Gå til innhold

Hvorfor er det så stor prisforskjell på 6600GT?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

6600GT er endel raskere enn 9800 pro ja... ganske stor forskjell også på de nyeste spillene... 6600GT har mye nyere og bedre saker på kortet enn 9800pro(anti aliasing osv.)

Det finnes et 6600GT kort med to GPUer, det er vel endel dyrere, men på de "vanlige" 6600GT kortene handler prisen mest om bundle(programmer som følger med, og kjøling). Sett på ytelsen er 6600GT kortene veldig lik.

Lenke til kommentar
6600GT har mye nyere og bedre saker på kortet enn 9800pro(anti aliasing osv.)

Dette ble vel litt feil formulert, eller hva?

Han/hun mener at 6600 GT har nyere teknologi i forhold til 9800Pro. Antialiasing takles kanskje bedre. Men det er vel med å hente i PixelShader og sånne ting.

Lenke til kommentar

offtopic:

den nye teknologien dere alle snakker om kommer ikke noen av 6xxx kortene til nVidia noen gang å få bruk for! så å bruke det som et argument er bare dumt! men 6600gt er et bedre kort enn 9800pro men det er hovedsaklig pga høy klokkehastighet!

ontopic:

det finnes også pciE versoner av 6600gt. disse er ganske mye billigere enn agp versonene. det finnes også glh(goes like hell) versoner. disse er raskere klokket så de er enda dyrere enn den vanlige versonen.

Lenke til kommentar
offtopic:

den nye teknologien dere alle snakker om kommer ikke noen av 6xxx kortene til nVidia noen gang å få bruk for! så å bruke det som et argument er bare dumt!

http://www.firingsquad.com/hardware/far_cry_1.3/

6600GT er endel raskere enn 9800 pro ja... ganske stor forskjell også på de nyeste spillene... 6600GT har mye nyere og bedre saker på kortet enn 9800pro(anti aliasing osv.)

R9800 har gamma-corrected AA, en programbar sample mønster, temporal AA og støtte for 6x MSAA.

GF6x00 har ikke gamma-corrected AA, en fixed sample mønster og dermed ikke mulighet for temporal AA og opptil 4x MSAA.

Lenke til kommentar

vil jeg gjøre et klokt valg for min kamerat hvis jeg bestiller ett CLUB 3D 6600GT?

han skal ikke klokke så det tels ikke! Han har dell maskin, men foreldrene har ikke så god peiling så de bestile en med innebygget skjermkort men den har port til PCI-E!

Endret av kake_fredrik
Lenke til kommentar

er et bra valg dette!

et veldig godt kort til en bra pris! du kjøper fra mpx?

QUOTE (headcleaver @ 01/01/2005 : 15:02)

offtopic:

den nye teknologien dere alle snakker om kommer ikke noen av 6xxx kortene til nVidia noen gang å få bruk for! så å bruke det som et argument er bare dumt!

QUOTE (sixx @ 01/01/2005 : 11:46)

R9800 har gamma-corrected AA, en programbar sample mønster, temporal AA og støtte for 6x MSAA.

GF6x00 har ikke gamma-corrected AA, en fixed sample mønster og dermed ikke mulighet for temporal AA og opptil 4x MSAA.

hva var det du egentlig skulle fram til med den posten :hmm: Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
offtopic:

den nye teknologien dere alle snakker om kommer ikke noen av 6xxx kortene til nVidia noen gang å få bruk for! så å bruke det som et argument er bare dumt! men 6600gt er et bedre kort enn 9800pro men det er hovedsaklig pga høy klokkehastighet!

Du vet som vanlig ikke hva du snakker om.... :ermm:

Far Cry, Lord of the Rings Battle for Middle Earth er et par spill som bruker shader model 3.0. Kommer også flere iløpet av våren. Vampires støtter også sm 3.0

PureVideo er også en interesant funksjon på 6-serien til nVidia, for å ikke nevne...

Lenke til kommentar
er et bra valg dette!

et veldig godt kort til en bra pris! du kjøper fra mpx?

QUOTE (headcleaver @ 01/01/2005 : 15:02)

offtopic:

QUOTE (sixx @ 01/01/2005 : 11:46)

hva var det du egentlig skulle fram til med den posten :hmm:

Er ikke det åpenbart da? FarCry tar i bruk FP blending for HDR effektene som kun GF6x00 støtter. Mao er det bruk for den nye teknologien allerede i dag.

Lenke til kommentar
Raptor,01/01/2005 : 17:08] Du vet som vanlig ikke hva du snakker om....  :ermm:

det kom fra rett kjeft ja. host-nVidia fan delux-hark :nei:

Far Cry, Lord of the Rings Battle for Middle Earth er et par spill som bruker shader model 3.0. Kommer også flere iløpet av våren. Vampires støtter også sm 3.0
javel, hvorfor yter x800 serien bedre enn 6800 serien i mange av disse spillene da. ingen av x800 kortene har sm3.0

så som jeg har skat! 6xxx serien får ikke bruk for denne nye teknologien alle dere nVidia fan boy'er snakker om!

det er bare tull!

edit: her kan du se en test hvor x800 ligger over 6800 kortene selv om de ikke har denne "nye" teknologien dere snakker så pent om.

bildekvalitets test

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

Houf, ATi VS Nvidia nå da ? BAH...! Gimme a break. :no: Etter det jeg har lest av tester så er 6600GT det beste kortet i den prisklassen det ligger i. :thumbup:

Det forhindrer meg ikke i å mene at jeg personlig har meget mer lyst på og kommer til å kjøpe ett X850 XT PE kort. Men, prisklassen er jo litt forskjellig mellom de 2 kortene da.

