhengig av billader, for ikke å suge Ipoden helt tom for batteri ila de 2 - 3 første timene. En annen ting er at jeg synes at Itrip sender svake signaler, noe som gjør at den egentlig ikke passer til oss i Norge som har NRK som sender signaler på nesten alle frekvenser. Dette medfører til tider plagsom dårlig lyd. I tillegg er den tungvint å bruke når du må skifte frekvens. Fordelen er at den ser ganske pen ut sammen med Ipoden, og dersom du bruker den sammen med billader er bedre integrert enn andre FM-sendere. Personlig så streber jeg etter å få koblet Ipoden til Bilanlegget ved bruk av kabel istedet. Men smaken er jo som baken ......... FallenA Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Audia X er jo ganske grei. Skal klare 8 timer på et vanlig alkalisk AAA-batteri, og rekkevidden er ganske god også. Fås kjøpt på yatzy.no, og QXL. Lenke til kommentar
mag86 Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Endte med at jeg kjøpte en Monster FM-sender, som også lader ipoden. Kjøpte den fra en på qxl, og fikk den for 650kr inkl. frakt. Er godt fornøyd med dette, da den tidligere versjonen koster 800 på komplett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå