Gå til innhold

Hvorfor er det så stor prisforskjell på 6600GT?

Anbefalte innlegg

Jepp, noen som vet hvor mye access tiden til minnet på skjermkort har og si ? merker man i praksis noen forskjell på 1,6 ns og 3 ns feks ? eller er det kun av overklokkings grunner ? (hvis det er av overklokkings grunner i det hele tatt.. leste noe sånt i en test av noen nvidia kort her på hw mener jeg og huske....)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, GLH kortet til Gainward og iallefall XFX sine kort har 1,6ns GDDR3 minne. Standard på disse modellene er 2,0ns

Klokket min bror sitt XFX kort til 1200Mhz på minnet. 1000Mhz er standard på XFX kortet... Kjører stabilt på den frekvensen. Kjærnen fikk jeg opp i nesten 600Mhz, men har klokket den ned til 550Mhz (den bruker standard kjøling)

Lenke til kommentar

men hva i alleste dager da? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304727&view=detailed det der er jo 1.2 ghz.. Ahh tenkte ikke på at det var gamers edition ... men det der er jo et godt kort for en som ikke skal klokke, med tanke på pris/ytelse ?

Edit : mener ikke at jeg tror du lyger eller noe ! men trodde det bare fantes den versioen av kortet ! sier seg vell selv at det må være andre versioner en gamers edition egentlig..

Endret av gsn
Lenke til kommentar

Jo det er klart det er viktig, merk at 6600gt har GDDR3 minne (nyeste og raskeste så vidt jeg vet) men det som er litt forskjell på kortene er access tider til minnet (er bra, men varierer fra produsent til produsent, hvis XFX sine kort har 1,6 ns og 1,2 ghz så må vell dette være et glimrende kjøp.. tror virkelig jeg må gå for noe sånt selv snart), så i andre ord er minnet lynraskt, og 6600gt korta har veldig høy klokkefrekvens også, så du må ikke tro at det på noen måte er er dårlig kjøp eller noe..

Lenke til kommentar
offtopic:

den nye teknologien dere alle snakker om kommer ikke noen av 6xxx kortene til nVidia noen gang å få bruk for! så å bruke det som et argument er bare dumt! men 6600gt er et bedre kort enn 9800pro men det er hovedsaklig pga høy klokkehastighet!

Når jeg så den posten så tenkte jeg "var det ikke det MistaPi forklarte han for et par uker siden?".

Lenke til kommentar
offtopic:

den nye teknologien dere alle snakker om kommer ikke noen av 6xxx kortene til nVidia noen gang å få bruk for! så å bruke det som et argument er bare dumt! men 6600gt er et bedre kort enn 9800pro men det er hovedsaklig pga høy klokkehastighet!

ontopic:

det finnes også pciE versoner av 6600gt. disse er ganske mye billigere enn agp versonene. det finnes også glh(goes like hell) versoner. disse er raskere klokket så de er enda dyrere enn den vanlige versonen.

du prater om ps3.0 ? nice... kan du vær så snill å linke til et sted så du kan bekrefte det at det aldri vil brukes ??? ( les: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=255188 )

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
om man merker noe i praksis veit jeg ikke, men hvis kortet ditt har en spesiell type minne er det lettere å modde/overklokke.

lettere å overklokke, ja.. Letter å modde ?? hvordan da ?? hvordan skal f.eks. 1.6ns ha en fordel over 3.0ns når det kommer til f.eks. voltmodding ?...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...