Lenke til kommentar
javel, hvorfor yter x800 serien bedre enn 6800 serien i mange av disse spillene da. ingen av x800 kortene har sm3.0

så som jeg har skat! 6xxx serien får ikke bruk for denne nye teknologien alle dere nVidia fan boy'er snakker om!

det er bare tull!

edit: her kan du se en test hvor x800 ligger over 6800 kortene selv om de ikke har denne "nye" teknologien dere snakker så pent om.

bildekvalitets test

Mulig at det ikke gir noen forskjeller i bildekvaliteten, men du gir iallefall nVidia-kortene bedre hastighet.

Mulig ATi-gutter som deg ikke liker ny teknologi (iallefall ikke når det ikke er ATi som kommer med det).

Jeg har hatt flere Matrox kort enn nVidia kort. Hadde vurdert ATi kort hvis de hadde oppfylt mine krav (dual-DVI og gode Linux drivere)

Faktisk flere DirectX 9 spill som nvidia er raskere enn ATi i. Bare lese noen tester...

Lenke til kommentar

men hvordan blir det hvis vi setter foreks: X600xt vs. 6600Gt? hvorfor yter gt kortet så voldtatt mye mer? har hørt at x600xt er det samme som 9600xt agp, stemmer dette?

edit: Ati driverene er jo noe søppel, må skifte mellom forskjellige utgivelser hele tiden for å kunne spille!

Endret av kake_fredrik
Lenke til kommentar
beklager mente ikke starten noe ati vs nVidia sak her. vil bare få fram at denne teknologien er ubruklig i nådagens spill.

Jeg tror faktisk jeg nettopp har motbevist deg dette.

Jeg tror neppe at SM3.0 og FP blending vil ha en stor betydning for GF6x00 (sett bort ifra PR verdien), men at 6x00 tar nytte av det har blitt bevist.

Lenke til kommentar
Mulig at det ikke gir noen forskjeller i bildekvaliteten, men du gir iallefall nVidia-kortene bedre hastighet

hvis det gir bedre hastighet hvorfor vinner de ikke i tester da?

å hva er poenget med noe som er meninga skal gi bedre bildekvalitet hvis det ikke gjør det?

Mulig ATi-gutter som deg ikke liker ny teknologi (iallefall ikke når det ikke er ATi som kommer med det)

den var jo også ganske komisk, med tanke på at jeg skal bestille et club3d 6800gt kort når jeg får lønn i slutten av januar :D

så mye ati gutt er jeg :tease:

Hadde vurdert ATi kort hvis de hadde oppfylt mine krav (dual-DVI og gode Linux drivere)

er enig med deg at linux driverne er noe ati virklig må jobbe med! det er elendige saker!

Jeg tror neppe at SM3.0 og FP blending vil ha en stor betydning for GF6x00 (sett bort ifra PR verdien), men at 6x00 tar nytte av det har blitt bevist.

det er greit at de tar nytte av det, men teknologien gir fortsatt ikke noe serlig bedre ytelse. de kortene er forut sin tid når det gjelder teknologi. men den neste nVidia serien derimot! den kommer nok til å dra bra nytte av denne teknologien!

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

Til trådstarter : største forskjellen er som nevnt tidliger, raskere minne (1,6ns vs 2ns? er ikke sikker på om det siste tallet er standard, men det skal visst være letter og klokke ram med lavere ns, altså raskere ram.. men hvis han ikke skal klokke vet jeg ikke om dette merkes i praksis) forskjellig klokke hastighet, hvis han ikke skal klokke tror jeg XFX kortene kommer veldig godt ut, husker jeg rett er de klokket litt høyere en de andre korta i den klassen og til slutt er det vell forskjell på kjøleløsningene (som igjen omhandler klokking) så jeg tror kompisen din ikke bør kjøpe det dyreste av det dyreste, men XFX korta kommer temmlig godt ut, de har 1.2 ghz minne hastighet og jeg mener på at standarden er på 1ghz, vell og merke at dette er et av de billigere kortene (1800 på komplett, sjekk prisguide hvis du skal ha det billigste) videre ønsker jeg deg / vennen din lykke til med et godt kjøpt og et fortsatt godt nyår.

Dere andre som krangler om ati vs nvidia, kan ikke dere bare glemme det ? ærlig talt det er ikke mange som bryr seg om hvem av dere som har mest peiling, hvem av dere som er mest eller minst "fanboy" eller hva som er best av ati og nvidia, denne krangelen vill altid exsistere, men det er ingen som har intresse av å høre på dette... han lurere bare på hvorfor det er pris forskjell på 6600gt....

Håper jeg kunne oppklare ting litt for deg såfall.. merk at jeg ikke har noe for eller imot noen produsenter av skjermkort, ei heller kjenner jeg noen som eier eller eier et XFX kort selv...

Edit : oioi, du som nevnte det med dual gpu, finnes det i norske nettbutikker ? hvis det gjør det hvor ? lurer bare på hvor mye dyrere dette såfall ville ha blitt...

Endret av gsn
Lenke til kommentar
Dere andre som krangler om ati vs nvidia, kan ikke dere bare glemme det ? ærlig talt det er ikke mange som bryr seg om hvem av dere som har mest peiling, hvem av dere som er mest eller minst "fanboy" eller hva som er best av ati og nvidia, denne krangelen vill altid exsistere, men det er ingen som har intresse av å høre på dette... han lurere bare på hvorfor det er pris forskjell på 6600gt....

beklager :blush:

men jeg kan ikke bare sitte på sidelinja å se på at folk bruker feil argumenter :blush:

men du fikk med de fleste forsjellene på 6600gt kortene da!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...